جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading
23تیرماه 1397

رسانه ها ؛ استقرار کامل ارتش سوریه در «قنیطره» و…

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ادامه پیروزی های ارتش سوریه در خطوط درگیری جولان و قنیطره، حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، هشدار در مورد خطر حمله سایبری روسیه، چین، کره شمالی و ایران به زیرساخت‌های آمریکا، تاکید دبیر کل سازمان ملل بر اهمیت چندجانبه گرایی درجهان، توسل آمریکا به ذخایر راهبردی نفت، تصویب تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی درشورای امنیت، اعلام زمان و مکان نشست پوتین و ترامپ ، اعتصاب سراسری و ناآرامی در نیکاراگوئه ،جاسوسی کشتی چینی از رزمایش نظامی آمریکا در اقیانوس آرام، گسترش همکاری های نظامی ترکیه و پاکستان و پاسخ صریح وزیر امور خارجه آلمان به انتقادهای ترامپ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: همزمان با تنشهای نظامی مکرر در خطوط درگیری در ریف قنیطره، تجهیزاتی که ارتش سوریه فرستاده حاکی از این است که نیروهای سوری قصد دارند نوار مرزی جولان، که تحت اشغال گروههای تروریستی مسلح قرار دارد، را آزاد کنند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با شکست خطوط مقدم دفاعی گروههای مسلح در ریف شرقی درعا، دولت سوریه آنقدر خوشبین نبود که به این سرعت مسئله این منطقه با گفت‌وگو حل شود.

العالم:  جنگنده های  رژیم صهیونیستی بامداد امروز بخش‌هایی از شمال نوار غزه را بمباران کردند.جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین پایگاه «عیسی بطران» وابسته به گردان القسام را در اردوگاه البریج واقع در مرکز غزه را هدف قرار دادند. از سوی دیگر رسانه های محلی از به صدا در آمدن آژیر حمله موشکی در شهرک های صهیونیستی مجاور با باریکه غزه خبر دادند.

یورونیوز: مدیر اطلاعات ملی آمریکا نسبت به خطر یک حمله سایبری ویرانگر خارجی به زیرساخت‌های دیجیتال این کشور هشدار داد. دن کوتز اعلام کرد پس از گذشت نزدیک به دو دهه از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر، «چراغ قرمز هشدار» بار دیگر برای ایالات متحده آمریکا روشن شده است. وی در کنفرانسی که روز جمعه ۲۲ تیر در یک اندیشکده برگزار شده بود، گفت: «امروز زیرساخت دیجیتالی که به کشور خدمات می‌رساند در معرض خطر حمله مستقیم است. عوامل مجرم بیگانه به ویژه از بدترین کشورهای متخاصم یعنی روسیه، چین، کره شمالی و ایران در حال نفوذ به زیرساخت دیجیتالی ما و مشغول هدایت یک سلسله نفوذهای سایبری و حمله به اهدافی در آمریکا هستند.»

رادیو چین: دبیر کل سازمان ملل بر اهمیت چندجانبه گرایی و روابط بین‎المللی بر اساس مقررات و اصول در مقابله با چالش‎های پیش روی جهان تاکید کرد. گوترش همین روز در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره آنکه آیا نگران از بین رفتن نظام بین‎المللی شکل گرفته پس از جنگ جهانی دوم توسط بعضی از کشور مخصوصا آمریکا است یا خیر، این موضوع را مطرح کرد. گوترش گفت که وی اطمینان دارد که مردم جهان هنوز سازمان ملل را یک ارگان بسیار مهم برای چندجانبه گرایی، حفظ صلح و امنیت در جهان و ستون پیشرفت و حقوق بشر می‎دانند.

خبرگزاری صداو سیما:  آمریکا و متحدان غربی‌ قصد دارند در صورتی که افزایش تولید نفت توسط عربستان سعودی و اوپک برای مهار روند افزایش طلای سیاه موثر واقع نشود، به ذخایر راهبردی خود متوسل شوند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از وال استریت ژورنال؛ آمریکا و متحدان غربی‌ خود قصد دارند در صورتی که افزایش تولید نفت توسط عربستان سعودی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای مهار روند افزایش طلای سیاه در بازار جهانی موثر واقع نشود، به ذخایر راهبردی خود متوسل شوند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شورای امنیت سازمان ملل به زحمت از یک پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه سودان جنوبی حمایت کرد زیرا برخی از اعضا معتقدند چنین حرکتی به تلاش‌های آفریقایی‌ها برای پایان دادن به درگیری پنج ساله در تازه‌ترین کشور جهان لطمه می‌زند. به گزارش ایسنا، شش عضو شورای امنیت شامل روسیه، چین، اتیوپی، گینه استوایی، قزاقستان و بولیوی رای ممتنع دادند.

 خبرگزاری مهر:   یکی از مشاوران کاخ کرملین زمان و مکان دقیق برگزاری نشست محرمانه رؤسای جمهور روسیه و آمریکا را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «یوری یوشاکُف» مشاور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دیدار برنامه ریزی شده رئیس جمهور روسیه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی روز دوشنبه، شانزدهم ژوئیه ساعت ۱۳ به وقت مسکو (۱۰صبح به وقت گرینویچ) در هلسینکی، پایتخت فنلاند و در محل کاخ ریاست جمهوری برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا:   نیکاراگوئه در حالی همچنان ناآرام گزارش می شود که شماری از شهرهای این کشور روز گذشته شاهد اعتصاب سراسری به درخواست مخالفان بود.این اعتصاب سراسری در نیکاراگوئه به دنبال اعتراض های جدید مخالفان در سراسر این کشور آمریکای مرکزی در روز پنجشنبه انجام شد. اعتراض های چند ماهه در نیکاراگوئه در حالی تاکنون حدود 300 کشته برجای گذاشته که اواخر روز جمعه نیز نزدیک کلیسایی در پایتخت درگیری های خشونت آمیزی میان نیروهای امنیتی و مخالفان رخ داد که چندین زخمی به دنبال داشت.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که یک فروند کشتی چینی از رزمایش نظامی این کشور در اقیانوس آرام جاسوسی کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  یک فروند کشتی  چینی را متهم کرد که هم‌اکنون در حال جاسوسی از یک رزمایش نظامی به رهبری آمریکا در سواحل هاوایی است.

آناتولی ترکیه: ترکیه قرارداد فروش 30 فروند بالگرد T129 (آتاک) را با پاکستان به امضا رساند. سازمان صنایع دفاعی کشور اعلام کرد: ترکیه قرارداد فروش 30 فروند بالگرد T129 (آتاک) با پاکستان را امضا کرد و به این ترتیب بزرگترین صادرات صنایع دفاعی تاریخ کشور به صورت یک‌جا انجام شد.بالگرد «T129» دارای قابلیت عملکرد بالا٬ قابلیت مانور، حمل سلاح، قدرت دید، صدا و رادار صوت پایین، سطح مقاومت بالا است.

تی .آر.تی ترکیه: وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای با اشاره به نشست امروز کارگروه مشترک ترکیه-آمریکا در آنکارا اعلام کرد: در این نشست پیرامون مسائل حقوقی و قضائی که دارای اهمیت زیادی برای هر دو طرف است گفت‌وگو شده و انتظار پیشرفت در این زمینه ها را داریم.بر اساس این بیانیه نشست مذکور با حضور مقامات مرتبط از وزارت خانه ها و سازمان های مختلف دو کشور برگزار شده است.

دویچه وله : هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، به انتقادهای شدید دونالد ترامپ در اجلاس اخیر پیمان ناتو از آلمان واکنش نشان داد و این انتقادها را بی اساس دانست.رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس ناتو بار دیگر از آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو خواسته بود، بر هزینه‌های نظامی و دفاعی خود بیافزایند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که عضو حزب سوسیال دموکرات این کشور است میگوید که تقاضای افزایش بودجه دفاعی به میزان ۴ درصد از تولید ناخالص ملی که از سوی ترامپ درخواست شده، باعث ایجاد امنیت بیشتر نمی‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *