جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading
25شهریور ماه 1397

رسانه ها؛ تشکیل ائتلاف دریایی علیه کره شمالی و…

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی علیه کره شمالی، خروج جنگنده های هلندی از ائتلاف ضد داعش ، بروز اختلافات ناتو و ترکیه بر سر خرید اس – ۴۰۰ ،گفتگوی موگرینی و دی میستورا درباره تحولات سوریه ، واکنش روسیه به درخواست آمریکا برای بازرسی از تاسیسات شیمیایی این کشور،رزمایش نظامی ارتش عربستان در شهر بندری «اسکندریه» مصر،حمایت مرکل از تحریم های روسیه ، دیدار نخست وزیر چین با رییس جمهوری ونزوئلا، انتقاد پمپئو از روسیه بخاطرنقض تحریم های کره شمالی، مخالفت ژاپن با پیشنهاد صلح پوتین و کاهش شمار پناهجویان مسیر مدیترانه به اروپا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری  مهر:  واشنگتن قرار است برای ممانعت از دور زدن تحریم‌های کره شمالی از راه تبادل کشتی به کشتی، ائتلافی دریایی را با حضور ۷ کشور از جمله انگلیس و فرانسه تشکیل دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، وال‌استریت ژورنال در گزارشی از تصمیم آمریکا برای تشکیل ائتلافی خبر داد که هدف از آن مقابله با کشتی‌هایی است که با نقض تحریم‌های سازمان ملل، سوخت مورد نیاز کره شمالی را تامین می‌کنند.این ائتلاف دریایی قرار است علاوه بر آمریکا شامل کشورهای استرالیا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن باشد.

خبرگزاری صداو سیما: هلند اعلام کرد در ماه دسامبر چهار فروند هواپیمای جنگی اف 16 خود را که در ماموریت های بمباران مواضع گروه وهابی صهیونیستی داعش در سوریه و عراق مورد استفاده قرار می گیرند، به کشور بازخواهد گرداند. دولت هلند در بیانیه ای اعلام کرد “دولت تصمیم گرفته است استقرار هواپیماهای اف 16 را که 31 دسامبر 2018 ماموریت آنها در مبارزه با گروه داعش به پایان می رسد، دیگر تمدید نکند”.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دبیرکل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف از مذاکرات برای حل تصمیم ترکیه به منظور خرید سیستم دفاعی هوایی اس – ۴۰۰ روسیه استقبال می‌کند. به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سخنرانی خود در بنیاد  هریتیج در واشنگتن اعلام کرد: ناتو از مذاکرات برای حل تصمیم ترکیه برای خرید اس – ۴۰۰ روسیه استقبال می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: «فدریکا موگرینی» مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ؛ درباره آخرین تحولات سوریه و نشست آینده این کشور به میزبانی اتحادیه اروپا مذاکره کرد.اتحادیه اروپا 26 سپتامبر (4 مهر) درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، میزبان نشست سوریه خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه درخواست طرف آمریکایی درباره بازرسی‌های مضاعف از تاسیسات شیمیایی این کشور را غیرقانونی خوانده و از واشنگتن خواست خود بر اجرای تعهداتش در چارچوب کنوانسیون ‌ منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی پایبند باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که مقامات مسکو قصد ندارند بطور یک‌جانبه درخواست غیرقانونی طرف آمریکایی درباره انجام بازرسی‌های مضاعف از تاسیسات شیمیایی روسیه را اجرا کنند.

الکوثرفارسی: رزمایش نظامی نیروهای سعودی تحت عنوان «النجم الساطع۲۰۱۸» در شهر بندری اسکندریه مصر پیگیری می شود.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از واس، رزمایش نظامی عربستان تحت عنوان «النجم الساطع ۲۰۱۸» در پایگاه «محمد نجیب» در شهر بندری اسکندریه مصر ادامه دارد.

العالم:  صدراعظم آلمان لغو تحریم‌های روسیه را رد کرد و چنین اقدامی را مشروط به اجرای کامل توافق مینسک از جانب این کشور کرد.بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل در جریان سفر به کشورهای حوزه بالتیک در این مورد گفت: «پیش از آنکه اروپا بخواهد تحریم‌ها را لغو کند، مسکو باید در زمینه پایبندی کامل به تعهدات خود تحت توافق صلح در شرق اوکراین گام بردارد.»

رادیو چین:  لی که چیانگ نخست وزیر چین در پکن با نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا دیدار کرد.لی که چیانگ در این دیدار با اشاره به توسعۀ مطلوب روابط دو کشور اعلام کرد: چین از تلاش ونزوئلا برای برای توسعۀ اقتصادی و بهبود زندگی مردم پشتیبانی کرده و مایل است تا حد توان کمک خود را در اختیار ونزوئلا بگذارد.

ان .اچ.کی ژاپن:  مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا از روسیه بخاطر اقدام به تضعیف قطعنامه های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، انتقاد کرده است.پمپئو گفت به منظوردستیابی به غیر هسته کردن کره شمالی اجرای این قطعنامه ها حیاتی است.

اسپوتنیک روسیه: ژاپن تا زمان حل و فصل مسئله ارضی با روسیه از انعقاد پیمان صلح با مسکو خودداری خواهد ورزید.به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یوشیهیده سوگا، دبیر کل شورای وزیران ژاپن اعلام کرد پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی تحت عنوان”خاور دورـ گسترش امکانات” در چارچوب همایش اقتصادی شرقی پیشنهاد انعقاد پیمان صلح بین روسیه و ژاپن را مطرح ساخت.

دویچه وله : شمار پناهجویانی که از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ از طریق دریای مدیترانه خود را به سواحل اروپا رسانده‌اند در مقایسه با دوره مشابه در سال پیش بسیار کمتر است.طبق آمار سازمان ملل متحد، نزدیک به ۷۴ هزار و ۵۰۰ مهاجر و پناهجو از راه دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *