جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن فاش کرد که درگیری در نوار غزه چگونه می تواند پایان یابد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک مراسم جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی مجدد خود در نیویورک گفت که چندین کشور خلیج فارس آماده به رسمیت شناختن اسرائیل در توافق آینده برای حل مناقشه در نوار غزه هستند.

کنعانی: حمله به سوریه گواهی روشن بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز رژیم صهیونیستی را به استان حلب سوریه به شدت محکوم کرد و این اقدام را تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت دانست.

سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم

سازمان سنتکام در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که ارتش آمریکا توانسته چهار فروند پهپادی را که انصارالله به پرواز درآورده، هدف قرار داده و سرنگون کند.

Loading
2شهریور 1397

رسانه ها ؛ هشدار روسی به حضور آمریکا در سوریه و…

۱۳۹۷/۰۶/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید روسیه برخروج نیروهای آمریکایی از سوریه، محکومیت طرح توسعه شهرک‌های صهیونیستی ازسوی اروپا، هشدار یونیسف درباره کودکان روهینگیایی، پایان بدون نتیجه گفت و گوهای تجاری چین و آمریکا، دیدار وزیران خارجه و دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در روسیه، واکنش مقام روس به حضور ایران در سوریه ، کودتای حزبی در استرالیا، افزایش همکارى دفاعى بین چین و هند، تحریم آمریکا در پاسخ به خریداران اس 400 و نشست سران کشورهای آسیای میانه درباره دریاچه آرال در ترکمنستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کردحضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیر قانونی است و آنها باید خاک سوریه را ترک کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا پیش از آن که همکاری با روسیه را به خروج نیروهای ایرانی از سوریه منوط کند باید خروج نیروهای خودش را از سوریه آغاز کند. ماریا زاخارووا ضمن اعلام این مطلب این سوال را مطرح کرد که نیروهای آمریکایی برای چه و بر چه اساسی در سوریه حضور دارند و برای حضور در سوریه با چه کسی هماهنگ کرده اند.

خبرگزاری فارس:  اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطینیان‌، راهکار 2 دولتی را تنها راه رسیدن به صلح در منطقه دانست. به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای واحد‌های مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان را محکوم کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  صندوق کودکان ملل متحد “یونیسف” هشدار داده که بحران آوارگان در بنگلادش ناشی از مهاجرت گسترده روهینگیایی‌ها، خطر به وجود آمدن یک “نسل سوخته” را ایجاد کرده و باعث پرورش کودکانی شده که فاقد هرگونه مهارت‌های زندگی هستند. به گزارش ایسنا،  زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل که کشتار و سرکوب روهینگیایی‌ها توسط ارتش و نیروهای امنیتی میانمار را “پاکسازی قومی” توصیف کرد و گفت در نتیجه این اقدامات صدها هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش گریخته و در اردوگاه‌ها و کمپ‌های نامناسب در این کشور زندگی می‌کنند.

 خبرگزاری مهر: سازمان ملل از کسری ۲۷۰ میلیون دلاری بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» خبر داد و نسبت به پیامدهای ناگوار این مسأله بر اوضاع منطقه هشدار داد.به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ملل متحد از کسری ۲۷۰ میلیون دلاری بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: تازه ترین دور گفت و گوهای ایالات متحده آمریکا و چین که به مدت دو روز در واشنگتن برگزار شد بدون پیشرفت آشکاری به پایان رسید. به گزارش ایرنا،  ‘دیوید مالپاس’ معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا و ‘وانگ شووِن’ معاون وزیر بازرگانی چین در این مذاکرات که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد، حضور داشتند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه ترکیه پنجشنبه شب برای دیدار و گفت‌وگو با همتای روس خود وارد مسکو شد.هدف از این سفر گفت‌وگو درباره آخرین تحولات سوریه است. همچنین امروز خلوصی آکار وزیر دفاع و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه نیز به روسیه سفر کرده و با وزیر دفاع روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

الکوثرفارسی: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت: به اقدامات ایران که با هدف تامین امنیتش صورت می‌گیرد، از جمله حضور در سوریه که به دعوت دولت قانونی این کشور صورت گرفته است، احترام می‌گذاریم.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ریابکوف افزود: ما در این رابطه در موارد بسیاری با طرف آمریکایی اختلاف نظر داریم و رویکردها گاه کاملا خلاف یکدیگر است.

العالم:  مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا که امروز در پی دومین انتخابات درون حزبی در حزب لیبرال توسط اسکات موریسون وزیر دارایی کابینه اش کنار زده شد، سه سال پیش با همین روش تونی ابوت نخست وزیر وقت را برکنار و قدرت را به دست گرفته بود.  بحران رهبری در نخست وزیری استرالیا که در هفته اخیر روند تندی پیدا کرده بود،

ان .اچ.کی ژاپن: چین و هند توافق کرده اند تا به منظور پرهیز از یک رویارویى نظامى دیگر، همکارى دفاعى بین خود را افزایش دهند. سال میلادى گذشته، دو کشور در یک منطقه مرزى مورد مناقشه رویاروى یکدیگر قرار گرفتند. این توافق در ملاقات روز پنجشنبه بین وى فنگهه، وزیر دفاع چین، و نیرمالا سیتارامان، همتاى هندى اش، در دهلى نو، پایتخت هند، حاصل شد.

اسپوتنیک روسیه:  وزارت امور خارجه آمریکا تهدید کرد هر کشوری که اقدام به خرید اس-400 کند، شامل تحریم های آمریکا می شود.به گزارش اسپوتنیک، هدر نورت، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: ما مخالف خرید سیستم دفاعی اس-400 توسط شریک هایمان یا متحدانمان هستیم.

تی .آر.تی ترکیه: نشست سران کشورهای آسیای میانه درباره آینده دریاچه آرال فردا به میزبانی ترکمنستان برگزار خواهد شد.در این نشست که به مناسبت ریاست دوره ای ترکمنستان به میزبانی این کشور برگزار می شود، روسای جمهور کشور میزبان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان حضور خواهند داشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *