جدیدترین مطالب

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

أحدث المقالات

وزیر خارجه روسیه: مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و ایران اظهار داشت: «مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست».

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

تهران-ایرنا- دستیار وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

Loading
17شهریورماه 1397

رسانه ها ؛ هشدار نظامی آمریکا به سوریه و…

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تهدید و هشدار ارتش آمریکا ضد سوریه در آستانه عملیات آزادسازی ادلب، واکنش روسیه نسبت به رزمایش ائتلاف آمریکایی در سوریه، درخواست دو کره‌ از سازمان ملل برای انتشار بیانیه صلح "پانمونجوم"، دیدار رئیس مجلس سنا روسیه با رهبر کره شمالی، مذاکرات بی نتیجه 2+2 در مورد تحریمهای ایران، افزایش نیروهای نظامی آمریکا در آلمان، تمرین مخفیانه ناتو برای جنگ زیردریایی با روسیه، برگزاری سومین ملاقات رهبران چین و روسیه ، فشار اقتصادی ترامپ به ژاپن و تاکید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برپای بندی کامل ایران بر ایفای تعهدات برجامی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید هنوز تصمیمی اتخاذ نشده اما در صورت هر گونه حمله شیمیایی، ترامپ از ارتش این کشور توقع گزینه نظامی علیه سوریه را دارد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز شنبه مدعی شد به طور معمول با کاخ سفید در خصوص گزینه‌های نظامی در سوریه که پیامد نادیده گرفتن هشدار واشنگتن مبنی بر عدم توسل به سلاح شیمیایی است، گفتگو می‌کند.

اسپوتنیک روسیه:آلکسی پوشکوف، سناتور روسی اعلام کرد رزمایش ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و به منزله اشغال بخشی از خاک این کشور است. به گزارش اسپوتنیک، سناتور روسی افزود نیروهای مسلح آمریکا در سوریه از نقطه نظر حقوق بین المللی نیروهای اشغالگر هستند و ایالات متحده حق ندارد در انجا پایگاه و گروه نظامی داشته باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کره‌ جنوبی و کره شمالی از سازمان ملل خواستند که بیانیه صلح مورد توافق رهبران دو کشور در ماه آوریل را منتشر کند. به گزارش ایسنا،  هیات نماینده کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرد: نمایندگان دو کره در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و م رئیس مجمع عمومی خواستار انتشار بیانیه “صلح پانمونجوم درباره صلح، چشم‌انداز و اتحاد دوباره دو کره” شده‌اند. سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: این نامه دریافت شده و در دست بررسی است.

 خبرگزاری مهر:    ریاست مجلس سنای روسیه که برای حضور در سالگرد تاسیس حزب حاکم کره شمالی به پیونگ‎یانگ سفر کرده است، با رهبر کره شمالی دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ، «والنتینا ماتوینکو» رئیس مجلس سنا روسیه در سفر به پیونگ‌یانگ، با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرد.قرار است در این دیدار که هم‌اکنون درحال برگزاری است، وی نامه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری رسیه را به کیم جونگ اون تحویل دهد.

خبرگزاری ایرنا:  منابع خبری هندی دیدار اخیر جیمز متیس وزیر دفاع و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با همتایان هندی خود را فاقد دستاورد خاصی در مورد تحریم های ایران ارزیابی کرده اند.به گزارش ایرنا، دولت هند به دنبال آن است که تحفیف هایی از آمریکا برای ادامه برنامه دفاعی خود با روسیه و خرید نفت از ایران به دست آورد چرا که هر دو طرح از اهمیت حیاتی برای آن برخوردارند اما مذاکرات دو روز گذشته بین مقامات آمریکا با همتایان هندی خود آشکار کرد که واشنگتن هنوز هم به سیاست ‘اول آمریکا’ پایبند است و تنها به تامین منافع خود فکر می کند.

خبرگزاری تسنیم: سفیر آمریکا در برلین با استناد به فرماندهی ارتش ایالات متحده در اروپا از تصمیمات آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی مستقر خود در آلمان خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سوئیسی “تاگس آنسایگر” سوئیس، با وجود اختلافات شدید بین واشنگتن و برلین، ایالات متحده آمریکا نیروهای نظامی خود در آلمان را 1500 نفر دیگر افزایش می دهد. در حال حاضر حدود 34800 سرباز آمریکایی در آلمان مستقر هستند که شامل بزرگترین سهم نیروی خارجی آمریکا می شود.

العالم:  در حالی که همه توجهات به نشست اخیر ناتو معطوف شده است، این ائتلاف نظامی به طور مخفیانه در حال تمرینات نظامی برای جنگ احتمالی زیردریایی با روسیه است. به گزارش نشنال اینترست، از 25 ژوئن تا 6 جولای 2018 میلادی 7 کشور  عضو ناتو در مانورهای سالیانه ای در نزدیکی سواحل نروژ شرکت کردند. این تمرینات و مانورهای نظامی با هدف تقویت قابلیت های جنگ زیردریایی کشورهای عضو ناتو آن هم در شرایطی بود که روسیه در حال تقویت ناوگان زیردریایی های خود است.

رادیو چین:  شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین بنا به دعوت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه 20 تا 21 شهریور عازم ولادی وستوک روسیه شده و در چهارمین مجمع اقتصادی شرق حضور می یابد.این نخستین بار است که رهبر چین در مجمع اقتصادی شرق شرکت می کند. در آن زمان، رهبران چین و روسیه سومین ملاقات خود را نیز برگزار خواهند کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا به ژاپن فشار آورده است تا کسری تجاری خود با امریکا را کاهش دهد.ترامپ روز جمعه خطاب به خبرنگاران گفت که ژاپن می داند مشکل بزرگی است اگر که دو کشور نتوانند در مذاکرات تجاری خود به موافقتنامه ای دست یابند.قصد سخنان ترامپ ظاهراً تهدیدی برای بالابردن تعرفه ها بر خودروهای وارداتی از ژاپن و فشار به این کشور برای باز کردن بازار کشاورزی اش است.

پارس تودی«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر تایید نموده که ایران به تمامی تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  پایبند است. به گفته زاخارووا: چنین نتیجه گیری به خودی خود نشانگر ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران است و در عین حال ثابت می‌کند که برجام به طور موثر تمامی وظایف خود را انجام داده و کارایی خود را نشان داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *