جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

پاپ برای نخستین‌بار مراسم پنج‌شنبه مقدس را تنها به زنان اختصاص داد

‌پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم پنج‌شنبه مقدس قبل از عید پاک، پای ۱۲ زن زندانی را در رُم شست و بوسید. این برای اولین‌بار بود که پاپ ۸۷ ساله، این مراسم سالانه را تنها به زنان اختصاص داد. در این مراسم سنتی، پاپ به طور معمول پای زندانیان را شسته، خشک می‌کند و در مواردی می‌بوسد. در سنت مسیحی، پنجشنبه مقدس یادآور روزی است که مسیح در شام آخر، پای شاگردان خود را شست که نمادی است از ضرورت «خادم بودن رهبر».

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

تهران- ایرنا- «سرگئی لاوروف» با بیان اینکه «طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است»، تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.

Loading
23شهریور ماه 1397

رسانه ها؛ رایزنی امنیتی روسیه و اسرائیل درباره ایران و سوریه و…

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: رایزنی مقامات امنیتی روسیه و رژیم صهیونیستی درباره ایران و سوریه، تاکید انصارالله بر از سرگیری گفت وگوهای صلح یمن، رد مذاکره احتمالی با آمریکا از سوی طالبان، ارسال گسترده نیرو و تجهیزات نظامی ترکیه به مرزهای سوریه، نشست نمایندگان کشورهای باقیمانده در برجام درهفته آینده ، برگزاری رزمایش آمریکا و معارضان سوری ، درخواست کره شمالی برای اجرای همه‌جانبه "بیانیه پانمونجوم"، خیز آمریکا برای تحریم شرکت های فناوری اطلاعات در چین و روسیه ، برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت به درخواست آمریکا ، تمدیدتحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد بحران اوکراین و فشار آمریکا به دولت آلمان برای مشارکت نظامی در جنگ سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:  مشاور امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس شورای امنیت روسیه در نشستی مشترک در خصوص بحران سوریه و حضور ایران در این کشور رایزنی کردند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، مئیر بن شبات، رئیس هیأت امنیت ملی رژیم صهیونیستی و مشاور امنیتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در جریان دیدار با نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه در مسکو در خصوص بحران سوریه و ایران رایزنی کرد.

خبرگزاری صداو سیما: روسای جمهور روسیه و ترکیه روز دوشنبه در سوچی دیدار می کنند . مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پاکستان و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مساله ادلب با اشاره به اینکه ترکیه در این خصوص به تماس های سیاسی خود با ایران و روسیه ادامه خواهد داد گفت در این چارچوب رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سوچی با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا:  محمد عبدالسلام رئیس هیات صنعا و’عبدالملک العجری’ عضو این هیات در دیدار با ‘مارتین گریفتس’ فرستاده سازمان ملل به یمن و’معین شریم ‘معاون وی در مسقط خواستار از سرگیری گفت وگوها برای حل بحران سیاسی، انسانی واقتصادی یمن شدند. به گزارش ایرنا ، ‘عبدالسلام’ در این دیدار بر رفع محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی بر مردم یمن تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش اخیر رسانه‌های غربی درباره احتمال مذاکره اعضای دفتر سیاسی طالبان با مقامات آمریکایی حقیقت ندارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخیرا رسانه‌های غربی اعلام کردند که هیئتی از اعضای دفتر سیاسی طالبان و شورای رهبری این گروه برای مذاکرات احتمالی با مقامات آمریکایی آمادگی می‌گیرند.

الکوثرفارسی: ارتش ترکیه تجهیزات نظامی و نیروهای ویژه کماندوی خود را به مناطق مرزی مشترک با سوریه اعزام کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العهد، ارتش ترکیه نظامیان و نیروهای ویژه کماندوی خود را برای تقویت حضور نظامی اش در مرزهای مشترک با سوریه در جنوب این کشور به این منطقه اعزام کرد.هم چنین تجهیزات نظامی ارتش ترکیه طی ساعات گذشته از طریق مرزهای مشترک میان دو کشور وارد حومه شمالی ادلب شده است.

العالم: یک منبع دیپلماتیک از برگزاری نشست کشورهای باقیمانده در برجام در سطح وزیران، در تاریخ دوم مهر و حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد. به نوشته خبرگزاری «تاس» به نقل از یک مقام دیپلماتیک، این دیدار در سطح وزیران کشورهای ایران، روسیه، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه برای تاریخ 2 مهر برنامه‌ریزی شده است.

یورونیوز: تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در جنوب سوریه با شورشیان تمرین نظامی مشترک برگزار کرده اند.سرهنگ مهند الطلاع، فرمانده گروه شورشی مغاویر الثوره، با تایید این خبر به رویترز گفت: «مانور نظامی ۸ روزه این هفته در پایگاه نظامی تنف آمریکا به پایان می‌رسد. در این رزمایش، برای اولین بار آتش همزمان هوایی و حملات وسیع با مشارکت صدها نیروی آمریکایی و شورشیان تمرین شد.»

رادیو چین:  روزنامه “رودونگ سینمون” چاپ کره شمالی روز جمعه 23 شهریور (14 سپتامبر) در سرمقاله‌ خود تاکید کرد، اجرای همه‌جانبه بیانیه پانمونجوم راه اصلی بهبود و توسعه روابط دو کره است. در این مقاله آمده است، امضای بیانیه پانمونجوم و گفتگوها و رایزنی‎های پس از آن، شرایط و امکان برقراری و توسعه روابط جدید میان کره شمالی و جنوبی را فراهم خواهد کرد. اجرای همه‎جانبه بیانیه پانمونجوم، راه مهم و اصلی برای کاهش عدم اعتماد و بهسازی و توسعه روابط دو کره است و کره شمالی و جنوبی باید از طریق اجرای همه‌جانبه این بیانیه، ادامه توسعه روابط دو جانبه را به پیش سوق داده و شکوفایی مشترک مردم خود را تحقق بخشند.

ان .اچ.کی ژاپن:  ایالات متحده آمریکا در تلاش جهت متوقف کردن جاری شدن غیر قانونی پول به کره شمالی، علیه دو شرکت فناوری اطلاعات در چین و روسیه تحریماتی اعمال کرده است. مقامات آمریکایی می گویند این شرکت ها توسط کره شمالی تاسیس شده اند. روز پنجشنبه، مارشال بیلینگزلی، معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا، در یک کمیسون مجلس نمایندگان این کشور موضوع فوق را اعلام کرد.

اسپوتنیک روسیه:  به درخواست نمایندگی دائم آمریکا روز دوشنبه نشست برنامه ریزی نشده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به مسئله اعمال تحریم ها علیه کره شمالی برگزار می شود.پیشتر نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا نسبت به انجام تغییرات در گزارش کمیته شماره 1718 شورای امنیت سازمان ملل برای کنترل رعایت تحریمات علیه کره شمالی بر اساس درخواست روسیه واکنش شدیدی نشان داده بود.

آناتولی ترکیه: اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه افراد وسازمان‌هایی که به تضعیف تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین متهم کرده است را 6 ماه دیگر تمدید کرد.کمیسیون اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تحریم‌های این اتحادیه علیه افراد و شرکت‌هایی که اقداماتی در خصوص تضعیف تمامیت ارضی، حق حاکمیت و استقلال اوکراین انجام داده اند، به مدت شش ماه دیگر تمدید شده است.

دویچه وله : آمریکا از دولت آلمان خواسته است در صورت وقوع یک حمله شیمیایی، در عملیات نظامی در سوریه شرکت کند. پیش از این وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده بود که این کشور در مورد شرکت یا عدم شرکت در جنگ سوریه مستقلا تصمیم می‌گیرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *