جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه قدردانی کرد + فیلم

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای دو جانبه خود در نیویورک، در دیدار با همتای الجزایری از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

Loading
26اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ تعلیق مذاکرات دو کره و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: لغو مذاکرات سطح بالای کره شمالی و کره جنوبی، هشدار پیونگ یانگ به آمریکا درباره لغو دیدار باترامپ، ادامه محکومیت جهانی جنایات رژیم صهیونیستی، تشکیل کمیته ایجاد اتحاد میان گروه های فلسطینی، دیدار وزرای خارجه آمریکا و ترکیه، نشست رهبران اروپا درباره حفظ برجام، اظهار نظر مرکل درباره برجام، ابراز نگرانی روسیه از تاثیر خروج آمریکا از برجام بر مذاکره با کره شمالی، هشدار سازمان ملل در مورد آوارگان میانمار و جزئیات توافق عربستان و امارات درباره جنوب یمن، ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان اچ کی ژاپن: کره شمالی می گوید مذاکرات سطح بالای خود را با کره جنوبی که برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده بود تعلیق خواهد کرد. خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد که این کشور به دلیل رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی که بر ضد روند روابط رو به بهبود این دو کشور همسایه در جریان است هیچ انتخابی بجز تعلیق مذاکرات با کره جنوبی ندارد.

یورونیوز:  کرۀ شمالی آمریکا را به لغو دیدار با ترامپ تهدید کرد. کرۀ شمالی روز چهارشنبه در اعتراض به برگزاری مانور نظامی مشترک آمریکا و کرۀ جنوبی، نشست مقامات عالیرتبۀ سئول و پیونگ یانگ برای گفتگو بر سر موضوعات نظامی را لغو و اعلام کرد که چنانچه اقدامات تحریک‌آمیز کنونی ادامه یابد، ممکن است برنامۀ دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ماه آینده نیز لغو شود.قرار بود نشست روز چهارشنبه در سطح وزرای دو کشور و با هدف پایان دادن به جنگ دو کره و آغاز روند غیرهسته‌ای شدن کامل این شبه جزیره برگزار شود.

الکوثرفارسی: نیکلای ملادنوف، فرستاده سازمان ملل متحد برای صلح در خاورمیانه  اقدامات سرکوبگرانه خونین رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان را که یک “روز فاجعه بار” برای آنها در نوار غزه رقم زد، به شدت محکوم کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیکلای ملادنوف در پیامی از طریق ویدئو کنفرانس از قدس، اعلام کرد:” دیروز برای فلسطینیان نوار غزه یک روز فاجعه بار بود. به جز فاجعه، واژه دیگری برای توصیف آنچه در نوار غزه بر فلسطینیان می گذرد، به ذهنم نمی رسد.

خبرگزاری صداو سیما:  جنایات و کشتار روز دوشنبه در سرزمین های اشغالی با محکومیت های گسترده جهانی مواجه شده است. مجمع همبستگی هند و فلسطین ، مفتی اهل سنت لبنان و فعالان سیاسی درکشورهای اروپایی و آسیایی جنایات اسرائیل رامحکوم کردند.

آناتولی ترکیه:   رئیس دولت فلسطین برای ایجاد اتحاد میان گروه های فلسطینی یک کمیته تشکیل داد.صائب عریقات، دبیر کل سازمان آزادی بخش فلسطین گفت که محمود عباس، رئیس دولت این کشور برای پایان دادن به تفرقه میان گروه های فلسطینی و ایجاد اتحاد بین آنها یک کمیته تشکیل داده است.

تی .آر.تی ترکیه:  وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب فردا تشکیل جلسه می دهد. سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی بمنظور نشان دادن واکنش کشورهای متحد عرب در قبال جرایمی که بر علیه مردم فلسطین ارتکاب می شود، اتحادیه عرب را به تشکیل جلسه دعوت خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزرای خارجه آمریکا و ترکیه قرار است چهارم ژوئن سال جاری میلادی با یکدگر در واشنگتن دیدار کنند.به گزارش ایسنا، این دیدار در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن صورت می‌گیرد که اکثر این تنش در پی گشایش سفارت جدید آمریکا در قدس است.

 خبرگزاری مهر:   رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است در نشست امشب در صوفیه درباره حفظ توافق هسته ای با ایران رایزنی و گفتگو کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام این منبع خبری، سران اروپا راههای حفظ برجام را به بحث و بررسی می گذارند.

العالم: صدراعظم آلمان از ادامه مذاکره با ایران و باقی ماندن در توافق هسته‌ای با این کشور استقبال کرد. مرکل امروز چهارشنبه در جریان سخنانی در پارلمان آلمان گفت: «بهترین راه برای پاسخ دادن به نگرانی‌ جهان درباره نقش ایران در منطقه و برنامه موشک‌های بالستیکی این کشور این است که در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران، حتی پس از خروج آمریکا از این توافق باقی بمانیم.»

اسپوتنیک روسیه:  خروج آمریکا از برجام، بر روی مذاکرات حل و فصل مسائل شبه جزیره کره، تاثیر منفی می گذارد. به گزارش اسپوتنیک، رئیس شورای فدراسیون روسیه، خانم والنتینا ماتوینکو در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت: “من معتقدم که با چنین اقداماتی، واشنگتن عدم مسئولیت خود را نشان داد. غیر ممکن است که کسی نداند حال چه اتفاقی می افتد: اعتماد ها از بین می رود. بی ثباتی توافق های بدست آمده در جهان مشخص می شود. این موضوع، یک پس زمینه بد بر روی مذاکرات با کره شمالی می گذارد.

العالم:   سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی که روز سه شنبه در مقر سازمان ملل برگزار شد، گفت: « کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز نگرانی خود را در مورد تشدید عملیات نظامی بین ارتش میانمار و گروههای مسلح در ایالت‌های کاچین و شان در شمال این کشور ابراز می کند.»سازمان ملل از دولت میانمار خواست به حق شهروندان خود برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در یانگون احترام بگذارد.

خبرگزاری فارس: امارات و عربستان توافق کردند جزیره معروف «سقطری« در جنوب یمن به مدت پنج سال به عربستان واگذار شود و در مقابل، دولت مورد حمایت عربستان در جنوب منحل و دولتی حامی سیاست‌های ابوظبی کنترل جنوب یمن را در اختیار بگیرد.به گزارش خبرگزاری فارس، عربستان و امارات مدعی‌اند برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری، به یمن حمله کرده‌اند اما اکنون در چهارمین سال جنگ، خبرها از تقسیم جنوب این کشور میان ریاض و ابوظبی حکایت می‌کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *