جدیدترین مطالب

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.

آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ

دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد در ۲۰۰ روز گذشته از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوارغزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و یا مفقود شدند که ۱۴ هزار و ۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند.

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه مه با شش صدم درصد افزایش ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.

Loading

أحدث المقالات

تشریح مأموریت هیأت بلندپایه امنیتی ایران در اجلاس سن‌پترزبورگ+فیلم

مسکو- ایرنا- نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به روسیه اعلام کرد که در اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورها و نیز اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ، احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود.

ادعای اندیشکده آمریکایی در زمینه راهبرد روسیه و چین علیه ماهواره‌های واشنگتن

تهران- ایرنا- اندیشکده مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن (CSIS) در گزارشی ادعا کرد که روسیه و چین در حال ضربه زدن به توازن ماهواره‌ای ایالات متحده بوده و فعالانه به دنبال راه‌هایی برای ناتوان کردن ماهواره‌های آمریکا در فضا هستند.

Loading
2مرداد 1397

رسانه ها ؛ احتمال لغو تحریم های سوریه و…

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تلاش روسیه ‌برای لغو تحریم‌های سوریه، پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال داعش ، نشست شورای امنیت درباره تحولات فلسطین، برگزاری نشست ۴ جانبه صلح افغانستان در امارات ، تلاش کنگره آمریکا برای تمدید ممنوعیت همکاری و ارتباط نظامی با روسیه، نشست سران خزر در قزاقستان، تاکید چین بر ادامۀ عملیات ساخت مشترک طرح یک کمربند، یک جاده، ادامه تخریب تاسیسات هسته ای کره شمالی ، گسترش همکاری های نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان، قطع نیروی برق آمریکا توسط هکرهای روسی، انتقاد سازمان ملل از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل و پیشنهاد لاوروف به نتانیاهو در خصوص ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان دو گذرگاه باز شده و سه منطقه دیگر هم برای این امر بازگشایی خواهد شد. همچنین وزارت خارجه روسیه از رایزنی‌ها برای رفع تحریم‌های سوریه خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روسیا الیوم، میخائیل میزنتسف، رئیس مرکز ملی مدیریت در وزارت دفاع روسیه گفت، دو گذرگاه برای بازگشت آوارگان سوری از اردن و لبنان باز شده و ۲۷ ژوئیه سه منطقه دیگر نیز به منظور  این امر بازگشایی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: در حالی که پرونده انتقال افراد مسلح حاضر در قنیطره رو به اتمام و تکمیل است، دامنه عملیات نظامی ارتش سوریه علیه داعش در غرب استان درعا گسترش یافته است.به گزارش خبرگزاری فارس، طی دو روز گذشته بمباران هوایی و توپخانه‌ای به مواضع گروه تروریستی داعش در بیشتر شهرکهای منطقه «وادی الیرموک» و ارتفاعات اطراف آن ادامه داشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه نشستی را به منظور بحث و بررسی آخرین تحولات فلسطین برگزار می‌کند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در آغاز این نشست، نیکولای ملادینف فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه گزارشی در مورد تحولات اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین و اقداماتی که شورای امنیت برای حفظ امنیت و صلح جهانی باید انجام دهد، ارائه خواهد داد.

خبرگزاری مهر:  نشست ۴ جانبه مشاوران امنیت ملی افغانستان، آمریکا، عربستان و امارات امروز در ابوظبی آغاز به کار کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، «محمد حنیف اتمر»، مشاور امنیت ملی افغانستان روز گذشته برای شرکت در نشست چهارجانبه افغانستان، آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مورد روند صلح افغانستان، وارد ابوظبی شده است. این نشست چهارجانبه از  امروز سه‌شنبه (۲ مرداد) در این شهر آغاز به کار کرده است.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روابط با روسیه را بهبود بخشد، نمایندگان کنگره همچنان روسیه را یک دشمن و رقیب می‌دانند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، تازه ترین گزارش کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا نشان می‌دهد که کنگره ایالات متحده قصد دارد ممنوعیت همکاری و ارتباط نظامی بین نیروهای مسلح آمریکا و روسیه را همچنان تمدید کند.

العالم:  نشست سران کشورهای حوزه خزر 12 آگوست سال جاری در قزاقستان برگزار خواهد شد. در این نشست روسای جمهور ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان حضور خواهند داشت. روسای جمهور کشورهای مذکور در این اجلاس مسائل مربوط به وضعیت حقوقی دریای خزر، همکاری در زمینه اقتصاد، حمل و نقل، محیط زیست و امنیت را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

رادیو چین:  گنگ شوان سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز دوشنبه 23 ژوئیه در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به امضاء رشته توافقنامه های همکاری بین چین و کشورهای امارات متحده عربی، سنگال و دیگر کشورها در جریان دیدار رسمی آقای شی جین پینگ از این کشورها، گفت که چین همچنان بر اساس اصول مذاکرات، ساخت و بهره مندی مشترک، با عملی شدن پیشنهاد ساخت یک کمربند یک جاده، بیشتر از گذشته برای تحقق صلح، توسعه و شکوفایی منطقه و جهان تلاش کند.

ان .اچ.کی ژاپن: تصاویر ماهواره ای آغاز تخریب تاسیسات هسته ای کره شمالی را نشان دادند.یک گروه پژوهشی آمریکایی می گوید که به نظر می رسد کره شمالی تخریب تاسیسات آزمایش هسته ای خود را آغاز کرده است که ظاهرا نشان می دهد این کشور به وعده خود در اجلاس ماه گذشته سران آمریکا و کره شمالی جامه عمل می پوشاند.

خبرگزاری صداو سیما:وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و مدیرعامل شرکت صنایع هوا فضای ترکیه درباره تقویت قدرت رزمی نیروی هوایی جمهوری آذربایجان با کمک ترکیه رایزنی کردند.وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، اعلام کرد «ذاکر حسن اف» و «تمل کوتیل» مدیرعامل شرکت صنایع هوا فضای ترکیه در باکو دیدار و درباره سازماندهی سفر‌های متقابل گروه‌های کارشناسی در حوزه هوانوردی در قالب همکاری‌های نظامی فنی گفتگو کردند.

اسپوتنیک روسیه: در وزارت امنیت ملی آمریکا اعلام شد که گویا هکرهای روسیه توانستند به شبکه های برق آمریکا دسترسی پیدا کنند و می توانند برق آمریکا را قطع کنند.در وزارت امنیت ملی آمریکا گفته شد که گروهی از هکرهای «استرکوزا (سنجاقک)» که در وزارت امنیت و «اف بی آر» روسی  تلقی می شود توانسته به شبکه های مورد حفاظت شدید آمریکایی در رشته نیروی برق دسترسی پیدا کنند.

آناتولی ترکیه:  کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در مرز نوار غزه توسط نظامیان اسرائیل را غیرعقلانی و زیان‌بار دانست.زید رعد الحسین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک پیام ویدئویی کشتار معترضان فلسطینی در مرز نوار غزه توسط سربازان اسرائیلی را رفتاری غیرعقلانی و مضر توصیف کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و سرگئی لاروف وزیر امور خارجه روسیه در قدس دیدار و گفتگو کردند. بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص بنا به اعلام یک مقام بلند رتبه اسرائیل، در این دیدار لاوروف به نتانیاهو پیشنهاد داده نیروهای تحت حمایت ایران در فاصله 100 کیلومتری بلندی های جولان مستقر شوند. بنا به اعلام این مقام که نخواست اسمش فاش شود نتانیاهو با این پیشنهاد لاوروف مخالفت کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *