جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

برنامه‌های آیت الله رئیسی در کراچی به روایت تصویر

کراچی- ایرنا- ادای احترام به بنیانگذار فقید پاکستان، دیدار با مقامات ارشد دولت ایالتی، دریافت دکترای افتخاری دانشگاه کراچی و دیدار با نخبگان علمی و اقتصادی آخرین برنامه‌های آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان بود.

ترامپ: تظاهرات دانشگاهیان آمریکایی بر علیه رژیم صهیونیستی شرم‌آور است

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که برای روز ششم محاکمه‌ خود در منهتن به دادگاه می‌رفت، به خبرنگاران گفت: تظاهرات دانشگاهیان آمریکایی بر علیه (رژیم) اسرائیل شرم‌آور است.

حماس: قصد خروج از قطر را نداریم

تهران- ایرنا- مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

Loading
4مهرماه 1397

رسانه ها ؛ رایزنی ناتو و روسیه و…

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار دبیرکل ناتو با وزیر خارجه روسیه، هشدار وندی شرمن درباره استفاده از حربه تحریم، کاهش سامانه موشکی آمریکا در خاورمیانه، تقویت یوان در جنگ تجاری چین و آمریکا، نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در نیویورک، درخواست ترامپ ازکشورهای جهان برای انزوای ایران، برگزاری پنجمین گفتگوی عالی رتبه سیاسی چین و ژاپن ، گفتگوی آبه و مون در مورد کره شمالی ، تاکیدگوترش بر اصلاحات در سازمان ملل، نشست گفت وگوی امنیتی منطقه ای در تهران و مخالفت پکن با درخواست آمریکا برای حضور در هنگ کنگ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، «ینتس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که روز سه‌شنبه درباره رزمایش نظامی آتی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد  دیدار و گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری صداو سیما:  معاون وزارت خارجه آمریکا در دولت اوباما گفت : استفاده زیاد از حربه تحریم، موجب کاهش اقبال کشور‌ها به دلار می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما وندی شرمن معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما و از مسئولان ارشد مذاکره کننده هسته ای آمریکا در مذاکرات برجام، با حضور در جلسه شورای روابط خارجی آمریکا با عنوان «برداشت پل وارنکی از امنیت بین المللی» به پرسش های مجری این اندیشکده آمریکایی درباره موضوع هسته ای ایران و برجام پاسخ داد.

  خبرگزاری مهر: پنتاگون در راستای تمرکز بر دفع تهدید‎های نسبت ‎داده ‎شده به چین و روسیه، سامانه موشکی خود را در خاورمیانه کاهش می‎دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه از تصمیم پنتاگون برای خروج برخی از سامانه‌های موشکی آمریکا از منطقه خاورمیانه تا ماه میلادی آینده خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: جنگ تجاری چین و آمریکا طبیعتا برد ـ برد نخواهد بود اما برآیند آن می تواند چین را از لحاظ مالی، بانکی و ارز ملی یوان تقویت کند. به گزارش ایرنا ، درسال جاری میلادی و بخصوص پس از آنکه از ماه مارس به این طرف اختلافات دو کشور شدت گرفت، بسیاری از نهادهای مالی و ارزی چین و حتی بانک مرکزی این کشور موفق شده اند استفاده از یوان را در مبادلات تجاری بین المللی افزایش دهند.

الکوثرفارسی:  یک دیپلمات ارشد روسیه از برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در زمینه حل بحران سوریه خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک دیپلمات ارشد روسیه سه‌شنبه شب به وقت تهران از رایزنی‌های ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه کشور تضمین کننده روند آستانه برای برگزاری نشستی تا پایان هفته جاری و پیرامون امور سوریه خبر داد.

یورونیوز:  دونالد ترامپ در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره ایران گفت که «ایران چاره ای جز تغییر ندارد.» وی از کشورهای جهان خواست ایران رامنزوی کنند.

رادیو چین: یانگ جیه‎چی، عضو دفترسیاسی و رئیس دفتر امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیستدر شهر سو جو همراه با سیاتارو یاچی، دبیر شورای امنیت ملی ژاپن، میزبانی پنجمین گفت‎و‎گوی عالی سیاسی چین و ژاپن را بر عهده داشتند. در این گفت‎وگو دو طرف به توافق رسیدند که مبادلات راهبردی خود را تقویت بخشند و به توسعه روابط دو کشور در مسیر عادی یاری کنند.

ان .اچ.کی ژاپن:  شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هم ملاقات و در مورد کره شمالی گفتگو کردند. مون به آبه گفت که پیام ژاپن در مورد اهمیت حل و فصل آدم ربایی اتباع این کشور توسط کره شمالی را به رهبر آن ابلاغ کرده است.

آناتولی ترکیه: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت اینکه نتوانستیم به جنگ در سوریه و یمن خاتمه دهیم موجب خشم (همگان) شده است.گوترش همچنین با بیان اینکه طی سخنانی سال گذشته خود در مجمع عمومی به برخی مشکلات اشاره کرده است، گفت: “یک سال گذشته و متاسفانه مشکلات همچنین ادامه دارد.

تی .آر.تی ترکیه: نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی افغانستان، ایران، چین، روسیه و هند در تهران برگزار  شد. در این نشست که به ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران در حال برگزاری است، «راه‌های مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تهدیدات جدید تروریسم در منطقه غرب آسیا» مورد بررسی و تبادل نظر قرارخواهد گرفت.

 

پارس تودی :  در پی افزایش تنش بین آمریکا و چین، پکن درخواست بازدید ناو جنگی آمریکا از بندر هنگ کنگ را رد کرد.به گفته «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، دولت این کشور با بازدید ناو هواپیمابر آمریکا از بندر هنگ کنگ مخالف است و قصد ندارد به آن اجازه بازدید دهد.وی افزود، این اقدام آمریکا ناقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین به شمار می رود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *