جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم + فیلم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

سفر قریب‌الوقوع بلینکن به پکن

تهران- ایرنا- وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این هفته برای دیدار با مقام‌های ارشد پکن به چین سفر خواهد کرد.

Loading
6مرداد ماه 1397

رسانه ها ؛ ترامپ در رویای ناتوی عربی و…

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ترامپ به دنبال ایجاد «ناتو عربی» برای مقابله با ایران، اعلام آمادگی نیروهای سوریه دموکرات برای خروج از رقه و حسکه، عزم اروپا برای جلوگیری از ورود آوارگان، طرح جدید نتانیاهو برای "سازش" در غزه، سفر نماینده ویژه چین به سوریه، دیدار وزیر دفاع آمریکا با وزیر مشاور در امور خارجی عمان، تاکید رهبر حزب پیروز درانتخابات پاکستان بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، تایید مذاکرات مستقیم با آمریکا از سوی طالبان، پایان گفتگوهای دیپلمات های چینی با کره شمالی، ادامه عملیات هوایی ارتش ترکیه در قندیل و تلاش نظامیان آمریکایی برای تسخیر فضا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  گروهی از مقامات آمریکایی و کشورهای عربی می گویند واشنگتن به دنبال ایجاد یک اتحاد امنیتی و سیاسی با مشارکت مصر، اردن و شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس است. به گفته آنها ایده این اتحاد امنیتی و سیاسی جدید برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه مطرح شده است.از این طرح در کاخ سفید و برخی کشورهای خاورمیانه به عنوان «ناتو عربی» یاد می شود.

العالم: منابع آگاه سوری گفتند “نیروهای سوریه دموکرات” آمادگی خود را برای خروج از شهرها و شهرک های تحت کنترل خود و تسلیم آنها به ارتش سوریه را به اطلاع مقامات این کشور رسانده اند. بنا بر اطلاعات به دست آمده در این خصوص، سلسله مذاکرات طاقت فرسا بین نیروهای سوریه دموکرات “قسد” و دمشق که با مشارکت کردهای نزدیک به مواضع دولت سوریه برگزار شد، نتایج مثبتی داشته است و در نهایت باعث شده است که نیروهای “قسد” حاضر به تسلیم شهر رقه و مناطق گسترده ای از شهر حسکه به دولت سوریه شده اند.

خبرگزاری فارس:  یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در یک سخنرانی در لابی ضدایرانی «اف‌دی‌دی» خواستار پرداختن به «مجموعه کامل تهدیدها علیه آمریکا» در هرگونه توافق جدید با ایران شد.به گزارش خبرگزاری فارس، «یلیم پابلت»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در سخنرانی خود که جمعه شب (به وقت تهران) انجام شد ادعاهای دولت کشورش درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای «برجام» را تکرار کرد.

خبرگزاری صداو سیما:  قاره سبز با تشدید کنترل بر عبور و مرور در مرز‌های خود از ورود آوارگان فراری از جنگ به اتحادیه اروپا جلوگیری می‌کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از رم، در حالی که آوارگان فراری از جنگ و خشونت برای نجات جانشان دست یاری به سوی اروپا دراز کرده اند، قاره سبز با تشدید کنترل بر عبور و مرور در مرزهای داخلی و خارجی خود تلاش می کند از ورود این انسان های درمانده به اتحادیه اروپایی جلوگیری کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به اعضای کابینه امنیتی این رژیم از وجود طرح سیاسی درباره غزه خبر داد. به گزارش ایسنا،  شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد،‌ در حال حاضر گزارش‌های سطح بالایی میان سازمان ملل، مصر، اسرائیل، تشکیلات خودگردان و حماس درباره طرح سیاسی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در نشست اخیر کابینه امنیتی مطرح کرد در جریان است.

 خبرگزاری مهر:   نماینده ویژه چین در بازه زمانی ۳ تا ۵ مرداد، سفری به سوریه داشته تا با مقامات دولت دمشق از جمله وزیر خارجه سوریه دیدار کند. به گزارش خبرگزاری مهر ، وزارت خارجه چین امروز شنبه اعلام کرد «شی شیااویان» فرستاده ویژه این کشور هفته گذشته سفری به سوریه داشته تا با دیپلمات‌ها و مقامات ارشد دولت دمشق دیدار کند.

خبرگزاری ایرنا:  ‘جیمز متیس ‘ وزیر دفاع آمریکا در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجی سلطان نشین عمان، گفت که مسقط شریک منطقه ای واشنگتن در مسایل امنیتی است . به گزارش ایرنا ، حساب کاربری وزارت امور خارجه عمان در توئیتر اعلام کرد : متیس در دیدار ‘ یوسف بن علوی ‘ با اشاره به عمق تاریخی روابط دفاعی بین دو کشور، عمان را در مسایل امنیتی، شریک منطقه ای و حیاتی واشنگتن دانست.

خبرگزاری تسنیم:  رهبر حزب پیروز در انتخابات پارلمانی پاکستان ضمن تاکید بر تلاش برای بهبود روابط با افغانستان و برقراری صلح در این کشور اظهار داشت که نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را ترک کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و پیروز در انتخابات پارلمانی این کشور ضمن تاکید بر گسترش روابط و ایجاد مرزهای آزاد با افغانستان تصریح کرد که نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را ترک کنند.

الکوثرفارسی:  پس از انتشار گزارش ها مبنی بر دیدار «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا با نمایندگان طالبان در قطر، گروه طالبان اعلام کرد که فضای عمومی این مذاکرات دوستانه و گفتگوی دو طرف نیز مثمر ثمر بوده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام طالبان که خواست نامش فاش نشود گفت که نمایندگان طالبان با شماری از مقامات آمریکایی به رهبری ولز هفته گذشته در دوحه، پایتخت قطر دیدار داشته‌اند.

ان .اچ.کی ژاپن:  کونگ شوانیو، نماینده ویژه چین در امور شبه جزیره کره، دیدارسه روزه اش از کره شمالی را به پایان رساند و روز جمعه به پکن بازگشت. باور بر این است که کونگ، که معاون وزیر خارجه هم هست، در این سفر با مقام های کره شمالی در باره مسئله خلع سلاح هسته ای و اعلام پایان جنگ کره تبادل نظر کرده باشد.

آناتولی ترکیه:  ارتش ترکیه طی عملیات هوایی در منطقه زاپ و قندیل در شمال عراق مواضع گروه های تروریستی را منهدم کرد.ارتش ترکیه طی عملیات هوایی در منطقه زاپ و قندیل در شمال عراق مواضع٬ پناهگاه و انبارهای مهمات گروه های تروریستی را منهدم کرد.

اسپوتنیک روسیه:  با توجه به متن نهایی لایحه بودجه نظامی امریکا در سال 2019 میلادی ممکن است تسلیحات و حسگرهای فضا پایه در ایالات متحده ظاهر شود. وزارت خارجه روسیه به تصویب طرح بودجه نظامی امریکا در سنای این کشور واکنش نشان داده و واشنگتن را به دست برداشتن از استقرار وسایل نظامی در فضای کیهانی فرا خواند. به عقیده مسکو اقدامات قانونگذاران امریکایی به گفتگوی سازنده درباره مسائل مربوط به ثبات استراتژیک و امنیت بین المللی مساعدت نمی کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *