جدیدترین مطالب

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

أحدث المقالات

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

تهران-ایرنا- تارنمای «وال استریت ژورنال» نوشت: دولت بایدن در حال بررسی معرفی یک قرارداد تسلیحاتی جدید است که بر اساس آن بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات به اسرائیل فروخته خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه: مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و ایران اظهار داشت: «مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست».

Loading
16تیرماه 1397

رسانه ها ؛ پیوستن روسیه به جنگ تجاری با آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اقدام تلافی جویانه روسیه در جنگ تجاری با آمریکا، تشکیل کارگروه‌های خلع سلاح هسته‌ای توسط کره شمالی و آمریکا،احتمال سقوط دولت انگلیس به دلیل اجرای برگزیت، هشدار درباره سقوط پروژه اروپا، تایید توافق آتش‌بس با معارضان سوری از سوی روسیه ، استفاده عربستان از سلاح‌های اسرائیلی در بمباران یمن، پیشنهاد پنج گانه چین درباره مساله هسته‌ای ایران، انصراف ایتالیا از خرید جنگنده های اف 35 و خودداری آلمان از ماموریت ناتو در عراق از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پارس تودی : روسیه از روز جمعه جهت مقابله با تعرفه های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم صادراتی این کشور، بر اقلامی از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد. به گزارش پارس تودی، بر اساس بخشنامه های که «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه آن را امضاء کرد، تعرفه های 25 تا 40 درصدی بر کالاهای آمریکایی که مشابه آن در روسیه ساخته می شود، وضع شده است.آمریکا ماه گذشته تعرفه های 25 و 10درصدی بر محصولات فولاد و آلومینیوم وارداتی وضع کرد.این تعرفه‌ها شامل چندین کشور از جمله روسیه، هند، چین، کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده ‌است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک مقام آمریکایی امروز (شنبه) اظهار کرد، کره شمالی و آمریکا برای مذاکره در خصوص جزییات برنامه خلع سلاح هسته‌ای کارگروه‌هایی را تشکیل داده‌اند.به گزارش ایسنا،  هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، دو طرف این کانال مذاکره را تشکیل دادند تا به تعیین “جزییات عملی مهم” از جمله موارد مرتبط با دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل از کره شمالی رسیدگی کنند.

خبرگزاری مهر:  در پی افزایش اختلافات داخلی در کابینه انگلیس در خصوص برگزیت، از برخی از وزیران دولت این کشور خواسته شده تا از سمت های خود کناره گیری کنند. به گزارش خبرگزاری مهر ، با افزایش اختلافات در داخل کابینه انگلیس، به وزیران کابینه «ترزا می» اعلام شده در صورتی که با طرح نخست وزیر در خصوص برگزیت موافق نیستند از سمت های خود کناره گیری کنند.از سوی دیگر شنیده می شود ترزا می تهدید به کنار گذاشتن «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در صورت کارشکنی در روند اجرای برگزیت کرده است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه لوکزامبورگ پایداری اتحادیه اروپا را در معرض خطر دانسته و این اتحادیه را گرفتار بحران موجودیت دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم :«ین آزلبورن»، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در سخنانی پایداری اتحادیه اروپا را در معرض خطر ارزیابی کرده و گفت: اگر احترام به ارزش ها در اروپا کاهش یابد همچنین پروژه اروپایی سقوط می کند.

الکوثرفارسی:  وزارت دفاع روسیه توافق با سرکردگان گروه‌های مخالف سوری برای آتش بس در “درعا” و بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان را تایید کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال مذاکرات انجام شده با وساطت مرکز آشتی حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه، توافقاتی در خصوص برخی مسائل حاصل شد.

خبرگزاری فارس:  یک روزنامه عربی از اقدام نیروی هوایی عربستان در بمباران مناطق مختلف یمن با استفاده از سلاح‌های اسرائیلی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه نزدیک به کمیته اطلاعات در کنگره آمریکا اعلام کردند که نیروهای ائتلاف سعودی در حمله به یمن از سلاح‌های ساخت اسرائیل استفاده می‌کنند و آخرین مورد استفاده آنها از این سلاح‌ها در حمله به شهر «الحدیده» است.

رادیو چین: وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین پس از شرکت در نشست وزرای خارجه مساله هسته‌ای ایران در وین با رسانه‌های چین گفت و گو کرد. وانگ یی گفت: شرکت کنندگان با تصویب بیانیه مشترک مهم تصمیم مسوولانه گرفتند. موضوع عمده این بیانیه ادامه اجرای برجام و مخالفت با تحریم یک جانبه و دفاع موثر از سیستم منع گسترش سلاح های هسته‌ای است.وزیر خارجه چین گفت: چین قاطعانه بر دفاع و اجرای برجام پایبند است و همواره به طور جدی مقررات و وظایف قید شده در برجام را اجرا می کند.

اسپوتنیک روسیه:  الیزابتا ترنتا، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد کشور وی دیگر جنگنده های اف 35 نخواهد خرید که آنرا به همراه متحدان خود در ناتو تولید می کند. به گزارش اسپوتنیک،خانم ترنتا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی La7 این مطلب را اعلام کرده و گفت:” با توجه به مطالعات ما ، هزینه کاهش این برنامه بیشتر از هزینه حفظ آن است و به این دلیل ما دیگر اف 35 خریداری نخواهیم کرد”.

دویچه وله :  حزب سوسیال دموکرات که درائتلاف دولتی آلمان شرکت دارد مانع حضور کشورش در ماموریت جدید ناتو می‌شود. بنابراین احتمال می‌رود که نشست آتی ناتو به میدانی برای تاخت و تاز رئیس جمهور آمریکا علیه صدر اعظم آلمان تبدیل شود.هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در تازه‌ترین شماره خود که روز جمعه (۶ ژوئیه / ۱۵ تیر) منتشر شد گزارش داد که آلمان قصد ندارد در ماموریت جدید پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق شرکت کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *