جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
29اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: : محکومیت رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی در نشست استانبول، تصویب تشکیل کمیسیون مستقل حقیقت یاب درباره وقایع غزه، ادامه اعتراضات جهانی علیه جنایت رژیم صهیونیستی، مانور بمب‌افکن‌های چین در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی، اولین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا، دیوار کشی جدید رژیم صهیونیستی در مرزهای اراضی اشغالی با اردن، ترسیم نقشه راه دیپلماتیک آمریکا در مقابل ایران ، استقبال چین از تضمین امنیتی آمریکا به کره شمالی، دیدار ترامپ و دبیرکل سازمان ملل متحد در کاخ سفید و تصویب لایحه تحریم آمریکا در دومای روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  سازمان همکاری اسلامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد. سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی خود خواستار اتخاذ اقداماتی شد که مانع از انتقال سفارت سایر کشورها به قدس اشغالی می‌شود. در این بیانیه از تمامی کشورها خواسته شده خشونت‌ها در غزه را در دستور کار شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار دهند.

تی آرتی ترکیه:  شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تشکیل کمیسیون مستقل حقیقت یاب درباره وقایع غزه را تصویب کرد. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده خود با محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز اسراییل علیه فلسطینی ها طی روزهای اخیر، تشکیل کمیسیون مستقل حقیقت یاب درباره وقایع غزه را تصویب کرد. پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی پاکستان با 29 رای موافق، 2 رای مخالف و 14 رای ممتنع تصویب شده است.

خبرگزاری صداو سیما: مردم بسیاری از کشورهای جهان در حمایت از ملت فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و شهادت دهها معترض فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. معترضان در ترکیه، پاکستان و اردن به خیابان ها آمدند تا خشم خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نشان دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   ارتش چین اعلام کرد چندین فروند بمب‌افکن خود را در چارچوب یک رزمایش در دریای چین جنوبی، در جزایر مصنوعی این منطقه مورد مناقشه فرود آورده است. به گزارش ایسنا، نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: چندین فروند بمب‌افکن از انواع مختلف اعم از بمب‌افکن راهبردی دوربرد و مجهز به سلاح هسته‌ای H-6K اقدام به تمرین فرود و برخاست در فرودگاهی در یکی از جزایر در دریای چین جنوبی کرده‌اند.

 خبرگزاری مهر:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اولین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور نماینده آمریکایی خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: نشست مشترک برجام روز ۲۵ ماه می (۴ خرداد) در وین برگزار می شود. این نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور نماینده آمریکا خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: به گفته نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، نشست بعدی روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه احتمالا در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر (شهریور ماه) برگزار می‌شود. “الکساندر لاورنتیف” نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در حل و فصل مناقشه سوریه اعلام کرد که نشست بعدی روسای جمهوری سه کشور روسیه، ایران و ترکیه (ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان) احتمالا در اواخر ماه آگوست یا اوایل ماه سپتامبر ( شهریور ماه) برگزار خواهد شد.

الکوثرفارسی: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از احداث دیواری جدید در مرزهای اراضی اشغالی با مرزهای اردن خبر دادند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وزارت جنگ اسرائیل احداث دیوار جدید به طول ۳۴ کیلومتر در مرزهای مشترک با اردن را جهت حمایت از فرودگاه “رامون” در منطقه “تمناع” از ترس هدف قرار گرفتن اسرائیل با موشک‌های دوش‌پرتاب تکمیل کرد.

یورونیوز: مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه محورهای اصلی «نقشه راه دیپلماتیک» آمریکا برای مقابله با ایران را معرفی خواهد کرد. خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی از قول وی گزارش کرده که از نظر ایالات متحده توافق هسته ای با ایران به شکلی «نادرست» به دیگران «احساس امنیت» داده است. این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرده است که باید با بررسی تمامی تهدیدات ایران روند امور [در ارتباط با ایران] تغییر یابد.

رادیو چین:  لو گانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پکن از اظهارات آمریکا درباره تمایل به تضمین امنیتی برای کره شمالی استقبال کرد. وی گفت چین همچنان دو طرف آمریکا و کره شمالی را به حرکت در یک جهت، برقراری اعتماد متقابل و از بین بردن نگرانیهای یکدیگر از راه مشورت تشویق می کند و برای پیشبرد روند حل سیاسی مسئلۀ شبه جزیره کره تشریک مساعی خواهد کرد.

آناتولی ترکیه: رئیس جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل طی دیداری در کاخ سفید درباره کره شمالی، سوریه٬ ایران و اصلاح سازمان ملل به بحث و تبادل نظر پرداختند. کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در کاخ سفید دیدار کرده و پیرامون موضوعاتی از جمله کره شمالی، سوریه٬ ایران و اصلاح سازمان ملل گفتگو کردند.

پارس تودی :  مجلس دومای روسیه لایحه تحریم آمریکا و متحدانش را تصویب کرد. به گزارش پارس تودی، هدف از تصویب این لایحه که به موجب آن دولت روسیه مجاز به اعمال تحریم های ضد آمریکایی و متحدان این کشور خواهد بود، پاسخ به اقدامات خصمانه واشنگتن و دیگر کشورها در راستای اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو توصیف شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *