جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

طرح صلح «شی جین‌پینگ» برای جنگ اوکراین از دیدگاه صاحبنظران

تهران – ایرنا – کارشناسان و تحلیلگران چینی با بیان‌ اینکه که این کشور با داشتن موضع بی‌طرفی، بانی صلح بین ایران و عربستان‌سعودی بوده است، اعتقاد دارند، پیشنهاد صلح چهار ماده‌ای «شی جین‌پینگ» برای پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین نیز بر پایه منطق و مقبولیت استوار است.

آیا سوناک شکست در انتخابات آتی را پذیرفته است؟

لندن – ایرنا – درحالی که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار طبق تمام نظرسنجی‌ها، به طور مدام رو به افول است و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس هم امید خود را به پیروزی در انتخابات آتی از دست داده است، زمزمه برگزاری انتخابات ظرف یکی دو ماه آینده بالا گرفته است.

Loading
26شهریور ماه 1397

رسانه ها؛ هشدار ناتو به روسیه و…

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار دبیر کل ناتو به روسیه، گشت زنی ناوهای ناتو در نزدیکی آبهای سوریه، تاکید آمانو برتعهد و پایبندی ایران به برجام ، هشدار نهایی چین به ترامپ درباره اعمال ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه، استقرار 5 هزار نیروی ارتش سوریه در ریف حلب، توافق اردن و سوریه برای بازگشایی مرزها، تجمع گسترده مردم مقدونیه در حمایت از پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا، هشدار نخست وزیر انگلیس به مخالفان طرح دولت درباره برگزیت، برگزاری نشست سالانه مجمع تابستانی داووس در تیان جین ، دیدار اردوغان و پوتین و احتمال حضور درازمدت ارتش آلمان در خاورمیانه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه:  دبیرکل اتحادیه اروپا در گفتگو با Axios اعلام کرد؛ احتمال دارد که ناتو بند پنجم اساسنامه این اتحادیه را در مورد حملات سایبری توسط روسیه اعمال کند.به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در صورت حمله سایبری روسیه طبق بند پنجم اساسنامه این اتحادیه عمل می کنیم.

خبرگزاری مهر:  یک رسانه روسی از گشت زنی ناوهای متعلق به اعضای ناتو در آب های نزدیک سوریه خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر ،  ناوها و ناوچه های ناتو در آبهای نزدیک سوریه در مدیترانه شرقی گشت زنی می کنند. ناو کانادایی «ویل دکبک»، ناوچه موشک انداز «د ریتر» و ناو «الی» یونان ازجمله کشتی های جنگی ناتو هستند که در سواحل سوریه مستقر شده اند.

خبرگزاری ایرنا: «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه این سازمان از زمان برگزاری آخرین نشست مجمع عمومی، پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام را مورد بررسی و نظارت قرار داده، تائید کرد که تهران به اجرای تعهدات پایبند بوده است.به گزارش ایرنا، آمانو این سخنان را روز دوشنبه در اولین روز آغاز به کار شصت و دومین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان داشت و افزود: این مهم است که ایران به اجرای کامل تعهداتش در این رابطه ادامه دهد.

خبرگزاری تسنیم: چین آمریکا را تهدید کرد درصورت اعمال تعرفه‌ بر کالاهای چینی این کشور نیز واکنش نشان خواهد داد.به گزارش  خبرگزاری تسنیم ، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دولت این کشور در صورت اعمال تعرفه‌های  جدید از سوی آمریکا واکنش نشان خواهد داد. این اظهارات پیش از خبر احتمالی دستور ترامپ برای اعمال تعرفه‌های جدید بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی مطرح شده است.

الکوثرفارسی:  همزمان با آماده شدن ارتش سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی ادلب، نیروهای سوری مواضع تروریستها را در شمال و شمال غرب حماه، ریف ادلب و حماه بمباران کردند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش سوریه، عملیات خود در شمال و شمال غرب این کشور علیه گروههای تروریستی را ادامه می‌دهد. منابع خبری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه حاضر در ریف شمالی استان حماه با توپخانه مواضع عناصر تروریستی «جبهه النصره» را گلوله‌باران کردند.

خبرگزاری فارس: سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که طرفین اردنی و سوری بر سر تکمیل اقدامات فنی برای بازگشایی مرزهای بین دو کشور به توافق رسیده‌اند . به گزارش خبرگزاری فارس، «جمانه غنیمات» سخنگوی دولت اردن از توافق با دولت سوریه خبر داد.غنیمات در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» اعلام کرد که طرفین اردنی و سوری بر سر تکمیل اقدامات فنی برای بازگشایی مرزهای بین دو کشور به توافق رسیده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): چند هزار تن از مردم مقدونیه در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی و تجمع زده و حمایت خود را از پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو و تغییر نام این کشور اعلام کردند.به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌راهپیمایان با به اهتزاز در آوردن پرچم مقدونیه در مرکز شهر اسکوپیه، پایتخت این کشور حضور یافته و در مقابل دفتر اتحادیه اروپا تجمع کردند تا صحبت‌های زوران زائو، نخست وزیر این کشور را بشنوند.

العالم: نخست وزیر انگلیس در یک مصاحبه تلویزیونی به مخالفانش در طرح خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد جایگزین طرح وی برای جدایی از بروکسل، عدم حصول توافق خواهد بود. «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به شبکه خبری «بی.بی.سی» گفت که نمایندگان پارلمان بریتانیا دو گزینه برای خروج از اتحادیه اروپا دارند، گزینه اول توافق نخست وزیر و گزینه دوم عدم توافق با بروکسل است.

رادیو چین:  دوازدهمین نشست سالانه مجمع تابستانی داووس، روز سه شنبه 27 شهریور/ سنبله، 18 سپتامبر در شهر تیان جین برگزار می شود و کارهای تدارکاتی این نشست انجام شده است.بنا به گزارش بیش از 2000 مهمان خارجی از بیش از 100 کشور جهان برای شرکت در این نشست ثبت نام کرده اند.

تی .آر.تی ترکیه:  ترافیک دیپلماسی فشرده ترکیه با موضوع شهر ادلب سوریه ادامه دارد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این چارچوب فردا 17 سپتامبر 2018 با ولادمیر پوتین رئیس دولت روسیه در شهر سوچی دیدار خواهد کرد. دو رهبر تحولات در سوریه و آخرین وضعیت در ادلب را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

دویچه وله : اورزولا فون در لاین وزیر دفاع آلمان که برای سرکشی به نظامیان آلمانی در اردن و عراق و همچنین دیدار با همتای عراقی خود، به این دو کشور رفته است،  درخصوص اینکه آیا دولت برای حضور درازمدت ارتش آلمان در منطقه برنامه‌هایی دارد یا خیر، گفت: «ابتدا باید ماموریت فعلی را به پایان برسانیم» و حضور درازمدت نظامیان کشورش در منطقه خارج از تصور نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *