جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

Loading
1مرداد 1397

رسانه ها ؛ هشدار گروه ۲۰ به تشدید تنش های تجاری و…

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ابراز نگرانی گروه ۲۰ نسبت به تشدید تنش های تجاری در جهان، تسلط ارتش سوریه بر خطوط جولان اشغالی، تصویب عدم نظارت مستقیم دولت آمریکا بر ذخایر بزرگ تسلیحات ، اذعان لیبرمن به ناتوانی رژیم اسرائیل در براندازی حماس، گسترش نفوذ اقتصادی هند در بنگلادش و سریلانکا، تشکیل نیروی مرزی مشترک سودان و اتیوپی برای کنترل مرزها، هشدار الحشد نسبت به حمله اسرائیل به مراکزی در عراق، دیدار و گفتگوی مستقیم مقام‌های آمریکایی با رهبران طالبان، احداث شبکه تلویزیونی جدید آمریکا برای ایرانی ها و دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با عادل الجبیر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان .اچ.کی ژاپن:  وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای گروه ۲۰ نسبت به تشدید تنش های تجاری و خطرهای دیگری که اقتصاد جهانی را تهدید می کنند، هشدار داده اند.این نمایندگان روز یکشنبه در پایان اجلاس دو روزه شان در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، بیانیه ای صادر کردند.

خبرگزاری صداو سیما:  ارتش سوریه دو روز پس از آغاز عملیات استان قنیطره دهها شهرک و روستا را از تروریست های مسلح پاکسازی کرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ارتش سوریه دو روز پس از آغاز عملیات استان قنیطره دهها شهرک و روستا را از تروریست های مسلح پاکسازی کرد و بار دیگر به مناطق استقرارش در کنار خطوط حائل با جولان اشغالی رسید.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کاخ سفید در حال مقابله با طرحی تحریک‌آمیز است که در صورت تصویب به از دست رفتن نظارت مستقیم دولت آمریکا بر ذخایر بزرگ تسلیحات هسته‌ای این کشور منجر می‌شود. به گزارش ایسنا، براساس طرحی جنجالی که در کنگره آمریکا به بحث گذاشته شده، اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) که از زرادخانه هسته‌ای آمریکا نگهداری می‌کند، از کنترل مستقیم دولت خارج خواهد شد.‌ چنانچه این طرح به تصویب برسد، ضربه‌ای سنگین به جاه‌طلبی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا وارد می‌شود که به گسترش تسلیحات هسته‌ای آمریکا وعده داده بود.

خبرگزاری مهر:  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم در براندازی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوارغزه اذعان کرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف تلخی درخصوص ناتوانی تل آویو در برابر مقاومت کرده است.

خبرگزاری ایرنا: دهلی نو با بهره گیری از تجربه مشارکت در بندر چابهار ایران برای مقابله با طرح ‘رشته مروارید چین’ که هدف آن محاصره هند و حاکمیت بر مسیر های دریایی در اقیانوس هند است، به دنبال ساخت بنادر در کشور های همسایه از جمله بنگلادش و سریلانکا است.به گزارش ایرنا ، نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی و جاده های هند گفت: ما هم اکنون در حال ساخت یک بندر در چابهار ایران هستیم و دو پیشنهاد دیگر در بنگلادش و سریلانکا دریافت کرده ایم که در حال بررسی آنها هستیم.

الکوثرفارسی: یک مقام مسؤول سودانی اعلام کرد، کشورش با هدف تضمین ثبات منطقه به دنبال ایجاد یک نیروی مرزی مشترک با اتیوپی است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الیوم السابع، میرغنی صالح، استادار ایالت قضارف سودان گفت، نیروهای مرزی مشترک سودان–اتیوپی مشابه نیروهای چاد-سودان خواهند بود و هدف از آن تضمین ثبات منطقه و حفاظت از ثبات نوار مرزی میان دو کشور است.

العالم:  سخنگوی کتائب حزب الله از گروههای مقاومت اسلامی عراق در پی انتشار یک گزارش رسانه ای نسبت به انجام هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به مراکزی در عراق هشدار داد.’محمد محیی’ در واکنش به انتشار برخی گزارش های رسانه ای مبنی بر این که رژیم صهیونیستی لیستی از اهداف برای بمباران در عراق آماده کرده است، به شبکه خبری المیادین گفت حمله اسرائیل به اهدافی در عراق بعید نیست و این امر (نیت تل آویو) دیگر موضوع پنهانی هم نیست.

یورونیوز:  مقام‌های آمریکایی به تازگی و با هدف رسیدن به توافق و برقراری آتش‎بس در افغانستان، چندین بار با رهبران سیاسی طالبان دیدار و گفتگو کرده‌اند. خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، مبادله زندانیان و اعطای حق تصمیم‌گیری به مردم افغانستان درباره آینده کشورشان از جمله موارد مورد مذاکره بوده است. به گزارش شبکه تلوزیونی ان‌بی‌سی، فرماندهان گروه شبه‌نظامی طالبان مدعی شده‌اند که چهار رهبر سیاسی این گروه تاکنون چندین بار با مقام‌های امریکایی دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. این مذاکرات در افغانستان، قطر و ایالات متحده صورت گرفته و در هر نشست چهار نماینده از طالبان و پنج مقام امریکایی شرکت داشته‌اند.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا شبکه تلویزیونی 24 ساعته برای ایرانیان راه اندازی می کند. به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام نمود که آمریکا قصد دارد شبکه تلویزیونی  24 ساعته به زبان فارسی را برای ایرانیان راه اندازی کند.  وی با سخنرانی در بنیاد رونالد ریگان در کالیفرنیا اعلام داشت:«هم اکنون شورای اداری رسانه ای گام های جدیدی برای کمک به ملت ایران بر می دارد تا بتواند سانسور اینترنتی را دور بزند.

آناتولی ترکیه:  عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی و  نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن طی دیداری در ریاض تحولات اخیر این کشور را بررسی کردند.مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن برای بررسی بحران آن به ریاض پایتخت عربستان سعودی رفته است، با عادل الجبیر وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *