جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد  

رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش و رئیس مرکز اطلاعات نظامی به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شد.

رئیس جمهور بولیوی به اسپوتنیک: ناتو صلح در منطقه را تهدید می کند

رئیس جمهور بولیوی: من فکر می‌کنم در تمام این مدت، اسپوتنیک برخلاف سایر کانال‌های تلویزیونی که تمایل خاصی به اطلاعات نادرست دارند یا مطالبی را به گونه‌ای ارائه می‌کنند که حقیقت را به مردم منتقل نمی‌کنند، ثابت کرده است که یک رسانه مهم است که حقیقت را می‌گوید.

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

Loading
18تیرماه 1397

رسانه ها ؛ تی فور هدف حمله دوباره رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۷/۰۴/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمله هوایی دوباره رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی-۴ سوریه، پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در ریف درعا، سفر محرمانه رئیس موساد به واشنگتن، نشست نظامی ترکیه، آمریکا و قطر در پایگاه اینجرلیک، برگزاری اولین رزمایش دریایی رژیم صهیونیستی و فرانسه ، استعفای وزیر برگزیت در انگلیس ، هشدار رسانه های چینی به جنگ تجاری آمریکا ، توافق آمریکا و ویتنام برای همکاری در مورد کره شمالی و چین، ساخت هواپیمای نظامی ضد ماهواره در روسیه، رزمایش مشترک قطر و آمریکا و ادامه شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس در قدس شرقی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: منابع خبری سوریه  باتایید حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی-۴  در حمص ، تاکید کردند  سامانه دفاع هوایی سوریه حمله اسرائیل به این فرودگاه نظامی را ناکام گذاشت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما: سامانه دفاع هوایی سوریه بیشتر موشک های شلیک شده به فرودگاه تی-4 در سوریه را هدف قرار داد.

خبرگزاری تسنیم:  ارتش سوریه شهرک‌های جدیدی در ریف جنوب و جنوب شرقی درعا آزاد و جاده امان- دمشق را به طور کامل پاکسازی کرده است. هم‌زمان سازمان ملل متحد از بازگشت بخش اعظمی از آوارگانی، که به مرزهای اردن پناه برده بودند، به سوریه خبر داده است.بعد از تامین امنیت کامل جاده بین‌المللی امان- دمشق، ارتش سوریه نیز به عملیات مین‌زدایی در این منطقه ادامه می‌دهد.

الکوثرفارسی:  رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) به منظور بررسی پرونده سوریه به صورت محرمانه به واشنگتن سفری داشته است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه عبری زبان واللا،‌ یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی هفته گذشته در یک سفر اعلام نشده وارد واشنگتن شد و دو پرونده سوریه و ایران را مورد بررسی قرار داد.

الکوثرفارسی: رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با مسئولان نظامی آمریکایی، قطری و اسپانیایی در پایگاه هوایی “اینجرلیک” ترکیه نشست برگزار کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ریاست ستاد کل ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: خلوصی آکار، (رئیس ستاد کل ارتش ترکیه) با مسئولان نظامی آمریکایی، قطری و اسپانیایی مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک دیدار کرد.این دیدار همزمان با ارسال تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه صورت گرفت.

العالم: رژیم صهیونیستی از برگزاری نخستین رزمایش دریایی خود با فرانسه در نیم‌قرن اخیر جهت تقویت توان رزمی – امدادی خبر داد. وبگاه «تایمز اسرائیل» نوشت: «در این رزمایش که در نزدیکی سواحل شهر «تولون» در جنوب فرانسه برگزار شد، دو کشتی جنگی اسرائیلی به نام‌های «کیدون» و «علیات» حضور داشتند. این رزمایش دریایی مشترک اواخر ماه ژوئن برگزار شد و دیروز خاتمه یافت.»

یورونیوز:  دیوید دیویس، وزیر برکسیت در کابینه ترزا می، نخست وزیر بریتانیا از سمت خود کناره گیری کرد. استعفای دیوید دیویس تنها دو روز پس از جلسه ترزا می با اعضای کابینه خود در مورد طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اعلام شد. ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه دومینیک راب  44 ساله ، و بدگمان به اتحادیه اروپا را به عنوان وزیر جدید امور برگزیت منصوب کرد.

رادیو چین:  رادیو بین المللی چین اعلام کرد جنگ تجاری دولت دونالد ترامپ با پاسخهای قوی کشورها مواجه شده است. این رادیو افزود: قابل پیشبینی بود که در این جنگ تجاری مرتبط با مصحلت طرفهای زنجیره تامین جهانی، کشورهای بیشتری گرفتار خواهند شد. با توجه به این نکته، طرفینی که هنوز در مقابل این جنگ تجاری سیاست مماشات در پیش می گیرند، باید مراقبتر باشند، زیرا این نوع مماشات باعث می شود آتش این جنگ تجاری نهایتاً دامنشان را بگیرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  ایالات متحده آمریکا و ویتنام تایید کرده اند که برای غیرهسته ای شدن کره شمالی و تحت کنترل داشتن توسعه نظامی چین در دریای چین جنوبی همچنان به همکاری با یکدیگر ادامه دهند. مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و نگوین فوترونگ (گوئن فوچون)، دبیر کل حزب کمونیست ویتنام روز یکشنبه در هانوی ملاقات کردند. پمپئو پس از بازدید از کره شمالی و ژاپن وارد ویتنام شد.

اسپوتنیک روسیه:  یک هواپیمای جدید با قابلیت غیرفعال کردن ماهواره های نظامی “خاموش کننده ماهواره ها” در روسیه ساخته می شود.به گزارش اسپوتنیک، یک مقام آگاه در مجتمع صنایع دفاعی روسیه گفت: این هواپیمای جدید به زودی جایگزین هواپیماهای مسلح «ایل-22» نیروهای هوا-فضای روسیه خواهد شد.

تی .آر.تی ترکیه:  وزارت دفاع قطر از برگزاری رزمایش دریایی مشترک میان نیروهای این کشور و نیروهای آمریکایی در آب های قطر خبر داد بر اساس این بیانیه رزمایش مشترک میان دو کشور در چارچوب همکاری های نظامی صورت گرفته است.

پارس تودی :   شهردار منطقه «العیزریه» در شرق قدس اشغالی از آغاز نصب خانه‌های پیش ساخته توسط نظامیان صهیونیست در منطقه «بوابه القدس» خبر داد. به گزارش پارس تودی، «عصام فرعون»، شهردار منطقه «العیزریه» روز یکشنبه با اشاره به اینکه تل آویو این منطقه را «منطقه بسته نظامی» اعلام و ورود به آن را ممنوع کرده است، گفت: نیروهای اسرائیلی با یورش به منطقه «بوابه القدس» در نزدیکی «العیزریه»، نصب خانه های پیش ساخته را در این منطقه آغاز کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *