جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس

عدم تمایل برخی کشورها به شرکت در اجلاس اوکراین، گلایه زلنسکی از توجه جامعه جهانی به غزه به‌جای اوکراین، خالی شدن انبارهای سلاح کانادا، درخواست از آمریکا برای رفع نیازهای ارتش اوکراین و ارسال پاتریوت و گلوله توپ، از مهمترین رویدادهای جنگ هستند.

Loading
31تیرماه 1397

رسانه ها ؛ ابراز نگرانی گوترش از افزایش تنش ها در غزه و…

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع خطرناک در غزه، درگیری ارتش سوریه با داعش در نزدیکی مرز با جولان اشغالی، هشدار برگزیتی انگلیس به اتحادیه اروپا ، ابراز نگرانی آمریکا از قابلیت هسته ای کره شمالی، استخدام مزدوران خارجی در ارتش آلمان، تلاش ریاض و ابوظبی برای به زانو در آوردن «عُمان»، ادامه واکنش‌ها به تصویب قانون "کشور یهود"، هشدار رئیس صندوق بین المللى پول نسبت به تأثیر منفى جنگ تجاری آمریکا ، درخواست فرانسه از آمریکا برای لغو تعرفه فولاد،گفت‌وگوی تلفنی پوتین با ماکرون، تلاش استیو بنن برای سازماندهی "قیام" پوپولیست‌های راست اروپا و ناکامی آمریکا در برابر چین و روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه از تشدید تنش‌ها در نوار غزه ابراز نگرانی کرد. به گزارش  خبرگزاری صداوسیما، گوترش در بیانیه‌ای اعلام کرد «من عمیقا برای از دست دادن جان آدم‌ها متاسفم. ضرورت دارد همه طرف‌ها فورا از درگیری‌های ویرانگر فاصله بگیرند.» در درگیری‌های روز جمعه در نوار غزه دست کم چهار فلسطینی به شهادت رسیدند و ۲۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):منابعی در ارتش سوریه از درگیری مجدد میان نیروهای دولتی این کشور با داعش در در غرب استان درعا و مرز با جولان اشغالی خبر دادند.به گزارش ایسنا، منابعی در سوریه اعلام کردند: درگیری‌های مجدد میان ارتش سوریه و داعش در “حوض یرموک” واقع در غرب درعا همزمان با افرایش تعداد حملات هوایی‌ صورت گرفت که این منطقه را طی ۴۸ ساعت با بیش از ۱۰۰ حمله مورد هدف قرار داد.

 خبرگزاری مهر:  وزیر برگزیت انگلیس هشدار داد اگر اتحادیه اروپا در زمینه تجارت پسابرگسیت با این کشور کنار نیاید، لندن هم مقابله به مثل خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، «دومینیک راب» وزیر جدید برگزیت انگلیس در مصاحبه با «تلگراف» هشدار داد چنانچه بروکسل به عقد توافق تجاری با این کشور راضی نشود، لندن نیز جریمه ۵۱.۲ میلیارد دلاری را که باید از بابت خروج از اتحادیه اروپا بپردازد، پرداخت نخواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا:    فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره با اشاره به اینکه توان هسته‌ای کره‌شمالی همچنان پابرجا است گفت: آمریکا هنوز نتوانسته است توقف کامل تولید مواد هسته ای کره شمالی را تایید کند.به گزارش ایرنا ، ‘ژنرال وینسنت بروکز’ روز یکشنبه در نشست امنیتی ‘آسپن’ در کره جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس افزود: ‘پیونگ یانگ’ چند ماه پیش سایت ‘پیونگه ‌ری’ را منهدم کرد اما آنها هنوز می توانند سلاح هسته ای تولید کنند چون مساله تولید با آزمایش فرق دارد.

خبرگزاری فارس: آلمان قصد دارد به منظور جبران کمبود نیروها، از اتباع دیگر کشورهای اروپایی در ارتش خود استفاده کند.به گزارش خبرگزاری فارس،  این اقدام به منظور جبران کمبود نیرو صورت می‌گیرد و وزارت دفاع آلمان هم آن را تائید کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آلمان این موضوع را در گفت‌وگو با خبرنگار آلمان تائید کرد و افزود: «ارتش در حال بزرگ شدن است و به همین دلیل ما به نیروهای واجد شرایط نیاز داریم.»

الکوثرفارسی:اسناد فاش شده از سفارتخانه امارات در مسقط خبر از تلاش‌های فشرده ابوظبی و ریاض برای تحت فشار قرار دادن مسقط و دور کردن آن از قطر می‌دهد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه «الاخبار» لبنان با آغاز انتشار اسنادی از سفارت امارات در عُمان، از برخی مسائل پشت‌پرده در خصوص اقدامات و سیاست‌های ابوظبی در منطقه پرده برداشت.الاخبار در اولین گزارش خود در این خصوص نوشت، برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و به همراه آنها، برخی کشورهای آفریقایی نزدیک به عربستان، بر خلاف میل محمد بن سلمان و محمد بن زاید (ولی‌عهد عربستان و ابوظبی)، در جبهه محور سعودی قرار نگرفتند تا همراه ریاض و ابوظبی، قطر را مجازات و وادار به فرمانبرداری کنند.

رادیو چین: واکنش‌ها در محکوم کردن قانونی که پارلمان اسراییل با نام “کشور یهود” تصویب کرده است، ادامه دارد و قطر، ترکیه، اردن، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب این مصوبه را شدیدا محکوم کرده و سازمان عفو بین‌الملل نیز این قانون را در راستای تحکیم تبعیض و نابرابری خوانده است.فدریکا موگرینی،‌ مسئول سیاست خارجه این اتحادیه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام داشت: ما نگران هستیم و این نگرانی را ابراز کرده و به تماس با مسئولان اسرائیلی در این خصوص ادامه خواهیم داد.

ان .اچ.کی ژاپن:  رئیس صندوق بین المللى پول نسبت به تأثیر منفى که افزایش سیاست هاى حمایت گرایانه ایالات متحده آمریکا بر اقتصاد جهانى خواهد داشت، هشدار داده است. کریستین لاگارد، مدیرکل صندوق بین المللى پول، پیشاپیش برگزارى همایش دو روزه وزیران دارایى و رؤساى بانک هاى مرکزى کشورهاى گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، مطلب یاد شده را عنوان کرد. لاگارد به جنگ تجارى که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا آغاز کرده است، اشاره داشت.

اسپوتنیک روسیه:  فرانسه از ایالات متحده خواست تا تعرفه مربوط به فولاد را که اقتصاد جهانی را تهدید می کند، لغو کند.به گزارش اسپوتنیک، برونو لومر،وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از واشنگتن خواست تا تعرفه مربوط به فولاد و آلومینیوم را لغو کند زیرا که تهدیدی برای اقتصاد جهانی است. او هشدار داد: “در این جنگ تجاری فقط بازنده وجود خواهد داشت.

آناتولی ترکیه:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طی تماس تلفنی تحولات منطقه، جهان و به ویژه مسائل کمک بشردوستانه به سوریه را مورد بررسی قرار دادند.به گزارش  آناتولی ، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرده بود که یک هواپیمای باری نظامی این کشور 44 تن کمک های بشرودستانه را از فرودگاه شاتورو فرانسه به فرودگاه حمیمیم سوریه انتقال داده است.

دویچه وله :  استیو بنن، مشاور جنجالی سابق ترامپ، می‌خواهد با راه‌اندازی یک بنیاد تکیه‌گاهی برای پوپولیست‌های راست اروپا باشد. او حتی برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۹ پارلمان اروپا با نمایندگان احزاب افراطی اروپایی دیدار کرده است.به گزارش یک رسانه آمریکایی، استیو بنن، مشاور مناقشه‌برانگیز سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و از نمایندگان راست‌های افراطی این کشور، قصد دارد بنیادی را در اروپا زیر عنوان “جنبش” راه‌اندازی کند. بنیاد “جنبش” قرار است از جمله در انتشار هدفمند اطلاعات، نظرسنجی، پیام‌رسانی هدفمند و جست‌وجوی اندیشکده‌ها به ملی‌گرایان راست اروپا کمک کند.

پارس تودی :  دیپلمات‌ها می‌گویند روسیه و چین تلاش‌های آمریکا در سازمان ملل را برای متوقف کردن انتقال همه محصولات پالایشگاهی به کره شمالی ناکام گذاشته‌اند. آمریکا کره‌شمالی را به قاچاق نفت متهم کرده است.به گزارش پایگاه اینترنتی «اویل پرایس»؛ چین و روسیه در واکنش به ادعای آمریکا درخصوص قاچاق‌سوخت ازسوی کره‌شمالی و نقض سقف تعیین شده ازسوی سازمان ملل درباره دریافت محصولات پالایشگاهی برای پیونگ‌یانگ، با ناکام گذاشتن این تلاش‌ها، خواستار اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر آمریکا درباره ادعاهایی شدند که این کشور در گزارش خود به کمیته تحریم سازمان ملل داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *