أحدث المقالات

ببینید | لحظه وتوی آمریکا برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

در رای گیری پیش نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل ۱۲ کشور روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون، و الجزایر رای مثبت دادند. دو کشور بریتانیا، سوئیس رای ممتنع دادند اما ایالات متحده آمریکا با رای مخالف این قطعنامه‌ را وتو کرد.

Loading
24تیرماه 1397

رسانه ها؛ موضع جدید ترزا می درباره برگزیت و…

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار «می» درباره احتمال اجرا نشدن برگزیت، ناکارآمدی گنبد آهنین دربرابر شلیک ده‌ها خمپاره از غزه برقراری آتش بس در نوار غزه ،حملات بی‌امان ارتش سوریه به حومه قنیطره و نزدیک شدن ارتش به جولان اشغالی، تاکید رژیم صهیونیستی بر ترور رهبران حماس ، هشدار ژنرال آمریکایی به خرید اس ۴۰۰ روسی توسط ترکیه، تأکید موگرینی بر حمایت اتحادیه اروپا از روند سیاسی در لیبی، تاکید شی جین پینگ بر ارتقاء توان نوآوری چین در فناوریهای کلیدی و توافق ژاپن و فرانسه برای گسترش همکاری ها در امنیت دریایی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:  نخست وزیر انگلیس از احتمال اجرا نشدن طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میل آن ساندی، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در پی اختلافات بوجود آمده در کابینه این کشور در خصوص برگزیت، از احتمال اجرا نشدن آن خبر داد. می هشدار داد با ادامه خط مشی کنونی این خطر وجود دارد که درنهایت هیچ برگزیتی در کار نباشد.

خبرگزاری صداو سیما: بیش از صد و سی راکت و گلوله خمپاره از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک شده است.به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ منابع رسانه ای در فلسطین اشغالی خبر دادند بیش از صد و سی راکت و گلوله خمپاره از نوار غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین شلیک شده است.به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه های اسرائیلی تایید کردند، مقاومت فلسطین در حملات خود از راکت ضد زره استفاده کرده است. این رسانه ها افزودند سامانه گنبد آهنین نتوانست دوازه راکت را هدف قرار دهد.

آناتولی ترکیه:  جنبش حماس از دستیابی به توافقی برای متوقف شدن حملات هوایی اسرائیل به غزه در پی میانجیگری مقامات مصری خبر داد. فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که با تلاش های برخی طرف های منطقه ای توافق برای متوقف شدن حملات اسرائیل به غزه و با میانجیگری مقامات مصری حاصل شد و آتش بس در این نوار برقرار شد.

تی .آر.تی ترکیه: اسرائیل علیه حماس عملیات گسترده ای آغاز خواهد کرد. نخست وزیر اسرائیل پس از حملات هوایی دیروز جنگنده های ارتش این کشور به نوار غزه اعلام کرد که تصمیم گرفته اند عملیات گسترده‌ای را علیه حماس آغاز کنند.دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی بیانیه ای اعلام کرد: نتانیاهو پس از دیدار و رایزنی با آویگدور لیبرمن وزیر دفاع و گادی آیزنکوت رئیس ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل، تصمیم گرفت که عملیات گسترده‌ای علیه حماس آغاز شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای سوریه صبح امروز (یکشنبه) اولین حمله هوایی را علیه مواضع تروریست‌ها در استان قنیطره در هم‌جواری شهر تازه آزاد شده درعا در جنوب سوریه داشتند، به طوریکه بر اولین شهرک در حومه این استان استراتژیک نزدیک جولان اشغالی تسلط یافتند. به گزارش ایسنا، رامی عبدالرحمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانانش امروز حمله هوایی شدیدی را به منطقه حومه قنیطره  آغاز کردند و درگیری‌های شدیدی با گروه‌های شورشی در منطقه رخ داد.

خبرگزاری فارس: دو عضو ارشد کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات راکتی و موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های این رژیم، خواستار ترور رهبران ارشد حماس شدند. به گزارش  خبرگزاری فارس، به دنبال درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی و شلیک بیش از ۱۷۴ راکت به شهرک‌های صهیونیستی، وزیر انرژی و وزیر اطلاعات کابینه این رژیم خواستار ترور رهبران حماس شدند.

خبرگزاری تسنیم: ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در اروپا بر این باور است که طرح ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه یک خطر بزرگ برای ناتو خواهد بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، تاد ولترز فرمانده نیروی هوایی متحد ناتو و ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در سخنانی گفت: طرح ترکیه برای خریداری سامانه های دفاع موشکی اس 400 روسی به سلاح مشهور دشمن علیه ناتو این امکان را می دهد تا نظارت عمیقی بر جنگنده های رادارگریز اف 35 داشته باشد که تعداد این جنگنده ها در اروپا رو به افزایش است.

العالم:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لیبی سفر کرده است با رئیس دولت وفاق ملی این کشور دیدار کرد. «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در طرابلس با «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.موگرینی که برای افتتاح مقر هیأت اتحادیه اروپا و مقر هیأت اروپایی برای کنترل مرزها به لیبی سفر کرده است، تأکید کرد که با افتتاح مقر هیأت اتحادیه اروپا در طرابلس حضور ما در لیبی نیز سازماندهی می‌شود.

یورونیوز:  جنگنده‌های روس در حریم هوایی کرۀ جنوبی؛ دیپلماتهای روس فراخوانده شدند. وزارت خارجۀ کرۀ جنوبی روز شنبه یکی از دیپلماتهای ارشد سفارت روسیه در این کشور را فرا خواند تا ابراز «تاسف» خود را به علت ورود دو هواپیمای نظامی روس به منطقۀ شناسایی پدافند هوایی این کشور اعلام کند و به مسکو برای جلوگیری از تکرار این واقعه هشدار دهد. کرۀ جنوبی می‌گوید روز جمعه دو جنگندۀ خود را برای رهگیری دو جت بمب افکن روس که در این روز چهار بار وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کرۀ جنوبی (KADIZ) شده‌اند، فرستاده است.

رادیو چین: شی جین پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رییس جمهوری، رییس کمیتۀ مرکزی نظامی و رییس کمیتۀ مرکزی اقتصادی و مالی چین ریاست دومین نشست کمیته مرکزی اقتصادی و مالی را برعهده گرفت و تاکید کرد: فناوریهای کلیدی برای پیشبرد توسعه با کیفیت بالای اقتصاد و تامین امنیت کشور دارای اهمیت فراوانی است و باید ضمن ارتقاء واقعی توان نوآوری در این فناوریها، در دست گرفتن حق ابتکار توسعۀ دانش و فناوری، ضمانت فنی قوی برای توسعه فراهم کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  وزیران خارجه ژاپن و فرانسه بر سر همکاری برای امنیت دریایی توافق کردند.تارو کونو و «ژان ایو لو دریان» روز شنبه در پاریس دیدار کردند.آنها توافق کردند تا از نزدیک با یکدیگر برای تضمین آزادی و باز بودن منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام بر اساس حاکمیت قانون همکاری کنندفرانسه در اقیانوس آرام جنوبی دارای قلمروهایی از جمله «کالِدونیای جدید» است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *