جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
5تیرماه 1397

رسانه ها ؛ تکرار تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و…

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق، پروژه مشترک نظامی اروپا در دستور کار ، سفر وزیر دفاع آمریکا به چین ، برگزاری کنفرانس بین‌المللی تامین مالی آنروا، برکناری ژنرال ارشد ارتش میانمار، اختلاف نظر کشورهای اروپایی درباره الحاق کشورهای منطقه بالکان به اتحادیه، تفاهمات چین و اروپا در هفتمین گفت و گوی اقتصادی دوجانبه، تاکید ماتیس بر افزایش قدرت نظامی آمریکا در قطب ، مخالفت لیبی با ایجاد اردوگاه برای اسکان پناهجویان و لغو تظاهرات سالانه ضد آمریکایی در کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  خبرگزاری و تلویزیون رسمی سوریه از سرنگونی دو فروند موشک اسرائیلی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق در نیمه‌های شب دوشنبه برابر با ۲۵ ژوئن خبر دادند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، یک منبع امنیتی سوری بدون تعیین ماهیت منبع حملات اظهار داشت، این حملات خصمانه فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده بود.

 خبرگزاری مهر:   وزیر دفاع آلمان در سخنانی از برنامه ریزی کشورهای اروپا برای همکاری های جدید نظامی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، «اورزلا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار داشت: عدم حضور انگلیس در اتحادیه اروپا می تواند سبب کاهش همکاری های نظامی این کشور با اروپا شود.

خبرگزاری تسنیم: اولین وزیر دفاع آمریکا بعد از ۲۰۱۴ وارد چین شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در اولین سفر خود به چین امروز (سه شنبه) وارد پکن شد. هدف وی در این سفر دستیابی به راهکارهایی برای همکاری نظامی میان دو طرف همزمان با افزایش تنش میان آمریکا و چین است.

الکوثرفارسی: با وجود برگزاری کنفرانس سازمان ملل برای تامین کسری بودجه آنروا، این سازمان اعلام کرد که آنروا برای ادامه برنامه‌های خود در کمک به مردم فلسطین هنوز ۲۰۰ میلیون دلار کسری دارد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان ملل اعلام کرد، پس از قطع کمک‌های مالی آمریکا به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) و با اینکه کشورهای زیادی افزایش کمک‌های خود به این نهاد را قبول کرده‌اند اما مدیران آنروا اعلام کرده‌اند که هنوز ۲۰۰ میلیون دلار کسری دارند.

العالم:  میانمار اعلام کرد یک ژنرال ارشد ارتش این کشور که نامش به اتهام نقض حقوق مسلمانان روهینگیا به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده برکنار شده است. ارتش میانمار در ساعات پایانی روز دوشنبه با انتشار پستی در فیس‌بوک اعلام کرد ژنرال ارشد “مونگ مونگ سو” فرمانده اسبق ارتش در ایالت راخین به دلیل عملکرد ضعیف «برکنار» شده است.

یورونیوز: رهبران اتحادیه اروپا اختلاف نظر جدی درباره الحاق کشورهای منطقه بالکان به اتحادیه اروپا دارند. رهبران سه کشور اروپایی غربی در آخرین نشست رهبران اروپایی روز یکشنبه گفتند تنها در صورت اجرای اصلاحات بنیادین در کشورهای آلبانی و مقدونیه حاضر خواهند شد این کشورها را در میان دیگر اعضای اتحادیه اروپا به عضویت درآورند.این در حالی است که کمیسیون اروپا و سفیر سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی در ماه های اخیر تلاش های فراوانی برای الحاق آلبانی و مقدونیه به اتحادیه اروپا انجام داده اند.

رادیو چین: هفتمین گفت و گوی اقتصادی و تجاری بلند پایه چین و اروپا به ریاست لیو هه، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و معاون نخست وزیر چین و جرکی کاتاینن معاون رییس کمیسیون اروپا در پکن برگزار شد.دو طرف در این نشست درباره موضوع اصلی “پشتیبانی و پیشبرد روند جهانی شدن، تعمیق و گسترش همکاری چین و اروپا” به طور عمیق، عملی و موثر و اثربخش تبادل نظر کردند.

ان .اچ.کی ژاپن: ژاپن آماده اعزام کارشناس برای بازرسی هسته ای به کره شمالی است.تارو کونو وزیر خارجه ژاپن می گوید کشورش برای اعزام کارشناس برای بازرسی احتمالی از تاسیسات هسته ای کره شمالی آماده است. کونو این سخنان را روز دوشنبه خطاب به خبرنگاران و در سفری به اندونزی بیان کرد.

اسپوتنیک روسیه:   وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد آمریکا باید بازی قطبی را به سطحی بالاتر برساند. به گزارش اسپوتنیک ، جیمز متیس ریاست پنتاگون اعلام نمود که آمریکا باید بازی خود در منطقه قطبی را به سطحی بالاتر منتقل کند.آمریکا باید تعداد گارد ساحلی آمریکا در قطب را افزایش بدهد.

دویچه وله :  برخی کشورهای اروپا مانند ایتالیا و اتریش ترجیح می‌دهند مهاجران شمال آفریقا و پناهجویانی که از جنگ‌های داخلی می‌گریزند در اردوگاه‌هایی در لیبی استقرار داده شوند. لیبی اما حاضر به ایجاد این مراکز در خاک خود نیست. احمد معیتیق، معاون نخست وزیر لیبی در دیدار با ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در طرابلس گفت که «کشورش آماده است تا با موضوع مهاجران مقابله کند، اما در برابر ایجاد هرگونه اردوگاه پناهندگان خواهد ایستاد.»

خبرگزاری فارس: کره شمالی برگزاری یک تظاهرات سالانه ضد آمریکایی را لغو کرد.به دنبال توقف رزمایشهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، کره شمالی نیز برگزاری یک تظاهرات ضد آمریکایی که هر سال در پیونگ یانگ برگزار می‌شود را لغو کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *