جدیدترین مطالب

فاصله ایران و اسرائیل تا جنگ تمام عیار؟

فاصله ایران و اسرائیل تا جنگ تمام عیار؟

جلال خوش چهره در یادداشتی می نویسد: تهران به ویژه پس از جنگ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به این سو به شدت مراقب سیاستی بوده که دولت «بنیامین نتانیاهو» خواستار آن است؛ این‌که دامنه جنگ، از غزه تا خلیج فارس گسترش یافته و به‌این ترتیب صحنه به جنگ «اسرائیل‌_‌ایران»  تغییر وضعیت دهد. خویشتنداری تهران در برابر رویکرد زیرکانه تل‌آویو، اما به معنای آن نبوده و نیست که ارتدوکس‌های اسرائیلی قوانین بازی را با اقدام‌های خرابکارانه _ تروریستی تغییر دهند؛ درحالی که تهران هیچ پاسخی در این‌باره ندهد.

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

ایران تصویر جدیدی را در موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در حمله موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: با توقف خشونت‌ها و جنایت‌های رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک‌های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

فاصله ایران و اسرائیل تا جنگ تمام عیار؟

فاصله ایران و اسرائیل تا جنگ تمام عیار؟

جلال خوش چهره در یادداشتی می نویسد: تهران به ویژه پس از جنگ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به این سو به شدت مراقب سیاستی بوده که دولت «بنیامین نتانیاهو» خواستار آن است؛ این‌که دامنه جنگ، از غزه تا خلیج فارس گسترش یافته و به‌این ترتیب صحنه به جنگ «اسرائیل‌_‌ایران»  تغییر وضعیت دهد. خویشتنداری تهران در برابر رویکرد زیرکانه تل‌آویو، اما به معنای آن نبوده و نیست که ارتدوکس‌های اسرائیلی قوانین بازی را با اقدام‌های خرابکارانه _ تروریستی تغییر دهند؛ درحالی که تهران هیچ پاسخی در این‌باره ندهد.

رایزنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفت: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل‌عام و نسل‌کشی کودکان و زنان بی‌دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی‌کنند.

غافلگیری‌های زیادی برای تل‌آویو تدارک دیده شده است/ایران پایبند به ارزشهای اخلاقی و انسانی

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» یکی از تحلیلگران جهان عرب ارتکاب هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی علیه ایران را آغازی بر پایان این رژیم دانست و از غافلگیری هایی خبر داد که برای آن تدارک دیده شده است.

Loading
28خرداد ماه 1397

رسانه ها ؛ توافق روسیه و ترکیه برسر تل رفعت سوریه و…

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: جزئیات توافق ۵ بندی روسیه و ترکیه بر سر «تل رفعت»، تشکیل تیم مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران، برگزاری نشست سوریه با حضور نمایندگان ایران، روسیه وترکیه و سازمان ملل در ژنو، تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه برای یک سال دیگر، برگزاری نشست یمن در شورای امنیت، ابراز نگرانی سازمان ملل از تشدید حملات ائتلاف سعودی به «الحدیده»، ورود ناوگان نیروی دریایی روسیه به دریای مدیترانه، اعتراض ژاپن به انجام تمرینات نظامی کره جنوبی در جزیره مورد اختلاف و استقبال موگرینی از امضای توافق یونان و مقدونیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم:  طی ساعات آینده نیروهای ارتش ترکیه به صورت رسمی وارد شهر تل رفعت خواهند شد تا اداره این شهر بزرگ شمال حلب را بر عهده بگیرند. توافقی که هنوز ابعاد آن مشخص نشده است.بر پایه این توافق که هنوز جزئیات آن بیان نشده است، روسیه تعهد داده که نیروهای جبهه مقاومت، شبه نظامیان کُرد و نظامیان دفاع الوطنی وفادار به دمشق از تل رفعت خارج شده و در مقابل ترکیه نیز تعهد می‌دهد نظامیان ارتش آزاد وارد این شهر و مناطق اطراف نشوند.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده رژیم صهیونیستی و آمریکا یک کمیته مشترک برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بعد از خروج واشنگتن از برجام تشکیل داده‌اند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم مشترک آمریکا-رژیم صهیونیستی قرار است به دولت‌ها برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران کمک کرده و به شرکت‌هایی که ممکن است در معرض نقض این تحریم‌ها قرار داشته باشند، مشاوره ارائه دهند.

خبرگزاری فارس:  نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نشست دو روزه «ژنو» میان کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه که امروز آغاز می‌شود را بسیار مهم توصیف کرد. به گزارش خبرگزاری فارس،‌«استفان دی‌میستورا» گفت که نشست ژنو میان روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه که قرار است روز دوشنبه (امروز) برگزار شود و دو روز ادامه داشته باشد، بسیار مهم است.این نماینده ویژه سازمان ملل تصریح کرد: «من بسیار به این نشست علاقمند هستم زیرا بسیار حائز اهمیت است».

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  اتحادیه اروپا تحریم‌هایش علیه روسیه که در سال ۲۰۱۴ در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه اعمال شد، برای یک سال دیگر تمدید کرد.به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اتحادیه قاطعانه متعهد به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است.همچنین در این بیانیه تصریح شد: اتحادیه اروپا همچنان این رخداد را به عنوان نقض قوانین بین‌الملل محکوم می‌کند.

الکوثرفارسی:  شورای امنیت امروز دوشنبه نشستی را درباره یمن پشت درهای بسته برگزار می‌کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای امنیت جلسه‌ای را درباره یمن پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد که در جریان آن مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن اعضای این شورا را در جریان طرح فراگیر صلح خواهد گذاشت.

العالم:  کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز دوشنبه به شدت درباره احتمال تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان ناشی از حملات ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی به «الحدیده» یمن ابراز نگرانی کرد.در حالی که حملات ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی برای تسلط بر بندر «الحدیده» یمن راه به جایی نبرده، یک مقام ارشد حقوق بشری سازمان ملل درباره احتمال تعداد بالای تلفات غیرنظامیان یمنی ناشی از این حملات هشدار داد.

رادیو چین: دفتر مطبوعاتی ناوگان دریای سیاه روسیه  با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: ناوگان این نیرو به آب‌ های دریای سیاه اعزام شد.در این اطلاعیه آمده است: این ناوگان شامل دو ناوشکن موشکی است که در منطقه دریای مدیترانه ماموریت‌ معینی دارد.به گزارش رسانه‌های روسیه، آمریکا پیش تر یک ناو هواپیمابر و ناوگان وابسته را به دریای مدیترانه اعزام کرده است. وزارت دفاع روسیه بر آن است که آمریکا به احتمال بار دیگر به ارتش سوریه حمله کند.

ان .اچ.کی ژاپن:  وزیر خارجه ژاپن به انجام تمرینات نظامی برنامه ریزی شده توسط کره جنوبی در جزایر تاکه شیما در دریای ژاپن اعتراض کرده است. ژاپن ادعای مالکیت این جزایر را دارد که تحت کنترل کره جنوبی است.این اعتراض پس از آن صورت می گیرد که کره جنوبی اعلام کرد این تمرینات دو روزه در این جزایر و منطقه اطراف آن را از روز دوشنبه انجام خواهد داد.

خبرگزاری صداوسیما:  پس از تفاهم برسر تغییر نام جمهوری مقدونیه، یونان و مقدونیه تفاهمنامه ای امضاء کردند که اگر تصویب شود مناقشه چندین دهه ای بین دو کشور بر سر نام جمهوری مقدونیه حل و فصل خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ یکی از استان های شمالی یونان که با جمهوری مقدونیه هم مرز است نیز مقدونیه نام دارد و بر اساس توافق دو کشور قرار شده مقدونیه به جمهوری مقدونیه ی شمالی تغییر نام پیدا کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *