جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ مصمم به خروج از ناتو است گفت که وی در صورت عهده داری مجدد ریاست جمهوری آمریکا می تواند به ناتو پشت کند.

ژاپن کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

تهران- ایرنا- پس از ناکامی رژیم صهیونیستی در متهم کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به مشارکت در عملیات ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطینی، شبکه «الجزیره» خبر داد که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری کمک‌های مالی خود به این آژانس است.

Loading
12خرداد ماه 1397

رسانه ها ؛ جنوب سوریه درانتظار عملیات بزرگ و…

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تداوم فرایند انتقال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به حومه «درعا»، تاکید روسیه برخروج نیروهای هم‌پیمان از جنوب سوریه، وتوی قطعنامه حمایت از فلسطین توسط آمریکا، انجام دیدار ترامپ با کیم جونگ اون در اواخر خرداد در سنگاپور، استقبال چین از پیشرفت در فرآیند نشست رهبران آمریکا و کره شمالی، تور اروپایی ضد ایرانی نتانیاهو، آمریکا به دنبال استقرار سامانه‌های ضد موشکی در آلمان ، تهدید بی‌سابقه عربستان علیه قطر، هشدار رهبر انصارالله یمن به مخالفان مقاومت، انزوای آمریکا در نشست وزیران دارایی گروه ۷، واکنش چین به افزایش تعرفه ها از سوی آمریکا، برگزاری مذاکرات دو کره در زمینه مذاکرات نظامی و صلیب سرخ و گفتگوی تلفنی روسای ستاد کل ارتش ترکیه و آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری مهر: نیروهای سوری همچنان به روند انتقال تجهیزات نظامی به حومه استان درعا برای آغاز عملیاتی گسترده علیه تروریستهای تکفیری در این محور، ادامه می دهند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره،  فرایند انتقال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به حومه «درعا» همچنان ادامه دارد.بر اساس این گزارش، ارتش سوریه قصد دارد عملیات گسترده ای علیه تکفیریها در حومه درعا به ویژه در محور شمالی ترتیب دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه و رژیم صهیونیستی بر سر خروج نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه از جنوب غرب سوریه، توافق کرده‌اند و انتظار می‌رود این توافق به زودی اجرا شود. به گزارش ایسنا،  واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا گزارش رسانه‌ها در خصوص توافق روسیه و اسرائیل بر سر خروج نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه از مرز با سرزمین‌های اشغالی درست است، یا نه به خبرنگاران گفت: من هم اخبار و گزارش‌هایی را در این باره شنیده‌ام و تا آنجایی که اطلاع دارم این توافق انجام شده است.

خبرگزاری صداو سیما:  در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا قطعنامه پیشنهادی کویت درباره فلسطین را وتو کرد. نماینده کویت در سازمان ملل گفت ناتوانی شورای امنیت در اجرای مسئولیت هایش، اوضاع را در سرزمین های اشغالی بحرانی تر می کند.همچنین؛ شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا را که “شلیک موشک از سوی گروه های فلسطینی به سوی اسرائیل” را محکوم می کرد، رد کرد.

دویچه وله : رئیس جمهور آمریکا تایید کرد که دیدار تاریخی او با رهبر کره شمالی روز ۱۲ ژوئن در سنگاپور انجام می‌شود. او پس از ملاقات با نماینده ارشد رهبر کره شمالی گفت که اعتقاد پیدا کرده که کیم جونگ اون واقعا قصد خلع سلاح اتمی دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت امور خارجه چین امروز شنبه اعلام کرد، از مشاهده پیشرفت در فرآیند برگزاری نشست رهبران آمریکا و چین خرسند است. به گزارش ایسنا،این وزارتخانه در بیانیه‌ای در فضای مجازی اعلام کرد، نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی را کلید دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای و صلح پایدار در شبه جزیره کره می‌داند.

خبرگزاری ایرنا:  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف تحمیل مواضع تند ضدایرانی خود به سران اروپا که پس از خروج آمریکا از برجام در پی تداوم اجرای این پیمان هستند، روز دوشنبه به قاره سبز سفر می کند. نتانیاهو در این سفر با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ترزا می نخست وزیر انگلیس دیدار می کند.

خبرگزاری تسنیم:  دو منبع آگاه از مذاکرات مقدماتی ارتش آمریکا درباره استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در آلمان خبر می‌دهند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دو منبع آگاه اعلام کردند: ارتش آمریکا مذاکرات اولیه و مقدماتی را برای استقرار سامانه دفاع موشکی در آلمان آغاز کرده است تا قدرت دفاعی این کشور اروپایی را ارتقا دهد.

الکوثرفارسی: روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از برخی منابع مدعی شده که پادشاه عربستان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرده که در صورت دستیابی قطر به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰، علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این رسانه فرانسوی روز جمعه گزارش داد ، ملک سلمان با بیان اینکه تحویل اس-۴۰۰ منافع امنیتی عربستان را تهدید می‌کند، از فرانسه خواسته فشارها را بر قطر برای جلوگیری از خرید این سامانه افزایش دهد.

العالم:  رهبر انصارالله یمن درباره اقدامات برخی سازمانهای نماینده استکبار جهانی که مامور تخریب وجهه جنبش‌های مقاومت در فلسطین و لبنان هستند و امت اسلام را به دست‌آموز شدن ترغیب می‌کنند، هشدار داد.«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شب گذشته در سخنانی، گفت: برخی از علمای دینی، اسلامی ناقص و منحصر به ترک غیبت و سخن‌چینی را ارائه می‌دهند و باب جهاد آن را که بخش معظمی از قرآن به آن اختصاص یافته؛ نادیده می‌گیرند.

یورونیوز:  استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در نشست وزرای دارایی هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «جی۷» که در کانادا برگزار شد، در انزوا قرار گرفت. این خبر  از سوی برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه اعلام شد. او گفت که دلیل انزوای آمریکا، اعمال تعرفه‌های جدید تجاری از سوی واشنگتن در قبال متحدانش است.

رادیو چین:  هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری گفت اکنون اقتصاد عمیقا جهانی شده و منافع کشورهای مختلف روز به روز به هم پیوند خورده است. در چنین شرایطی فشار آوردن بر همسایگان و خنجر زدن به شرکا به هیچ وجه راه مؤثر و مفیدی نیست و هیچ جنبه سازنده ای ندارد. کشورهای مسؤول باید سیاستهای مسؤولانه در پیش گیرند و با اقدامات مسؤولانه در وارد کردن نیروی مثبت و ثبات در جهان سهیم باشند.

ان .اچ.کی ژاپن: مقامات بلند پایه از کره جنوبی و شمالی توافق کرده اند که این دو کشور به عنوان گامی در راستای کاهش تنش ها مذاکرات نظامی برگزار کنند.این مقامات همچنین موافقت کردند تا نشست های صلیب سرخ در مورد دیدارهای مجدد خانواده هایی که در اثر جنگ کره از هم جدا افتاده اند را از سر بگیرند.

تی .آر.تی ترکیه:  ژنرال خلوصی آکار، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با همتای آمریکایی خود درباره سوریه به بحث و تبادل نظر پرداخت. سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد کل فرماندهی ارتش آمریکا درباره این تماس تلفنی گفت: دو فرمانده درباره سوریه از جمله نابودی کامل داعش گفتگو کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *