جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

چندین صدای شبیه انفجار در اصفهان و تبریز باعث شد تا مردم این دو شهر، صبح جمعه را با حجم زیادی از اخبار متناقض درباره حمله اسرائیل آغاز کنند. هم‌زمان شایعاتی از حمله به عراق و سوریه نیز منتشر شد. خبرآنلاین در گزارشی به بررسی منشأ انفجارها پرداخته و نقش اسرائیل را در این زمینه بررسی کرده است.

واکنش اسلام‌آباد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی پاکستان

اسلام‌آباد – ایرنا – پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست و تاکید کرد: پاکستان چنین رویکردهای دوگانه‌ای که منجر به تضعیف اهداف عدم اشاعه می‌شود را قبول ندارد.

روایت «بلومبرگ» از افزایش اختلاف اروپایی‌ها در مورد تامین بودجه دفاعی برای مقابله با روسیه

تهران-ایرنا- آندری دومانسکی، وزیر دارایی لهستان روز جمعه گفت که کشورش قصد دارد در زمانی که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در ژانویه (دی ماه) به دست می‌گیرد، به‌رغم میل برخی رهبران اروپایی فشار خود را برای افزایش هزینه‌های دفاعی این قاره تشدید کند.

Loading
20مرداد1397

رسانه ها ؛ واکنش خنثی به ادامه جنایات جنگی عربستان دریمن و…

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست بی ثمر شورای امنیت درباره یمن، انتقاد ترکیه از تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه واردات فلزات، گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین، استقرار سامانه گنبد آهنین در نزدیکی تل آویو، کاهش همکاری های نظامی آمریکا و پاکستان ، برگزاری نشست مهم رهبران کشورهای حاشیه دریای خزر، اعتراض اوکراین به خط لوله گاز جدید روسیه، کشورهای CIS در راه توافق برای شنگن اوراسیایی، ایجاد راه گذر هوایی کمربند و جاده از طریق پست چین، گفتگوی وزیران دفاع ژاپن و آمریکا درباره کره شمالی، مخالفت پیونگ یانگ با پیشنهادهای آمریکا درخصوص غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره ، تیراندازی نظامیان چینی به سوی هواپیمای آمریکایی و مخالفت پکن با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تحقیق شفاف و بیطرفانه درباره حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان صعده یمن و به قتل رساندن دهها کودک شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کارن پیرس نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: اعضای شورای امنیت درباره این حمله و دیگر حملاتی که اخیرا در یمن روی داده است ابراز نگرانی شدید کردند و تحقیق شفاف و بیطرفانه را در این باره خواستار شدند.

آناتولی ترکیه: سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اقدام رئیس جمهور آمریکا در اعمال تعرفه مازاد بر صادرات آلومینیوم و فولاد را رفتاری نامتناسب با آنکارا با جدیت دولتی دانست. حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه مازاد بر صادرات آلومینیوم و فولاد ترکیه تناسبی با جدیت (شخصیت) دولتی ندارد.

تی .آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین زئیس دولت روسیه مکالمه تلفنی انجام داد. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی منابع ریاست جمهوری، مکالمه تلفنی مذکور در خلال دیدار اردوغان از بایبورت انجام گرفته است.دو رهبر در مذاکرات فی مابین، پیرامون موضوعات دو جانبه و منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

پارس تودی :  ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برای مقابله با حملات موشکی مقاومت فلسطین، اقدام به استقرار سامانه دفاعی گنبد آهنین در اطراف تل آویو می کند. به گزارش پارس تودی به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که طی دو روز گذشته نوار مرزی باریکه غزه شاهد درگیری شدید گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، دولت واشنگتن به صورت نامحسوس اقدام به کاهش افسران پاکستانی از برنامه‌های آموزشی و آموزش آکادمیک نظامی کرده که برای بیش از یک دهه نشان از روابط دو جانبه نظامی بین دو کشور بوده است. به گزارش ایسنا،  این اقدام یکی از نخستین تاثیرات تصمیم‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با هدف تعلیق کمک‌های امنیتی به پاکستان و برای تحت فشار قرار دادن اسلام آباد در مقابله موثر با شبه نظامیان است.

 خبرگزاری مهر:   رئیس جمهوری قزاقستان اعلام کرد که فردا یکشنبه تصمیمی مهم درباره دریای خزر اتخاذ می شود. به گزارش خبرگزاری مهر ، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری قزاقستان با اشاره به برگزاری نشست رهبران کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرد که در نشست روز یکشنبه تصمیم مهمی درباره این منطقه اتخاذ می شود.

خبرگزاری ایرنا:  رئیس جمهوری اوکراین خط لوله گاز جریان شمالی 2 روسیه به اروپا را اسب تروآی بزرگترین کشور جهان در اروپا خواند و به کشورهای اروپایی درباره احداث آن هشدار داد. به گزارش ایرنا، «پترو پوروشنکو»در توئیتر خود نوشت: خط لوله جریان شمالی 2 جادوی کرملین است و اروپا باید از امنیت انرژی خود(تنها خط لوله گاز اروپا از مسیر اوکراین) دفاع کند. فاز نخست این خط لوله به آلمان که یک هزار و 222 کیلومتر است، سال 2011 به بهره برداری رسید و سالانه بیش از 20 میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به این کشور اروپایی منتقل می کند.

العالم: در اجلاس اخیر شورای گردشگری کشورهای مستقل مشترک المنافع در پایتخت تاجیکستان، این کشورها طرح پیشنهادی ویزای واحد «جاده ابریشم» را برای کشورهای آسیای مرکزی مطرح و از آن استقبال کردند.به گزارش پایگاه خبری 24.کی‌جی، شورای گردشگری مجمع کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) روز گذشته در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، پیرامون ویزای مشترک کشورهای آسیای مرکزی برای گردشگران بحث و گفت‌وگو کردند.

رادیو چین:  ظرف 5 سال پس از مطرح شدن پیشنهاد کمربند و جاده، تبادلات اقتصادی و تجاری چین با جهان پیوسته در حال افزایش است، در زمان اوج پرواز بسته های چین به جهان و ورود کالاهای جهان به چین ، پست هوایی در خدمت وضعیت جدید درهای باز چین، نقش مهم تری ایفا می کند.

ان .اچ.کی ژاپن: وزیران دفاع ژاپن و آمریکا ضرورت حفظ تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی، تا زمانی که آن کشور تمامی تسلیحات هسته ای و موشکی اش را کنار نگذاشته است را مورد تاکید مجدد قرار دادند. ایتسونوری اونودرا، روز جمعه با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، تلفنی صحبت کرد تا در باره نشست سطح وزرای هفته گذشته ژاپن و روسیه به او گزارش دهد.

اسپوتنیک روسیه:  مقامات کره شمالی همه پیشنهاد های آمریکا درباره غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره را رد کرده و آنها را “گانگستری ” نامیده اند. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سی ان ان با استناد به منابع عالی رتبه دیپلماتیک گزارش داده است. به گفته این منابع، واشنگتن به مطرح کردن پیشنهادت مشخص برای آغاز روند غیر هسته ای کردن تحت کنترل کامل و به پایان رساندن این روند ادامه می دهد و از جمله زمان های مشخصی را برای اجرای برنامه مربوطه ذکر می کند.

اسپوتنیک روسیه:  نظامیان چینی شش شلیک هشدار دهنده به سوی هواپیمای P-8A Poseidon نیروی هوایی امریکا انجام دادند که حامل خبرنگاران آمریکایی بود. به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه میرور، این هواپیما در حال اجرای ماموریتی بر فراز جزایر مورد اختلاف مجمع الجزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی بود.

خبرگزاری صداوسیما:   سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: این کشور همواره معتقد بوده که تحمیل تحریم ها در هر موردی یا تهدید به وضع تحریم نمی تواند مناقشات را حل و فصل کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران گفت تحریم یا تهدید به وضع تحریم هیچگاه باعث حل و فصل مناقشات نمی شود و چنین چیزی باید صرفا از طریق گفتگو حل شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *