جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

Loading
25شهریور ماه 1397

رسانه ها؛ تجاوز موشکی دوباره اسرائیل به دمشق و…

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه فرودگاه دمشق ، احتمال تمدید نشدن ماموریت «دی میستورا»، برگزاری انتخابات شورای شهر در سوریه پس از وقفه هفت ساله، رایزنی وزرای خارجه اردن و امارات، هشدار پکن به تایوان در زمینه فعالیت‌های خرابکارانه در سرزمین اصلی چین، توقف عملیات جدید امارات علیه الحدیده در غرب یمن، تشدید اختلافات وزیر دفاع آمریکا و ترامپ برسر برجام و حمایت اتحادیه‌اروپا از رئیس مجلس جدید عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  خبرگزاری رسمی سوریه از شنیده شدن صدای چند انفجار در فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داد و اعلام کرد که این انفجارها در نتیجه مقابله پدافند موشکی ارتش با حمله موشکی رژیم صهیونیستی رخ داده است.به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شنبه شب با اعلام خبر حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه فرودگاه دمشق، از مقابله پدافند موشک ارتش سوریه با این حملات موشکی خبر داد.

الکوثرفارسی: با توجه به ملاحظات روسیه درباره عملکرد استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، ممکن است دوران ماموریت دی میستورا تمدید نشود.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دی میستورا که ماموریتش آخر این ماه به پایان می رسد به دلیل ملاحظات روسیه با خطر تمدید نشدن ماموریتش مواجه است.مسکو دی میستورا را به دلیل تلاش برای تشکیل کمیته قانونی اساسی سوریه و احیای مذاکرات حل بحران، به عبور از حدود اختیاراتش متهم کرده است.

خبرگزاری صداو سیما: انتخابات شورای شهر پس وقفه هفت ساله امروز در شهرهای سوریه برگزار شد.در این انتخابات که از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه در 6 هزار و 500 مرکز رای گیری آغاز شد، بیش از 40 هزار نامزد برای تصاحب 18 هزار و 400 کرسی شورای شهر و روستا رقابت می کنند.براساس قانون اساسی سوریه، شورای های شهر و روستا نهادی حاکمیتی است که مدیریت غیرمتمرکز دولت را متجلی می سازد و شهروندان هم از خلال آنها نقش خود را در قبال نظام حاکم و جامعه ایفا می کنند.

 خبرگزاری مهر:   منابع رسانه ای اعلام کردند که «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با «عبدالله بن زاید» همتای اماراتی خود دیدار کرده است.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با «عبدالله بن زاید» همتای اماراتی خود دیدار کرد و دو طرف راهکارهای تقویت همکاری مشترک و تحولات سوریه را بررسی کردند.

خبرگزاری فارس: پکن به تایوان هشدار داد فعالیت‌های خرابکارانه خود در سرزمین اصلی چین را پایان دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، «آن فنگ‌شان» سخنگوی دفتر امور سیاست‌گذاری تایوان در دولت چین از تایوان خواست فورا فعالیت‌های نفوذی و خرابکارانه علیه چین را متوقف کند.

العالم:  عملیات جدید ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن که از چند روز گذشته آغاز شده، به دلیل مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متوقف شده است اما منابع اماراتی می‌گویند عملیات جدید بزودی آغاز می‌شود.ائتلاف سعودی-اماراتی عملیات اشغال استان الحدیده در غرب یمن را از اواخر اردیبهشت ماه گذشته آغاز کرده و تاکنون در چند مرحله این عملیات ناکام مانده است.

اسپوتنیک روسیه: وزیر دفاع آمریکا مخالف خروج آمریکا از برجام بود و در خصوص تاثیر این اقدام با دونالد ترامپ هم عقیده نیست. به گزارش اسپوتنیک ، نیویورک تایمز در یک گزارش در خصوص اختلافات میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیمز متیس وزیر دفاع این کشور نوشت: تنها در 4 ماه گذشته رئیس جمهور و وزیر دفاع در زمینه ناتو، توقف یا بازگشت رزمایش های مشترک واشنگتن و سئول و همچنین تاثیرگذاری خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران اختلاف نظر داشته اند.

پارس تودی :  اتحادیه‌اروپا، انتخاب «محمد الحلبوسی» به سمت رئیس مجلس عراق را گام نخست و مهم برای تشکیل دولت جدید این کشور پس از انتخابات پارلمانی دانست.به گزارش پارس‌تودی؛ اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سران سیاسی عراق باید روند تشکیل دولت را به سرعت پیش ببرند و درصدد مشارکت ملی و آشتی ملی گسترده باشند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *