جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
15شهریور ماه 1397

رسانه ها ؛ پیام رهبر کره شمالی برای مقامات آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیام کیم جونگ اون به آمریکا در دیدار با فرستاده ویژه کره جنوبی، تصمیم آمریکا برای اعلام استراتژی جدید ضد تروریسم ، تعویق نشست آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس ، تهدید فرانسه ضد سوریه ، ادامه تمرینات نظامی روسیه در دریای مدیترانه، تلاش اروپا برای مقابله با سیطره مالی آمریکا بر جهان، برگزاری دیدار سران دو کره در اواخر شهریور، دیدار مقامات نظامی یمن و آمریکا در عدن، عزم ترکیه و آلمان برای بهبود روابط دوجانبه و تعویق مذاکرات ژنو درباره یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه:  کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با فرستاده ویژه کره جنوبی در پیونگ یانگ دیدار کرده و پس از دریافت نامه ای از مون جه ‌این، رئیس جمهور کره جنوبی از وی درخواست نمود پیامش را به مقامات آمریکا ابلاغ کند. به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، فرستاده ویژه کره جنوبی پس از این دیدار اعلام کرد کیم جونگ اون با ارزیابی آمریکا درباره نبودن پیشرفت در روند غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره موافق نیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا در مرکز امنیت داخلی سایبری در دانشگاه واشنگتن گفت، کاخ سفید روی استراتژی‌های مقابله با تروریسم و جرایم سازمان‌یافته کار می‌کند. به گزارش ایسنا، نیلسن تاکید کرد: یک استراتژی ضد تروریسم جدید و قوی که دشمنان ما را گوش به زنگ کند و مسیری به سمت پیروزی علیه آنها باشد، به زودی از سوی کاخ سفید اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس:   نشست مهمی که قرار بود در ماه اکتبر میان آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شود، به تأخیر افتاده است. به گزارش خبرگزاری فارس، نشست آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس به تعویق افتاده و قرار است در ماه دسامبر برگزار شود.این خبر همزمان با سفر «شیخ صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت به آمریکا و دیدار وی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور اعلام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: ژنرال ‘فرانسوا لوکوانتر’ رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه روز پنجشنبه با ابراز خشم از پاکسازی استان ادلب از وجود تروریست ها، دولت دمشق را تهدید کرد و گفت: نیروهای ما آماده اند، در صورت استفاده از سلاح شیمیایی در حمله ادلب، به اهدافی در سوریه حمله کنند. لوکوانتر که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: پیش بینی ما این است که نابودی بقایای (گروهک تروریستی) داعش اواخر ماه نوامبر (اوایل آذرماه 97) پایان یابد.

خبرگزاری تسنیم: فرمانده کل ناوگان دریایی روسیه اعلام کرد نخستین مانورهای گسترده ناوگان نظامی-دریایی و نیروهای هوا-فضای این کشور در آب‌های دریای مدیترانه با موفقیت در حال اجراست. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دریادار “ولادیمیر کارولییف” فرمانده کل ناوگان دریایی روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در چارچوب مانورهای گسترده و مشترک ناوگان نظامی-دریایی و نیروهای هوا-فضای روسیه در دریای مدیترانه، بیش از 50 تمرین نظامی را اجرا کرده و هواپیماهای روسی نیز 50 بار پرواز نظامی انجام داده‌اند.

الکوثرفارسی: پایگاه اینترنتی فارن پالسی نوشت اتحادیه اروپا در پی یافتن راهکاری برای مقابله با سیطره آمریکا در سیستم مالی جهانی است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه اینترنتی فارن پالسی در گزارشی به قلم ” کِیث جانسون” نوشت: اتحادیه اروپا مسئولیت خود را پذیرفته است و در پی یافتن جایگزین برای مقابله با سیطره آمریکا در سیستم مالی جهانی است. آلمان و فرانسه اعلام کرده اند آمریکا از قدرت خود برای اعمال تحریم ها و برای قلدری در برابر کشورهای دیگر حتی شرکای خود استفاده می کند.

رادیو چین: کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که هیئت نمایندگی مون جائه یین رییس جمهور کرۀ جنوبی در جریان دیدار از کرۀ شمالی با مقامات این کشور دربارۀ برگزاری دیدار سران دو کره در پیونگ یانگ کرۀ شمالی از 27 تا 29 شهریور، 18 تا 20 سپتامبر به توافق رسید.هیئت نمایندگی کرۀ جنوبی 14 شهریور از کرۀ شمالی دیدار کرد.

آناتولی ترکیه: فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا و رئیس ستادکل ارتش یمن در عدن پایتخت موقت این کشور دیدار و گفتگو کردند.ژنرال جوزف وتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا (CENTCOM) و ژنرال طاهر العقیلی، رئیس ستادکل ارتش یمن طی دیداری در عدن پایتخت موقت این کشور به بررسی آخرین تحولات پیرامون توسعه و تقویت نیروهای گارد ساحلی، دریایی و ویژه پرداختند.

دویچه وله : آلمان و ترکیه قصد دارند پس از چهار ماه بحث و مشاجره، در راه عادی‌سازی مناسبات خود گام بردارند. هایکو ماس و مولود چاووش‌اوغلو، وزیران خارجه دو کشور شامگاه چهارشنبه (۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور) پس از دیدار و گفت‌وگو بر تصمیم خود در راستای همکاری سازنده تأکید کردند.

پارس تودی : سازمان ملل متحد اعلام کرد؛ مذاکرات میان گروه‌های یمنی که قرار بود امروز پنجشنبه (6 سپتامبر) در ژنو برگزار شود، به تعویق افتاده است.42 ماه از جنگ عربستان سعودی و متحدانش علیه یمن می گذرد. سازمان ملل متحد یکی از بازیگرانی است که طی 42 ماه گذشته همواره تلاش کرد نقش میانجی را میان گروه‌های یمنی ایفا کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *