جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟

در طی شش ماه گذشته تنش‌ها در امتداد مرز اسرائیل و لبنان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. اسرائیل اکنون ۱۰۰ هزار نیرو به سمت مرز‌های شمالی یعنی محل رویارویی با گروه حزب الله گسیل داشته و درگیری‌ها در این منطقه مدام رو به افزایش است.

کی یف حدود 500 سرباز را در اطراف پنج شهرک در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک از دست داد

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پرسنل نظامی گروه “جنوبی” ارتش روسیه یگان های هشت تیپ اوکراینی را در نزدیکی بلوگروفکا در جمهوری خلق لوگانسک و چهار شهرک دیگر در جمهوری خلق دونتسک شکست داده و همچنین یک ضدحمله را دفع کردند و تلفات کی یف به 500 سرباز رسید.

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.

ایران خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات اسرائیل شد

مسکو- ایرنا- معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست معاونان وزیر امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با موضوع بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا، ایفای نقش این گروه برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

Loading
9مهرماه 1397

رسانه ها؛ افزایش تنش در روابط هند و پاکستان و…

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ادامه درگیری های هند و پاکستان در کشمیر ، تاکید پوتین بر مشارکت راهبردی بین روسیه و چین، لغو نشست امنیتی چین وآمریکا ، رایزنی وزیران خارجه ترکیه و فرانسه درخصوص ادلب، هشدار رسانه صهیونیستی درباره جنگ قریب‌الوقوع در غزه، شکست همه پرسی تغییر نام مقدونیه ، آغاز رزمایش «جستجو -2018» سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان، هشدار مرکل به ترامپ، پیروزی نامزد مخالف حضور آمریکا در انتخابات استانداری اوکیناوا ، دیدار ولیعهد عربستان سعودی با امیر کویت و حمله وزیر خارجه انگلیس به اتحادیه اروپا و روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا:  به دنبال لغو دیدار سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی او در حاشیه نشست سازمان ملل متحد و همچنین درگیریهای مرزی، تنشهای لفظی بین دو کشور شدت گرفته است. به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ‘تایمز او ایندیا’، نارندرا مودی نخست وزیر هند در برنامه رادیویی ماهانه خود در شب یکشنبه گفت: دولت تصمیم گرفته است که سربازان هند به هرگونه اقدام برای تخریب صلح و امنیت در کشور هند پاسخ مناسبی دهند.وی گفت: هر چند هند به صلح و پیشرفت معتقد است اما این صلح نباید به قیمت احترام و حاکمیت هند باشد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریک خود برای رهبر چین، افزایش مشارکت راهبردی بین دو کشور، افزایش گفت‌وگوهای سیاسی، توسعه روابط تجاری-اقتصادی و همکاری برای حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و جهانی را بسیار عالی ارزیابی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در پیام تلگرام تبریک خود برای “شی جین پینگ” رهبر چین به مناسبت شصت‌ونهمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین یادآور شد که مشارکت راهبردی بین مسکو و پکن در حال افزایش است.

خبرگزاری صداو سیما: همزمان با تشدید بحران در روابط تجاری، چین نشست امنیتی با وزیر دفاع آمریکا را لغو کرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت چین نشست امنیتی با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا را که قرار بود ماه اکتبر برگزار شود, لغو کرده است.  این در حالی است که چند روز قبل یک مقام ارشد چین گفته بود نباید نگران تنش ها میان دو کشور بود.

 خبرگزاری مهر: وزیران خارجه ترکیه و فرانسه در نشستی درباره روابط دو جانبه و تحولات سوریه به ویژه شهر ادلب رایزنی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی وی در ملاقاتی دو جانبه در پاریس درباره روابط دو جانبه و همچنین تحولات سوریه رایزنی کردند.

الکوثرفارسی: روزنامه صهیونیستی هاآرتص تداوم تظاهرات‌های «بازگشت» در نوار غزه و تشدید محاصره این منطقه را عوامل مهم در احتمال وقوع درگیری نظامی قریب الوقوع بین حماس و رژیم صهیونیستی دانست. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یادداشتی با عنوان «درباره درگیری نظامی در غزه فقط مساله زمان مطرح است»، تشدید اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه را عامل تشدید تنش و وقوع درگیری احتمالی در آینده نزدیک دانست.

خبرگزاری فارس: به دنبال شرکت نکردن حدنصاب واجدین شرایط در همه‌پرسی تغییر نام مقدونیه، این همه‌پرسی شکست خورد.به گزارش خبرگزاری فارس، همه پرسی تغییر نام مقدونیه شکست خورد. این همه‌پرسی دیروز (یکشنبه) برای تغییر نام این کشور به جمهوری مقدونیه شمالی برگزار شد..

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه از آغاز تمرینات ویژه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به میزبانی قزاقستان خبر داد. به گزارش  خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت دفاع روسیه در گزارشی از آغاز تمرینات ویژه و فنی موسوم به «جستجو-2018» کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان خبر داد.تمرینات مذکور از اول تا 5 اکتبر در میدان نظامی «گواردیسکی» جنوب قزاقستان برگزار می‌شود.

یورونیوز:  آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تلاش او برای تخریب چندجانبه‌گرایی در جهان و به ویژه نهاد سازمان ملل متحد هشدار داد. به گزارش یورونیوز، صدراعظم آلمان که در جریان یک نشست انتخاباتی در استان باواریای آلمان سخن می‌گفت، افزود:« سازمان ملل بر آوارهای به جا مانده از جنگ دوم جهانی بنا شده، هر چند نهادی ایده‌آل نیست ولی تنها در شرایطی می‌توان این نهاد را تخریب کرد که جایگزینی برای آن ارائه شود که بتواند سریع‌تر از تصور فعلی ما، صلحی پایدار را در جهان برقرار کند.»

ان .اچ.کی ژاپن: استاندار جدید اوکیناوا مخالفت خود با جابجایی پایگاه نظامی آمریکا را ابراز داشت.به گزارش ان اچ کی، دِنی تاماکی که در انتخابات روز یکشنبه به عنوان استاندار جدید اوکیناوا انتخاب شده است مخالفت خود با طرح دولت مرکزی ژاپن برای انتقال یک پایگاه نظامی آمریکا درون این استان را اعلام کرده است.

 اسپوتنیک روسیه:  رسانه آمریکایی در گزارشی به نقل از وزیر خارجه ایران گزارش داد که ایران و اروپا در آستانه توافق نفتی هستند.به گرازش اسپوتنیک ، روزنامه «واشنگتن پُست» نقل و قولی از وزیر خارجه ایران در نیویورک منتشر کرد که در آن ظریف گفته بود، در صورت ناکارآمد بودن مکانیسم ویژه کشورهای اروپایی برای حفظ «برجام»، ایران ممکن است از این توافق هسته‌ای خارج شود.

آناتولی ترکیه:  محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت دیدار و گفتگو کرد.به گزارش خبرگزاری رسمی کویت “کونا”، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قصر حولی در پایتخت کویت دیدار و روابط دوجانبه را مورد گفتگو قرار دادند.

پارس تودی :  همزمان با بن بست مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، وزیر خارجه این کشور به رهبران اروپایی هشدار داد که هرگز راه‌ها را به روی کشوری مثل بریتانیا نبندید، زیرا این کشور تسلیم نمی‌شود. به گزارش پارس تودی، «جرمی هانت» روز یکشنبه در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار انگلیس در شهر بیرمنگام تصریح کرد: امنیت و شکوفایی اتحادیه اروپا در گرو تداوم رابطه با لندن در دوره پسابرگزیت خواهد بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *