جدیدترین مطالب

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: شکستی برای تلاش‌ها جهت برقراری صلح در منطقه

وزارت خارجه قطر ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آن را روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه عنوان کرد. 

انتقام سخت

پس از عملیات وعده صادق ایران اسرائیلی ها سر و صدای زیادی راه انداختند که انتقام سخت خواهند گرفت.

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

جنبش حماس در واکنش به وتوی آمریکا اعلام کرد که یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطینی اذعان کرد.

Loading
30خردادماه 1397

رسانه ها؛ خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و…

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل در حمایت از اسرائیل و واکنش ها به آن ، ادامه شکست‌های پی در پی ائتلاف سعودی، توافق برای مذاکرات جدید سوریه در ژنو، خروج نظامیان مالزی از ائتلاف عربستان علیه یمن ، تأکید امارات و پاکستان بر توسعه روابط و سرمایه‌گذاری‌، محاصره پایگاه آمریکایی التنف توسط ارتش سوریه، دیدار سران چین و کره شمالی، توافق ماکرون و مرکل بر سر طرح بودجه مشترک اروپا، تحویل دو فروند بمب افکن F-35 به ترکیه از سوی آمریکا، انتقاد تند اتحادیه اروپا در پی خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، ، رکورد جدید آوارگان در جهان و هشدار دبیرکل ناتو در باره تشدید اختلافات بین اروپا و آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان اچ کی ژاپن:  آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد. ایالات متحده می گوید به دلیل آنچه که این کشور تعصب دائمی شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه اسرائیل می خواند از عضویت این شورا خارج خواهد شد! سفیر آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی این خبر را روز سه شنبه در واشنگتن در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد. هیلی گفت که این شورا امسال پنج قطعنامه علیه اسرائیل صادر کرده است که بیش از مجموع تعداد قطعنامه های آن علیه کره شمالی، سوریه و ایران است.

تی آرتی ترکیه:  زاید بن رعد الحسین کمیسرارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد تصمیم ایالات متحد آمریکا پیرامون خارج شدن از شورای حقوق بشر سازمان ملل را ناامید کننده تلقی کرد .زاید بن رعد الحسین در حساب تویتر خود نوشت : وقتی وضعیت حقوق بشر در جهان امروزی را مد نظر قرار می دهیم، به این نتیجه می رسیم که آمریکا بجای این تصمیم بهتر است که در این راه پیش روی کند.

خبرگزاری صداوسیما: گزارش‌ها حکایت از انهدام و به غنیمت گرفتن ده‌ها ماشین جنگی متجاوزان، قطع خطوط امدادی جدید و کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی متجاوز و مزدور سعودی در الحدیده یمن دارند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ با شکست پیشروی مهاجمان در مناطقی از جبهه های مرزی یمن، دهها نیروی مزدور عربستان کشته یا زخمی شدند. در شرق پایگاه نظامی دود در جیزان یک نفربر مزدوران با موشکی هدایت شونده هدف قرار گرفت و تمامی سرنشینانش کشته شدند.

خبرگزاری صداو سیما: نشست نخست امروز هفتمین سمینار بین المللی اوپک با عنوان همکاری انرژی و با سخنرانی بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان، امانوئل کاچیکوو وزیر منابع نفتی نیجریه و چند چهره دیگر ادامه خواهد داشت.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وین، هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک پیش از ظهر امروز چهارشنبه با حضور وزیران انرژی کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک و جمعی از مسئولان بلندپایه دولت‌ها و محافل علمی در محل هوف بورگ وین آغاز بکار کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  اختلاف‌نظر نمایندگان روسیه و ترکیه درباره سهمیه مخالفان و کردها در کمیته قانون اساسی سوریه، تشکیل این کمیته را به نشست‌های دیگری در هفته‌های آتی موکول کرد.به گزارش ایسنا، در نشست‌های نمایندگان کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه (ایران،‌ ترکیه و روسیه) در مذاکرات ژنو با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه، سهمیه مخالفان و کردها در کمیته قانون اساسی اختلافاتی را میان نمایندگان ترکیه و روسیه ایجاد کرد که موجب شد تصمیم‌گیری در مورد تشکیل کمیته به دو نشست در هفته‌های آتی موکول شود، نشست اول دیداری دو جانبه میان دو طرف و نشست دوم دیداری با دی‌میستورا است.

خبرگزاری مهر:  وزیر دفاع مالزی از احتمال بالای خروج نظامیان این کشور از ائتلاف عربستان سعودی علیه یمن خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «مالژین اینسایت»، «محمد سبو» وزیر دفاع مالزی با اشاره به اینکه این کشور علاقه ای برای حضور در مناقشات موجود در منطقه خلیج فارس ندارد گفت: در حال ارزیابی خارج کردن نیروهایمان از عربستان سعودی که اقدام به بمباران یمن می کند هستیم.

خبرگزاری فارس:نخست وزیر موقت پاکستان در دیدار با سفیر امارات بر سرمایه‌گذاری ابوظبی در اسلام‌آباد تأکید کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ، «ناصر الملک» نخست وزیر موقت پاکستان در دیدار با «حماد عبید ابراهیم سلیم الزیبی» سفیر امارات بر سرمایه‌گذاری ابوظبی در اسلام‌آباد تأکید کرد. الملک گفت: پاکستان مصمم است روابط اقتصادی و تجاری با امارات را گسترش دهد.

الکوثرفارسی: ارتش سوریه پس از سیطره کامل بر نوار مرزی با عراق از شهر بوکمال تا التنف، عملا پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه التنف نزدیک مرز سوریه و عراق را به محاصره خود درآورد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع وابسته به ارتش سوریه گفت نیروهای ارتش در عملیاتی منحصر به فرد توانستند جبهه ای به عرض 45 کیلومتر و عمق 60 کیلومتر را در مرزهای عراق و سوریه از حضور تروریست های داعش پاکسازی کنند.

العالم:  رهبر کره شمالی در سومین سفر خود به چین، اتحاد و دوستی کشورش با چین را ستود و درباره خلع سلاح اتمی با رئیس جمهور چین گفت‌وگو کرد. کیم در سفری دو روزه برای سومین بار در سال جاری به چین سفر کرد و با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین دیدار نمود.رهبر کره شمالی وعده داد، برای امنیت واقعی در شبه جزیره کره با مقامات چینی همکاری کند.

یورونیوز:آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه توافق کردند تا بودجه مشترک اتحادیه اروپا را با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه یورو و ترویج همگرایی اقتصادی میان ۱۹ دولت این منطقه تهیه کنند. دیدار صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با هدف افزایش همسوئی آنها در خصوص طرح اصلاحی آقای ماکرون برای اتحادیه اروپا و در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا در روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه ژوئن صورت گرفت.

اسپوتنیک روسیه: فردا، ترکیه دو بمب افکن آمریکایی خود را دریافت می کند.به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان مولود چاووشاوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، در مصاحبه با کانال NTV ترکیه، استانبول اعلام نمود که با وجود مخالفت کنگره ایالات متحده، ترکیه اولین جنگنده F-35 خود را در روز پنجشنبه دریافت خواهد کرد.

آناتولی ترکیه:  اتحادیه اروپا در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که این کشور در حال از بین بردن نقش حمایتی خود از دموکراسی است.سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که این کشور در حال از بین بردن نقش حمایتی خود از دموکراسی در سطح جهان است.

دویچه وله :  گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد آمار آوارگان در دنیا افزایش پیدا کرده است. یافته‌های این گزارش، دانسته‌های قبلی در مورد پناهجویی را به چالش کشیده است. بیشترین آوارگان در کشورهای درحل توسعه هستند.

پارس تودی :  «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره تشدید اختلافات کنونی بین آمریکا و متحدان اروپایی اش هشدار داد.استولتنبرگ در مقاله ای نوشت، “همه اعضای ناتو باید برای جلوگیری از فروپاشی فاجعه بار اتحاد دو سوی اقیانوس اطلس تلاش کنند.”

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *