جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

اسپوتنیک، تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

فلج سیاسی آمریکا

اخبار را ورق می زدم به مطلبی که نشریه واشنگتن پست در باره امضای لایحه کمک های آمریکا به کی یف اشاره می کند رسیدم.

Loading
یکم تیرماه ماه 1397

رسانه ها ؛ آغاز جنگ تجاری اروپا ضد آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: وضع تعرفه‌های گمرکی جدید، واکنش اتحادیه اروپا به جنگ تجاری آمریکا، پیوستن هند به جنگ تجاری با آمریکا، تسلط نیروهای یمنی بر دو منطقه مهم در سواحل غربی، آغاز اجلاس وزرای نفت اوپک در وین، دیدار مقامات نفتی ایران و عربستان، هشدار سازمان ملل درباره در خطر بودن جان کودکان یمنی، اولین درگیری نظامی میان نیروهای سوری و نظامیان آمریکایی، دیدار وزیر خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی ، اجلاس وزرای دفاع جامعه دولتهای ساحل-صحرا در نیجریه، تحویل اولین جنگنده اف 35 به ترکیه و بن‌بست در سیاست پناهجویی اتحادیه اروپا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  اتحادیه اروپا از امروز جمعه ۲۲ ژوئن بر واردات برخی کالاهای آمریکایی تعرفه مالیات اعمال می‌کند. کمیسیون اروپا اعلام کرد تعرفه مالیاتی شامل برخی کالاها هم‌چون موتورسیکلت‌ هارلی‌دیویدسون، ویسکی بوربن، ذرت، تنباکو، محصولات آلومینیومی و فولادی به ارزش حداقل ۲.۸ میلیارد دلار است.

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه اروپا تا ۵۰ درصد بر کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان یک مقام اتحادیه اروپا به سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده است. ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا، گفته حق گمرکی که آمریکا بر کالاهای اروپایی بسته مخالف “همه تاریخ و هر منطقی ” است.دولت ترامپ در ماه مارس اعلام کرد که برای واردات فولاد به آمریکا 25 درصد و برای آلومینیوم 10 درصد تعرفه وضع خواهد کرد.

اسپوتنیک روسیه: هند در پاسخ به تدابیر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اتحادیه اروپا و دیگر شرکای تجاری امریکا پیوست. به گزارش اسپوتنیک ، دهلی نو حقوق گمرکی واردات برای کالاهای گوناگون آمریکایی از جمله بادام، سیب و برخی از محصولات فلزی را افزایش داده و تعرفه های جدید روز 4 اوت اعتبار خواهند یافت.پیشتر مقامات هند به سازمان جهانی تجارت اطلاع داده بودند که قصد دارند تعرفه های حقوق گمرکی را برای بیش از 20 کالای امریکا افزایش دهند.

خبرگزاری فارس: منابع امنیتی یمن از تسلط نیروهای یمنی بر دو منطقه «المجیلیس» و «المشیخی» در غرب این کشور خبر دادند.به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله دیشب موفق شدند بر دو منطقه « المجیلیس» و «المشیخی» در سواحل غربی یمن مسلط شوند.مرکز اطلاع رسانی نظامی یمن اعلام کرد که در عملیات بازپس گیری این دو منطقه، ده‌ها نفر از عناصر مزدور کشته و یا زخمی شدند.

خبرگزاری صداو سیما: یکصد و هفتاد و چهارمین اجلاس وزرای نفت اوپک با حضور چهارده کشور عضو ، در مقر دبیرخانه اوپک در وین آغاز بکار کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وین ، یکصد و هفتاد و چهارمین اجلاس وزرای نفت اوپک با شرکت چهارده کشور عضو پیش از ظهر امروز جمعه در مقر دبیرخانه اوپک در وین آغاز بکار کرد.بسیاری از ناظران اجلاس امروز را بعنوان یکی از دشوارترین نشست های تاریخ این سازمان می دانند.

الکوثرفارسی: وزیر نفت جمهوری اسلامی  ایران و  وزیر  انرژی عربستان پیش از شروع نشست اوپک دیدار کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بیژن نامدار  زنگنه و  خالدبن عبدالعزیز الفالح  وزیر انرژی عربستان  درباره آخرین تحولات اوپک و بازار نفت گفتگو کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن نسبت به پیامدهای عملیات نظامی در الحدیده هشدار داد.به گزارش ایسنا، لیزا گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سازمان ملل در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: صدها غیرنظامی همچنان در الحدیده در معرض خطرات جدی هستند. این در حالیست که بیش از یک هفته از درگیری‌ها در این جبهه می‌گذرد.

العالم:  فرمانده نظامی میدانی ارتش سوریه  تاکید کرد که در جریان بمباران ائتلاف ضد سوری در یک نقطه نظامی در حومه حمص شرقی یک نظامی سوری کشته وچند تن دیگر زخمی شدند.این نظامی سوری که نامش فاش نشده است اظهار داشت: جنگنده های ائتلاف ضد سوریه به رهبری آمریکا یک نقطه نظامی ارتش سوریه را در کوه الغراب در شرق شهر تدمر و 0 کیلومتری مرز سوریه و عراق، بمباران کردند.

ان .اچ.کی ژاپن: وزیر خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی ملاقات می کند.یک مقام عالیرتبه آمریکایی می گوید مایک پومپئو، وزیر امور خارجه این کشور، در تلاش جهت اجرای نتایج نشست سران ایالات متحده آمریکا و کره شمالی، قصد دارد در اولین فرصت با مقامات آن کشور ملاقات کند. روز پنجشنبه، هزر ناورت، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، به خبرنگاران گفت از زمان نشست سران یاد شده در روز دوازدهم ژوئن، هر دو طرف با یکدیگر در تماس بوده اند.

آناتولی ترکیه:  هفتمین دوره اجلاس وزرای دفاع جامعه دولتهای ساحل-صحرا با محوریت مبارزه با تروریسم در آبوجا، پایتخت نیجریه برگزار شد.هفتمین دوره اجلاس وزرای دفاع جامعه دولتهای ساحل-صحرا (CEN-SAD) با حضور یمی اوسین باجو، معاون نخست وزیر، منصور محمد دان علی، وزیر دفاع نیجریه در آبوجا، پایتخت این کشور برگزار شد.

تی .آر.تی ترکیه: ترکیه اولین جنگنده اف 35 خود را که با استعدادهای برتری چون ردیابی کم، فناوریهای سنسور و سیستم رادار قدرت عملیاتی نیروی هوایی ترکیه را افزایش خواهد داد، تحویل گرفت.اولین جنگنده اف 35 از ویژگی اولین جنگنده نسل 5 ام نیروی هوایی ترکیه برخوردار می باشد.

دویچه وله : کشورهای اروپای شرقی به طرح ارائه‌شده برای نشست عالی بروکسل در رابطه با سیاست پناهجویی اتحادیه اروپا اعتراض شدیدی کرده‌اند. نخست‌وزیر لهستان این نشست را “غیر قابل قبول” خوانده است.نخست‌وزیر لهستان بعد از نشست با همتایان خود از جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی شدیدا به نشست عالی بروکسل در باره تعیین رئوس سیاست پناهجویی واکنش نشان داد. این نشست قرار است یکشنبه (۲۴ ژوئن / ۳ تیر) به ابتکار صدراعظم آلمان تشکیل شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *