جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | پاسخ جالب همراه امیرعبداللهیان به سوال خبرنگار درباره حمله اسرائیل به ایران!

ویدیوی جالبی که امروز در رسانه‌های نزدیک به اسرائیل پربازدید شده را ببینید. خبرنگاری در نیویورک از امیرعبداللهیان می‌پرسد «درباره “حمله” شب گذشته نظری ندارید؟» که یکی از همراهان وزیر امور خارجه در جواب، به کنایه می‌گوید «چه حمله‌ای؟»/بیسیمچی

امیرعبداللهیان: ریزپرنده های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

نیویورک – ایرنا-«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

Loading
24خردادماه 1398

رسانه ها؛ حمایت قاطعانه چین از ایران در نشست شانگهای و…

۱۳۹۸/۰۳/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست سران شانگهای در «بیشکک»، تاکید چین برگسترش روابط باایران بدون توجه به شرایط ترسیم شده از سوی آمریکا، ناکامی کاخ سفید در نشست بی نتیجه شورای امنیت درباره انفجار نفتکش ها، سرخوردگی پمپئو از اجرای نمایش تکراری ایران هراسی، افشاگری درباره عامل انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان، واکنش سنتکام و اروپا به حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان، تاکید پوتین بر اجرای تعهدات در برجام ، مخالفت چین با وقوع جنگ در خلیج فارس ، واکنش ترامپ به سفر شینزو آبه، مسکو نگران استقرار پهپادهای جاسوسی آمریکا در لهستان، امنیت انرژی موضوع محوری ژاپن در نشست گروه ۲۰ و هشدار سازمان ملل در مورد تشدید درگیرها در شمال غربی سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: نشست سران سازمان همکاری شانگهای در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان آغاز به کار کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این جلسه در مقر رسمی دولت قرقیزستان موسوم به «الا ارچا» برگزار میشود. «سارانبای جین بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان از مهمانان عالی رتبه این نشست استقبال کرد. قرار است نشست اعضای سازمان پشت درهای بسته برگزار و پس از آن جلسه‌ای با حضور اعضای ناظر سازمان از جمله ایران، مغولستان و بلاروس برگزار شود.

خبرگزاری فارس:  رئیس جمهور چین در دیدار با روحانی در قزقیزطستان تاکید کرد که پکن بدون توجه به شرایط بین‌المللی به توسعه روابط خود با ایران ادامه خواهد داد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین که در حاشیه اجلاس شانگهای با رئیس جمهور ایران کرده است به روحانی اطمینان داد که کشورش بدون توجه به شرایط به توسعه روابط خود با تهران ادامه می‌دهد. اشاره رئیس جمهور چین به فشارهای آمریکا علیه تهران و پکن به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و تجاری و تحریم است.

خبرگزاری مهر:  نشست شورای امنیت درباره انفجار نفتکش ها بدون نتیجه پایان یافت. به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست آمریکا ایران را متهم کرد اما سایر کشورها نامی از ایران نبردند و خواهان تحقیقات شدند. نماینده آمریکا در سازمان ملل, بعد از نشست شورای امنیت این سازمان درباره حمله به دو نفتکش در دریای عمان که پشت درهای بسته برگزار شده بود ادعا کرد ایران مسؤول این حملات بوده است.

خبرگزاری ایرنا: وقوع حادثه مشکوک برای دو نفتکش در دریای عمان همزمان با سفر “آبه شینزو” نخست وزیر ژاپن به ایران و موضعگیری شتاب زده و مغرضانه وزیر خارجه آمریکا به این رویداد و انگشت اتهام به سوی تهران از سوی واشنگتن،ماهیت سیاست خصمانه علیه تهران را نزد افکار عمومی جهان مشخص و طراحان آن سرخورده شدند.در حالی که هیچ گونه اطلاعات دقیق و مستندی از سوی ناظران و نهادهای معتبر بین المللی برای تعیین عامل یا عاملان این حمله به نفتکش‌ها ارائه و یا پیش فرضی مطرح نشده، مایک پمئو وزیر خارجه آمریکا در اقدامی غیر معمول و شتابزده ایران را مسئول حادثه یادشده معرفی و به رغم خوش خیالی تیم ب در دولت ترامپ نتوانست دیگران را برای ادعای بی اساس خود همراه و همچون سالهای اخیر در موضع اتهام زنی تنها و درمانده شد.

خبرگزاری تسنیم:  ابعاد جدیدی از پشت پرده حادثه مشکوک انفجار نفتکش‌ها از سوی برخی منابع عربی افشا شده است. به گزارش  خبرگزاری تسنیم، یک افسر اماراتی در توئیت خود فاش کرده است امارات در پس حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار داد و هدف از این حمله وادار کردن ایران به مذاکره با آمریکاست تا ترامپ در انتخابات آتی به پیروزی دست یابد.وی افزود سازمان اطلاعات  امارات انفجارهای الفجیره را برای بسیج جهانی به منظور حمله نظامی به ایران انجام داد.

اسپوتنیک روسیه: ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان اعلام کرد جنگ با ایران با منافع راهبردی امریکا و جامعه جهانی مطابقت ندارد.به گزارش اسپوتنیک، سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه حملات دیروز تهدیدی روشن برای آزادی کشتیرانی و تجارت اعلام کرد که آمریکا و متحدانش تمام تدابیر لازم را برای دفاع از منافع خود اتخاذ خواهند کرد.

آناتولی ترکیه: سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به ادعاهای مربوط به حمله به نفت‌کش‌ها در خلیج عمان تاکید کرد خواستار بیشترین حد خویشتن‌داری هستیم.مایا کاسینچیچ، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در نشست مطبوعاتی روزانه خود در رابطه با ادعاهای حمله به نفت‌کش‌ها در خلیج عمان اظهار داشت: منطقه نیازی به اقداماتی که به تنش و بی‌ثباتی دامن می‌زند، ندارد.

العالم: رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام باعث نابودی رژیم منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی می‌شود، بر پایبندی مسکو به اجرای تعهدات برجامی تاکید کرد.«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) با انتقاد مجدد از رویکرد آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران، گفت که مسکو هر کاری برای حفظ برجام انجام می‌دهد.

خبرگزاری صداو سیما: چین درواکنش به تنش ایجاد شده در دریای عمان تاکید کرد باهرگونه تنش در منطقه خلیج فارس مخالفیم .به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت خارجه چین گفت هیچ کس نمی خواهد شاهد وقوع جنگی در خلیج فارس باشد و امیدواریم همه طرف ها از طریق گفتگو اختلافات خود را حل کنند.

یورونیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید نه ایران و نه آمریکا، هیچکدام آماده یک توافق نیستند. ترامپ ساعاتی پس از دیدار شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن  و رهبر جمهوری اسلامی ایران با انتشار پستی در توییتر خود نوشت: «شخصا احساس می‌کنم هنوز حتی فکر کردن به درباره رسیدن به یک توافق با [ایران] خیلی زود است. آن‌ها آماده نیستند، ما هم نیستیم.»

رادیو چین: بوریس جانسون در اولین دور رای‌گیری برای ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس پیروز شد. در حال حاضر ۱۰ کاندیدا برای جانشینی ترزا می اعلام آمادگی کرده‌اند، اولین رای‌گیری در میان نامزدهای محافظه کار برای جانشینی ترزا می برگزار شد. در رای‌گیری محرمانه بین قانونگذاران حزب محافظه‌کار برای تعیین جانشین ترزا می در راس حزب محافظه‌کار انگلیس بوریس جانسون،‌ وزیر خارجه پیشین پیروز دور نخست این رای‌گیری شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو نگران استقرار پهپادهای جاسوسی آمریکا در لهستان است.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، این اقدام واشنگتن نشان دهنده تمایلات تهاجمی و خصمانه است.

ان .اچ.کی ژاپن: پس از این که به دو کشتی باری که محموله هایی برای ژاپن حمل می کردند در تنگه هرمز حمله شد، انتظار می رود ژاپن در نشست سطح وزیر گروه ۲۰ بر اهمیت امنیت انرژی تاکید کند. ژاپن برای حدود ۹۰ درصد واردات نفت خام خود به این منطقه متکی است. ژاپن ریاست جلسه وزرای انرژی و محیط زیست گروه ۲۰ را که روز شنبه در ناگانو برگزار می شود ، بر عهده دارد.

تی .آر.تی ترکیه:  استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد طرفین درگیر در سوریه را دعوت به رعایت حقوق بین المللی نمود. سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد : بعلت درگیری های واقع در شمال غربی سوریه که از ماه آوریل بدین طرف شکل فزاینده ایی به خود گرفته است، در حالت آماده باش بسر می بریم. استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل امروز در یک نشست خبری از طرفین درگیر در شمال غربی سوریه خواست تا شرایط تفاهم نامه منعقده بین ترکیه و روسیه را که سپتامبر سال 2018 امضا شد، رعایت کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *