جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

پایگاه فضایی واستوچنی روسیه + داده نمایی

روسیه 11 آوریل با موفقیت یک موشک Angara A5 را از پایگاه واستوچنی با یک برنامه گسترده برای ساخت یک ایستگاه مداری ملی جدید پرتاب کرد. در اینفوگرافیک اسپوتنیک با مشخصات این پایگاه آشنا می شوید.

کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم

نیویورک – ایرنا- در پی اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهایش «با  توافق آتش بس یا بدون آن » به رفح حمله خواهند کرد,، کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که  همچنان مخالف حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است.

Loading
2تیرماه 1397

رسانه ها ؛ تحریم دوباره کره شمالی و…

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تمدید وضعیت اضطرار ملی درباره کره شمالی از سوی ترامپ، دیدار محمد بن سلمان و نتانیاهو در امان ، تکذیب تحویل اداره بندر الحدیده به سازمان ملل ، سفر صدر اعظم آلمان به لبنان، درخواست قطر برای تعلیق عضویت عربستان و امارات در شورای حقوق بشر، تهدید برگزیتی ایرباس ضد بریتانیا، گفتگوهای فشرده اردن با آمریکا و روسیه درباره جنوب سوریه، ادامه جنگ تجاری آمریکا و اروپا، لغو نامحدود رزمایش‌های آمریکا با کره جنوبی ، دیدار رئیس جمهورکره جنوبی با پوتین در مسکو، طرح جدید دفاع فضایی آمریکا و دیدار السیسی با نمایندگان ویژه ترامپ در مورد صلح خاورمیانه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطرار ملی درباره کره شمالی را تمدید کرد تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ یک سال دیگر ادامه داشته باشد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، کره شمالی اخیرا باامریکا مذاکراتی برای خلع سلاح هسته ای در قبال رفع تحریم ها برگزار کرد.

خبرگزاری صداوسیما: روزنامه عبری زبان معاریو از دیدار محرمانه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امان خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روزنامه معاریو چاپ فلسطین اشغالی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو در سفر روز دوشنبه گذشته به امان با محمد بن سلمان دیدار و گفتگو کرده است. بن سلمان با نتانیاهو در کاخ پادشاهی عبدالله دوم اردن دیدار کرد. این دیدار در حاشیه سفر جیسون گرینبلات فرستاده ویژه دولت آمریکا به خاورمیانه و جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به امان صورت گرفت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  عضو شورای سیاسی انصارالله یمن وجود هرگونه مذاکره درباره تحویل اداره بندر الحدیده به سازمان ملل را تکذیب کرد.به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اظهار داشت، روند تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل قبلا و طی روزهای اخیرا مطرح نشده و تنها چیزی که روی آن بحث می‌شود روند نظارت بین‌المللی بر بندر است نه به دست گرفتن اداره آن.

 خبرگزاری مهر:  صدر اعظم آلمان در سفر به بیروت با مقامات بلندپایه لبنان دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در سفر به بیروت علاوه بر دیدار با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار کرد.

خبرگزاری  فارس: قطر از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا عضویت عربستان و امارات عربی متحده در این شورا را به تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری فارس، «علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر روز جمعه (دیروز) در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد که با توجه به تجاوزات و نقض تعهدات هدفمند امارات و عربستان علیه ملت قطر از شورای حقوق بشر می‌خواهیم که مطابق با بند ۸ قطعنامه شماره 251/60 در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۰۶ عضویت این دو کشور را به تعلیق درآورد.

خبرگزاری تسنیم: شرکت هواپیماسازی ایرباس تهدید کرد در صورتی که بریتانیا با اتحادیه اروپا برای برگزیت به توافقی نرسد این کشور را ترک خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه صنایع هوایی اروپا “ایرباس” تهدید کرد در صورتی که انگلیس بدون هیچگونه توافقنامه‌ای از اتحادیه اروپا خارج شود، این کشور را ترک خواهد کرد. در حالی که تنها 9 ماه به آغاز اجرایی شدن برگزیت باقی مانده است دولت ترزا می با مشکلات زیادی در زمینه این مذاکرات مواجه است.

الکوثرفارسی: وزیر خارجه اردن تأکید کرد که این کشور برای حفظ منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه، گفتگوهای فشرده با روسیه و آمریکا را ادامه می دهد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از النشره، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اعلام کرد که برای حفظ منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه، اردن تماس های فشرده ای با دو شریک خود در این منطقه یعنی روسیه و آمریکا با هدف حفظ این توافق انجام می دهد. الصفدی تأکید کرد که اردن تحولات میدانی را در سوریه پیگیری کرده و بر لزوم حفظ این توافق و احترام به آن تأکید می کند.

یورونیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تهدید کرد برای واردات خودروهای اروپایی ۲۰ درصد تعرفه وضع خواهد کرد. تهدید رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی مطرح می شود که یک ماه پیش دولت فدرال آمریکا تحقیق در مورد احتمال «تهدید امنیت ملی» این کشور با واردات خودرو را آغاز کرد.حدود ۱۵ درصد از خودروهای شرکت های آلمانی «مرسدس بنز» و «ب ام و» در سال ۲۰۱۷ میلادی در آمریکا به فروش رسید.

رادیو چین: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که واشنگتن و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا به صورت نامحدود دو مانور آموزشی نظامی را به حالت تعلیق در آورند. این تصمیم از سوی پنتاگون در پی نشست میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور گرفته شده است. این تعلیق شامل مانور موسوم به “نگهبان آزادی” و دو رزمایش دیگر آموزشی است که قرار بود در سه ماه آتی برگزار شود.

ان .اچ.کی ژاپن: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و مون جه-این، رئیس جمهور کره جنوبی، به توافق رسیدند که از تلاش ها برای دستیابی به عاری سازی هسته ای کامل شبه جزیره کره حمایت کنند. این دو رئیس جمهور، روز جمعه در مسکو دیدار کردند. آنها در این ملاقات در باره روابط دوجانبه و شرایط در شبه جزیره کره به تبادل نظر پرداختند.

اسپوتنیک روسیه: دولت آمریکا طرح جدید اقدامات برای دفاع از کره زمین در برابر سیارک هایی را تدوین کرده که برخورد آنها با زمین فاجعه بار خواهد بود. به گزارش اسپوتنیک ، کارشناسان ناسا، آژانس فضایی آمریکا به همراه همکاران خود از دیگر نهادهای ایالات متحده و کارشناسان غیر دولتی بیش از 95% سیارک هایی را کشف کرده اند که آنقدر بزرگ هستند که برخورد آنها به سیاره ما باعث وقوع فاجعه عظیم خواهد شد.

تی .آر.تی ترکیه: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا را به حضور پذیرفت.کاخ سفید اعلام کرد که موضوع اصلی این دیدار از سر گیری روند سازش در منطقه خاورمیانه می باشد.مسئولان آمریکایی مذکور قبل از این نیز روز سه شنبه با ملک عبد الله دوم پادشاه اردن در امان ـ پایتخت این کشور ـ دیدار و گفتگو کرده بودند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *