جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

هر آنچه که در حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

چندین صدای شبیه انفجار در اصفهان و تبریز باعث شد تا مردم این دو شهر، صبح جمعه را با حجم زیادی از اخبار متناقض درباره حمله اسرائیل آغاز کنند. هم‌زمان شایعاتی از حمله به عراق و سوریه نیز منتشر شد. خبرآنلاین در گزارشی به بررسی منشأ انفجارها پرداخته و نقش اسرائیل را در این زمینه بررسی کرده است.

Loading
30مرداد1397

رسانه ها ؛ سفر بولتون به سرزمینهای اشغالی و…

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار و گفتگوی بولتون و نتانیاهو ، رد پیشنهاد ترکیه برای آزادی کشیش برانسون از سوی آمریکا، آمادگی افغانستان برای آتش بس مشروط با طالبان، نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با «دی‌میستورا» در ژنو، آماده باش ارتش روسیه به دستور پوتین ،تاکید فرستاده چین برحل سیاسی مساله سوریه، استقبال وزیر خارجه آمریکا از آتش بس دولت افغانستان با طالبان، تحویل اس-400 روسیه به هند و دیدار فرمانده ارتش آمریکا با پادشاه اردن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، در بیت‌المقدس با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ​​​​​به نقل از هاآرتص، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، در بدو دیدار خود با نتانیاهو مدعی شد که برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران (!) و برنامه موشک‌های بالستیک این کشور در صدر فهرست چالش‌هایی قرار دارند که آمریکا و اسرائیل با آنها مواجهند.

خبرگزاری صداوسیما:  دولت ترامپ پیشنهاد ترکیه را مبنی بر آزادی کشیش آمریکایی در ازای بخشودگی جریمه میلیاردی یک بانک بزرگ ترکیه ای رد کرده است. پایگاه اینترنتی ­وال استریت ژورنال نوشت: بازداشت اندرو برانسون کشیش آمریکایی بدترین بحران را در روابط چند دهه اخیر آمریکا و ترکیه رقم زده و موجب شده است ارزش لیر ترکیه به پایین ترین سطح در ماه های اخیر سقوط کند و زمینه را برای اقدام آمریکا در اعمال دور دیگری از مجازاتها علیه آنکارا در این هفته مهیا ساخته است.

خبرگزاری صداو سیما: رییس اجرایی دولت افغانستان: آتش بس با گروه طالبان در صورتی برقرار می‌شود که طرف مقابل آن را رعایت کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، عبدالله عبدالله در مراسمی در کابل اعلام کرد: درصورتی که آتش بس اعلام شده را طرف مقابل نپذیرد آتش بس هیچ معنایی نخواهد داشت.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه از نشست نمایندگان تهران، مسکو و آنکارا با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در نیمه نخست ماه سپتامبر به منظور بررسی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه قرار است در ماه سپتامبر نشستی با «استفان دی‌میستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در ژنو برگزار کنند.هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از تاریخ 18 سپتامبر در نیویورک آغاز به کار خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر دفاع روسیه خبر داد که رئیس جمهوری این کشور در اقدامی از پیش اعلام نشده، ساعاتی پیش دستور داد ارتش این کشور به حالت آماده باش درآید. به گزارش ایرنا، ‘سرگئی شایگو’ وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) با اعلام این مطلب گفت: به دستور ‘ولادیمیر پوتین’ رئیس جمهوری روسیه، واحدهای نظامی حوزه فدرال و شرقی، نیروی هوابرد و واحدهای نیروی هوایی و ترابری هوایی به حالت آماده باش در آمده اند.

العالم: دولت سوریه امروز دوشنبه گذرگاه ابوالضهور را به روی مردم باز کرد تا کسانی که می خواهند، به مناطق تحت کنترل ارتش منتقل شوند.فعالیت های جدید ارتش سوریه و استقرارش در مناطق خاصی از خاک این کشور نشان می دهد که می خواهد به زودی تکلیف مناطق شمالی تحت تصرف گروه های تروریستی را معلوم کند و این مناطق را از تروریست ها پاکسازی نماید.

رادیو چین: شیه شیائو یان فرستاده چین در مساله سوریه که دهه سوم ژوئیه ،دیدارهای خود از عربستان سعودی، سوریه و اسرائیل را به پایان رساند، در جمع خبرنگاران گفت اخیراً شاهد رویکرد آشکارتر طرف‎ها به حل مساله از طریق سیاسی بوده‌ایم اما در راستای حل مساله هنوز با چالش‌هایی جدی مواجهیم و جامعه جهانی در مقطع فعلی باید با همکاری نزدیکتر نسبت به گذشته برای پیشرفت واقعی روند حل سیاسی مساله تلاش کنند.

ان .اچ.کی ژاپن:  مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مبنی بر برقراری آتش بسی با شورشیان طالبان استقبال کرده است. در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد پمپئو گفت آمریکا و جامعه بین الملل امیدوارند تا مردم افغانستان بتوانند تعطیلات عید قربان را در آرامش و بدون ترس و وحشت جشن بگیرند.

اسپوتنیک روسیه:  اگر قرارداد اس-400 با هند به امضا برسد، این سامانه به هند تحویل داده خواهد شد. به گزارش اسپوتنیک، دمیتری شوگایف مدیر خدمات فدرال همکاری نظامی —فنی روسیه اعلام نمود که درصورت امضای قرارداد«اس-400» تا پایان سال جاری، تحویل این سامانه به هند در سال 2020 آغاز خواهد شد.

آناتولی ترکیه: پادشاه اردن و رئیس ستاد مشترک آمریکا درباره همکاری‌های نظامی دو کشور در امّان گفتگو کردند.دیوان پادشاهی اردن در گزارشی اعلام کرد که ملک عبدالله دوم امروز میزبان مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده است.براساس این گزارش، طرفین در دیدار مذکور درباره همکاری‌ نظامی دو کشور و همچنین مبارزه با تروریسم گفتگو کرده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *