جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
14مهرماه 1397

رسانه ها ؛ رزمایش روس ها در خزر و…

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: رزمایش ارتش روسیه در دریای خزر، تاکید مسکو بر خروج نظامیان آمریکایی از منطقه التنف سوریه، توافق بروکسل و لندن درباره شرایط برگزیت، اعلام آمادگی ناتو برای حمایت نظامی از لیبی، اعزام گروه حقیقت یاب اتحادیه اروپا به میانمار، طرح 5 ماده‌ای دبیرکل «جهاد اسلامی» برای پایان دادن به اختلافات فلسطینی، بررسی اعمال معافیت برای کشورهای وارد کننده نفت از ایران از سوی آمریکا، اعلام راهبرد جدید ملی آمریکا برای مقابله با تروریسم ، همکاری بیشتر ژاپن و روسیه برای فعالیت های مشترک، فروش سامانه دفاعی اس ۴۰۰ به هند و تاکید رئیس کمیسیون اروپا به پایبندی اروپا به برجام ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا:  رئیس روابط عمومی حوزه نظامی جنوب روسیه اعلام کرد: روسیه در دریای خزر رزمایش برگزار کرد که در چارچوب آن چند موشک بالدار به سوی اهداف دشمن فرضی پرتاب شد. به گزارش ایرنا، «وادیم استافیف» روز شنبه اعلام کرد: ناوهای موشک انداز داغستان و تاتارستان در چارچوب رزمایش بزرگ حوزه جنوب روسیه در دریای خزر چندین موشک بالدار از نوع «کالیبر-ان.کا» پرتاب کردند.

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا باید از منطقه التنف سوریه خارج شده و اردوگاه الرکبان که به استراحتگاه تروریست‌ها تبدیل شده باید تخلیه و از بین برود تا پناهجویان سوری به مناطق اسکان دائمی منتقل شوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، “سرگئی ورشینین” معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری «نووستی» تاکید کرد، مقامات مسکو اصرار دارند که آمریکا باید از منطقه التنف سوریه خارج شده و اردوگاه “الرکبان” باید تخلیه و از بین برود.

خبرگزاری صداو سیما:  ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا و انگلیس اگر در ماه اکتبر در مورد شرایط برگزیت به توافق نرسند، در ماه نوامبر به این توافق دست خواهند یافت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه اتریشی«دِر اِشتاندارد» ، وی همچنین درباره احتمال وقوع یک جنگ جدید در منطقه بالکان در صورت بی توجهی و غفلت اتحادیه اروپا به این منطقه هشدار داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف آماده است تا لیبی را در بازسازی نهادهای نظامی و امنیتی‌اش کمک کند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اظهار کرد: ناتو به نیروهای لیبی آموزش نمی‌دهد اما به خاطر حمایت از برقراری ثبات در داخل این کشور آماده کمک به آن برای بازسازی نهادهای نظامی و امنیتی خود به ویژه وزارت دفاع و سرویس‌های امنیتی است.

الکوثرفارسی: اتحادیه اروپا اعلام کرد یک گروه حقیقت یاب شامل بازرسان ویژه این اتحادیه را برای بررسی مستقل بحران کشتار و سرکوب روهینگیایی ها توسط ارتش و نظامیان در ایالت راخین میانمار اعزام می کند تا براساس نتایج گزارش آنهاتصمیم نهایی در مورد تحریم تجاری میانمار را اعلام کند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این اتحادیه با انتشار بیانیه ای در تارنمای خود تاکید کرد این اتحادیه درحال بررسی تحریم تجاری کشورهایی مانند کامبوج و میانمار است که در جنوب شرق آسیا حقوق بشر را نقض کرده و علیه مردم خود به کشتارجمعی دست زده اند.

العالم:  دبیرکل جدید جهاد اسلامی برای پایان دادن به بن‌بست کنونی و در راستای آشتی ملی فلسطین، طرحی پنج‌ ماده‌ای ارائه داد.«زیاد النخاله» در اولین سخنرانی خود از زمانی که به عنوان دبیرکل جهاد اسلامی انتخاب شده، طرحی چند بندی برای آشتی ملی ارائه کرد و آن را «پل عبور آشتی» نامید.بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، النخاله تأکید کرد این جنبش برای خروج از حالت بن‌بست کنونی به بندهای ده‌گانه‌ای که «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق جهاد اسلامی در سال 2016 ارائه داده پایبند است.

یورونیوز:  آمریکا اعمال معافیت برای کشورهای وارد کننده نفت از ایران را بررسی می‌کند.این خبر روز جمعه از سوی یکی از مقامات دولت آمریکا اعلام شد. به گفته او که نخواسته است نامش فاش شود، دولت آمریکا در حال حاضر «در میانۀ فرایندی است» تا برای برخی از مشتریان نفت ایران استثنائاتی که «SRE» نامیده می‌شوند قائل شود یا مجازات تحریم‌ها را برای آنها کاهش دهد.

رادیو چین:  کاخ سفید آمریکا تازه ترین راهبرد ملی برای مقابله با تروریسم را صادر کرد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد راهبرد جدید مقابله با تروریسم بیشتر به حفاظت از سرزمین اصلی کشور، جلوگیری از حملات و کاهش خسارت در صورت آسیب از حملات معطوف است. این اولین راهبرد ملی برای مقابله با تروریسم آمریکا پس از سال 2011 به شمار می رود.

ان .اچ.کی ژاپن:  نمایندگانی از ژاپن و روسیه توافق کرده اند تا دو کشور در هزینه فعالیت های مشترک اقتصادی در جزایر تحت کنترل روسیه که ژاپن ادعای مالکیت آنها را دارد، سهیم شوند. یک هیات نمایندگی متشکل از حدود ۵۰ مقام دولتی و بازرگانی از ژاپن، از روز چهارشنبه در حال دیدار از دو جزیره کوناشیری و اتوروفو بوده است. این سومین بررسی میدانی از این نوع بود.

دویچه وله :  روسیه و هند بر سر قرارداد ۶ میلیارد دلاری سامانه اس ۴۰۰ به توافق رسیدند. هند این توافقنامه را به ‌‌رغم تحریم‌های آمریکا امضاء کرده است. خبرگزاری اسپوتنیک نوشت بعید است آمریکا هند را تحریم کند.نخستین محموله سامانه دفاعی اس ۴۰۰ دو سال دیگر یعنی اکتبر ۲۰۲۰ تحویل هند داده خواهد شد. این محموله شامل ۵ دستگاه اس ۴۰۰ خواهد بود.

پارس تودی :  رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه در پارلمان اتریش بر پایبندی اتحادیه اروپا به برجام تاکید کرد.به گزارش پارس تودی، «ژان کلود یونکر» Jean-Claude Juncker تصریح کرد اروپایی ها باید به قول خود مبنی بر حفظ توافق هسته‌ای عمل کنند.«دونالد توسک» Donald Tusk رئیس شورای اروپا نیز پنجشنبه 27 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرده بود، اتحادیه اروپا به برجام متعهد می ماند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *