جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند / ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

Loading
26خردادماه 1397

رسانه ها ؛ آغاز جنگ تجاری آمریکا و چین و…

۱۳۹۷/۰۳/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز اعمال تعرفه های جدید آمریکا بر روی کالاهای چینی و پاسخ پکن ، دیدار هیلی، کوشنر و گوترش درباره غزه، دیدار وزرای خارجه ژاپن و کره‌شمالی ، اظهارات جدید ترامپ درباره برجام و ایران، خودداری استرالیا باانتقال سفارت به قدس ، افشای قراردادهای محرمانه نیروهای سوریه دموکراتیک و داعش، هشدار سازمان ملل درباره خشکسالی در خاورمیانه و شمال آفریقا، دیدار سران روسیه و آمریکا درماه جولای ، حمله هوایی ارتش اسرائیل به غزه و محاصره متجاوزان سعودی در نبرد ساحل غربی یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: ترامپ از اعمال تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر صد‌ها محصول چینی که وارد خاک آمریکا می‌شود به ارزش ۵۰ میلیارد دلار خبر داد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آمریکا علیه چین جنگ تجاری اعلان کرد. هدف ترامپ ایجاد توازن تجاری در برابر چین است. کسری تراز تجاری آمریکا با چین در سال دوهزار و هفده ۳۷۵ میلیارد دلار بود.

ان اچ کی  ژاپن:  چین برای مقابله به مثل با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر اعمال تعرفه های بیشتر بر محصولات چینی، اقدام به وضع تعرفه های ویژه ای کرده است.این اقدامات تلافی جویانه چین، تعرفه هایی به همان میزان را بر ۶۵۹ قلم کالای آمریکایی از جمله محصولات کشاورزی و  خودرو اعمال خواهد کرد. ارزش کلی محصولات آمریکایی که مشمول تعرفه های چین قرار خواهند گرفت، ۵۰ میلیارد دلار است که برابر با ارزش محصولاتی چینی است که آمریکا بر آنها تعرفه وضع کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کاخ سفید اعلام کرد، سفیر آمریکا در سازمان ملل و مشاور کاخ سفید در نیویورک با دبیرکل سازمان ملل دیدار و درخصوص اقدامات آمریکا برای گسترش صلح در خاورمیانه و برآوردن نیازهای بشردوستانه در غزه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.به گزارش ایسنا، در بیانیه کاخ سفید درباره دیدار جارد کوشنر، مشاور کاخ سفید، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل آمده است: این مقامات گفت‌وگویی سازنده درخصوص اقدامات آمریکا برای گسترش صلح در خاورمیانه و برآورده کردن نیازهای بشردوستانه در غزه داشته‌اند. آنان همچنین به بررسی اقدامات اخیر سازمان ملل نیز پرداختند.

 خبرگزاری مهر: وزرای خارجه ژاپن و کره‌شمالی در راستای مهیاکردن نشست سران دو کشور در حاشیه نشست آسه‌آن دیدار می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه امرروز شنبه به روزنامه ژاپنی «یومیوری» (Yomiuri) اعلام کردند که وزرای خارجه ژاپن و کره شمالی قرار است در نشستی مقدامات دیدار سران دو کشور را فراهم کنند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد که ایران به دنبال نجات برجام است اما آنها به زودی برای انجام یک توافق جدید باز خواهند گشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ “دونالد ترامپ”رئیس جمهور آمریکا روز جمعه طی یک کنفرانس خبری از پیش برنامه ریزی نشده خارج از کاخ سفید گفت از زمانی که رئیس جمهور آمریکا شده است به آمریکا در سرتاسر جهان احترام گذاشته می شود. وی افزود: به ایران نگاه کنید، آنها دیگر درباره سیطره بر خاورمیانه صحبت نمی کنند. من از توافق احمقانه ای که اوباما به آنها داد خارج شدم. ایران دیگر به مدیترانه نگاه ندارد و برای رسیدن به مدیترانه باید مسافت طولانی را طی کنند.

الکوثرفارسی: با وجود حمایت بخشی از اعضای حزب حاکم استرالیا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، وزیر خارجه این کشور چنین اقدامی را رد کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا روز شنبه (امروز) اعلام کرد که این کشور سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل نمی‌کند.

العالم: یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، میان نیروهای سوریه دموکراتیک و گروه تروریستی داعش قراردادهای محرمانه‌ای برای تبادل اسرا منعقد شده است. روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس نوشت، سه قرارداد تبادل اسرا و خانواده‌های آنها میان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) مورد حمایت ائتلاف آمریکایی ضد داعش و گروه تروریستی داعش به صورت محرمانه به امضا رسید که در نتیجه آنها تعدادی از داعشی‌های اروپایی‌الاصل آزاد شدند.

یورونیوز:  سازمان ملل متحد اعلام کرد کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا با توجه به غباری که کویرهای این مناطق را در می‌نوردد باید خود را برای کمبود آب و خشکسالی پیش رو آماده کنند.در چهل سال گذشته خشکسالی در این مناطق بیشتر و طولانی‌تر شده است. بر اساس گزارش اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل،‌ فائو، این مناطق سهمی از کمترین ذخایر آب آشامیدنی جهان را دارند. گزارش این سازمان می‌افزاید که این شرایط احتمالا با وجود تغییرات اقلیمی بدتر نیز خواهد شد.

اسپوتنیک روسیه:    سران  روسیه و آمریکا ممکن است در جولای در اروپا ملاقات کنند. به گزارش اسپوتنیک ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه،ماه جولای با هم دیدار خواهند کرد.این نشریه ادعا می کند که منابع آن، از جمله یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا و دو دیپلمات آشنا با برنامه و جلسات کاری رئیس جمهور آمریکا، این اطلاعات را تایید می کنند.

آناتولی ترکیه:  اسرائیل برج دیده‌بانی متعلق به گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس را در شمال غزه بمباران کرد.موضع مذکور در نزدیکی محلی که بادبادک آتش‌زا از غزه به اسرائیل فرستاده می شود قرار دارد. مسئولین فلسطین هنوز اظهارنظر رسمی درباره این حمله نکرده اند. پیشتر اخباری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در شهرک‌های یهودی‌نشین بر اثر بادبادک‌های آتش‌زایی که از غزه فرستاده شده در رسانه های اسرائیل انتشار یافته بود.

خبرگزاری فارس: «انصارالله» یمن از محاصره متجاوزان در نبرد ساحل غربی خبر داد.سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، با ارائه اطلاعات جدید از نبرد با ائتلاف سعودی در جبهه ساحل غربی، تاکید کرد که متجاوزان در این جبهه نیز مانند جبهه‌های دیگر در دام افتاده‌اند و به بن‌بست رسیده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *