جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای تداوم سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading
21شهریور ماه 1397

رسانه ها ؛ آغاز رزمایش بزرگ نظامی روسیه و چین و…

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز رزمایش مشترک نظامی روسیه و چین، پیشروی ارتش سوریه به سوی نقاط مرزی التنف؛ محل حضور نظامیان آمریکایی، هشدار ماتیس به اسد درباره حمله‌ شیمیایی در ادلب، بیانیه عربستان، امارات، بحرین و مصر ضدایران و ترکیه ، شکایت فلسطین از اسرائیل به دادگاه لاهه، تاکید رئیس اتحادیه اروپا بر مقابله اتحادیه با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، هشدار مقام چینی درباره خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی ، دیدار سران ژاپن و چین، دفاع موگرینی از توافق هسته ای و همکاری روسیه و چین در مقابله با سلطه دلار ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان اچ کی ژاپن:  روسیه و چین رزمایش مشترک نظامی در خاور دور روسیه را آغاز کرده اند. رزمایش های نظامی وستوک هر چهارسال یک بار برگزار می شود. به گفته وزارت دفاع روسیه رزمایش امسال که روز سه شنبه در سیبری روسیه آغاز شد، بزرگترین رزمایش نظامی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می باشد.

العالم:ارتش سوریه عملیات نظامی جدیدی را برای پیشروی به سوی منطقه مرزی التنف در جنوب شرق این کشور آغاز کرده است.روزنامه الوطن چاپ سوریه به نقل از منابع میدانی نوشت: یگان های ارتش  سوریه عملیات نظامی خود را از منطقۀ بیابانی السخنه در شرق استان حمص به سوی شمال غرب التنف آغاز کرده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن به رئیس جمهور سوریه در مورد استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی در حمله احتمالی به ادلب هشدار داده است. به گزارش ایسنا، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما آنچه دولت بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) در ادلب انجام بدهد را از نزدیک کنترل خواهیم کرد.

 خبرگزاری مهر:  عربستان، امارات، بحرین و مصر با صدور بیانیه ای مشترک، ایران و ترکیه را به دخالت در بحران سوریه متهم کرده و مدعی شده اند که سیاست های آنکارا و تهران در راستای حل سیاسی بحران سوریه نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، این چهار کشور که کمیته وزارتی چهارگانه ای تحت عنوان «پیگیری بحران ایران و مقابله با دخالت های این کشور در امور کشورهای عربی» را تشکیل داده اند در بیانیه مشترک خود ایران و ترکیه را به دخالت مستمر در بحران سوریه متهم کرده و مدعی شده اند که این اقدام پیامدهای خطرناکی برای آینده سوریه، حاکمیت این کشور، امنیت و ثبات و وحدت ملی سوریه به همراه خواهد داشت.

الکوثرفارسی:  دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد ، فلسطین از رژیم صهیونیستی به دادستانی کل دادگاه بین‌المللی کیفری درخصوص جنایات این زژیم شکایت کرده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد: ما به خاطر جنایات رژیم صهیونیستی از این رژیم در دادگاه بین‌المللی کیفری شکایت کرده‌ایم و ما همچنان به فعالیتمان ادامه خواهیم داد حال سطح اقدامات تحریک آمیز و باج‌خواهی‌ها علیه ما شدت پیدا کند.

یورونیوز:  ژان کلود یونکر برای چهارمین و آخرین بار در مقام رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۱ شهریور سخنرانی سالیانه خود را در برابر نمایندگان پارلمان ایراد کرد. او با انتقاد از «یکجانبه‌گرایی» دولت آمریکا به ویژه در مورد تجارت جهانی، اتحادیه اروپا را به اعمال نقش مؤثرتر به عنوان یک قدرت جهانی فراخواند.

خبرگزاری صداو سیما: هو چونهوا معاون نخست وزیر چین: تدابیر حمایت گرایانه و یکجانبه برخی کشورها سیستم تجارت چندجانبه بین المللی را به شدت مختل می کند و اقتصاد جهان را به طور جدی به خطر می اندازد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، یک مقام بلندپایه چین روز سه شنبه تاکید کرد سیاستها و تدابیر حمایت گرایانه اقتصادی خطری بسیار بزرگ برای اقتصاد جهانی است.

ان .اچ.کی ژاپن:  شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در روز چهارشنبه در ولادی ووستوک با هم دیدار کردند. این نشست در حاشیه یک همایش اقتصادی در این شهر در خاور دور روسیه صورت گرفت.در آغاز این نشست، شی گفت «ما باید به همکاری و ترویج روابط چین و ژاپن ادامه دهیم تا پیوندی با ثبات بسازیم که برای دستیابی به توسعه بیشتر در مسیر رو به جلو در حرکت باشد.»

اسپوتنیک روسیه:  اتحادیه اروپا، بار دیگر از توافق هسته ای با ایران دفاع کرد. به گزارش اسپوتنیک ، فدریکا موگرینی در جلسه عمومی پارلمان اروپا درباره روابط این اتحادیه و آمریکا اظهار داشت که دو طرف “اختلافی اصلی درخصوص چندجانبه گرایی دارند”.وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل است که ما به دفاع از توافق هسته ای با ایران، توافق نامه آب و هوایی پاریس، تامین مالی فعالیت های اساسی همه آژانس های سازمان ملل از جمله آنروا ادامه می دهیم.

پارس تودی :  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، مسکو و پکن قصد دارند در مبادلات تجاری، به جای دلار بیشتر از پول ملی خود استفاده کنند و این مبادلات را با توجه به تنش بین روسیه و کشورهای غربی به سطح بی سابقه برسانند. رئیس جمهوری روسیه بعد از دیدار با شی جین پینگ همتای چینی خود در مجمع اقتصادی ولادی وستوک گفت: «طرف روس همانند طرف چینی علاقه خود را به استفاده فعالانه از پول ملی در مناسبات مشترک تایید کرد».

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *