جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
11خردادماه 1397

رسانه ها ؛ آغاز «جنگ تجاری» آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۳/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش تند اروپا به «جنگ تجاری» آمریکا، هشدار پنتاگون به دولت و ارتش سوریه، برکناری نخست وزیر اسپانیا، برگزاری نشست سه جانبه قاهره برای بررسی تحولات فلسطین، تاکید کره شمالی برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاحهای هسته‌ای، برگزاری نشست امنیتی آسیا در سنگاپور ، پایان مذاکرات پومپئو و دستیار رهبر کره شمالی، هشدار بشار اسد به شبه نظامیان کرد سوری برای خروج از مناطق اشغالی ، واکنش اتحادیه اروپا به اسرائیل، تأکید وزرای خارجه آلمان و چین بر حفظ توافق اتمی با ایران و تایید سلامت انتخابات پارلمانی عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  آمریکا با جامعه عمل پوشاندن به تهدیدهای افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم، روابط تجاری در سوی آتلانتیک را وارد دوره جدیدی کرد.ویلبر راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا جمعه ۳۱ مه / ۱۰ خرداد گفت: «از نیمه شب امشب (پنج‌شنبه، به وقت واشنگتن) افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم برای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال خواهد شد.»در نخستین واکنش به این خبر، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اعمال افزایش تعرفه آمریکا غیر قابل قبول است. امروز روز بدی برای دنیای تجارت است. ما از منافع اروپا دفاع خواهیم کرد. .»

العالم:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اروپا باید در راستای حفظ منافع خود، اقداماتی متناسب با وضع تعرفه‌های آمریکا صورت دهد.«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه گفت که اروپا اقدامات متناسب با وضع تعرفه‌های از جانب آمریکا در پیش می‌گیرد تا از منافع (خود) حفاظت کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت دفاع آمریکا به دولت سوریه نسبت به هرگونه حمله به نیروهای هم پیمان واشنگتن در اراضی سوریه هشدار داد.به گزارش ایسنا ، ژنرال کنت مکنزی یکی از اعضای ستاد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به خبرنگاران گفت: هر یک از طرف‌های درگیر در سوریه باید بدانند که حمله به نیروهای مسلح آمریکایی یا هم پیمانان ما در ائتلاف ضد داعش سیاستی است که پایان ناگواری دارد.

خبرگزاری تسنیم: پارلمان اسپانیا با ندادن رای اعتماد به نخست وزیر این کشور، وی را برکنار کرد. راخوی در پی عدم حمایت یک حزب ملی گرا با عدم دریافت رای عدم اعتماد از سمت خود برکنار شده است.درخواست برکناری دولت اسپانیا پس از آن ارائه شد که دیوان عالی این کشور، حزب حاکم مردم را به خاطر چندین رسوایی طولانی مدت فساد به پرداخت چند صد هزار دلار محکوم کرد.

الکوثرفارسی: نشست سه جانبه ای در قاهره برای بررسی تحولات مربوط به مسئله فلسطین برگزار شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن و صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نشست سه جانبه ای را در قاهره برای بررسی تحولات مربوط به مسئله فلسطین برگزار کردند. روسای سازمان های اطلاعاتی سه کشور هم در این نشست حضور داشتند.

رادیو چین: کیم جون اون، رهبر کره شمالی در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در پیونگ یانگ گفت: عزم کره شمالی برای عاری سازی شبه جزیره کره تغییر نکرده و همواره قاطع است. وی ابراز امیدواری کرد که مرحله به مرحله مسایل مربوط به مناسبات کره شمالی و آمریکا و عاری سازی شبه جزیره کره از سلاحهای هسته‌ای حل شود.

ان اچ کی ژاپن: مقامات بلندپایه دفاعی از سراسر جهان برای گفت و گو درباره مسائل امنیتی که منطقه آسیا-اقیانوس آرام با آنها مواجه است، از روز جمعه، نشست سه روزه ای را در سنگاپور برگزار خواهند کرد. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن و جیم ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، در میان هیات های شرکت کننده در همایش سالیانه «مذاکرات شانگری-لا» می باشند.

ان .اچ.کی ژاپن:  مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، و یک دستیار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، مذاکرات دو روزه خود را در نیویورک به پایان رساندند. تمرکز این مذاکرات بر این بود که آیا دو طرف قادر خواهند بود تا از طریق حصول پیشرفت پیرامون مساله غیر هسته ای سازی شبه جزیره کره، زمینه را برای امکان برگزاری نشست سران ایالات متحده آمریکا و کره شمالی آماده سازند یا خیر.

آناتولی ترکیه:  بشار اسد اعلام کرد که اگر تروریست های پ.ک.ک/ی.پ.گ بر سر میز مذاکرات ننشینند، آنها را با اعمال زور و اقدام نظامی از مناطق تحت اشغال خواهند راند. بشار اسد، رهبر سوریه طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» روسیه گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ که از نام نیروهای دموکراتیک سوریه استفاده می کند را تنها مشکل باقی مانده در این کشور عنوان کرد و گفت: ما برای برطرف کردن این مشکل دو گزینه داریم. ما آماده هستیم بر سر میز مذاکرات با این گروه بنشینیم و  در صورت عدم حصول نتیجه ای از مذاکرات با این گروه به استفاده از نیروی نظامی برای آزادسازی مناطق تحت اشغال پ.ک.ک/ی.پ.گ اقدام خواهیم کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  اتحادیه اروپا به طرح اسرائیل در رابطه با احداث مرکز مسکونی یهودی نشین جدید 3 هزار و 900 واحدی در کرانه باختری تحت اشغال و همچنین تصمیمی مربوط به تخریب خانه های متعلق به بدویهای فلسطینی در آنسوی دیوار حائل در اطراف قدس شرقی واکنش نشان داد. در اطلاعیه گفته شد، احداث مراکز مسکونی جدید برای اسرائیلیها با تخریب خانه های فلسطینیان، دولت واحد در شرایط نامساوی، اشغال مداوم و درگیری را بهمراه خواهد آورد.

دویچه وله :  هایکو ماس وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در برلین تأکید کرد آلمان همراه کشورهایی است که می‌خواهند توافق اتمی با ایران را حفظ کنند. وزیر خارجه چین نیز از عهدشکنی آمریکا در برجام انتقاد کرد.

پارس تودی :  رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، سلامت انتخابات پارلمانی این کشور را تائید کرد. به گزارش روز جمعه پارس تودی، «ریاض بدران» رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانس خبری، رأی‌گیری و شمارش آرای الکترونیکی را یک ابزار موفق اعلام کرد که با نتایج بدست آمده مطابقت دارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *