جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

بررسی آخرین تحولات منطقه در رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با گالانت

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور روز جمعه (به وقت محلی) تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات منطقه و غزه گفت وگو کرده است.

امیرعبداللهیان:درخصوص ایده‌های در دست پیگیری توسط دبیرکل سازمان ملل درباره غزه گفتگو کردیم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در پایان برنامه های سفر کوتاه خود به نیویورک اعلام کرد: در دیدار با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ایده هایی که می تواند توسط او و در هماهنگی با همه کنشگران اصلی موضوع غزه در دست پیگیری قرار گیرد، بحث و تبادل نظر کردیم.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

Loading
17مهر ماه 1397

رسانه ها؛ تبعات ادامه دار جنگ تجاری چین و آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به تبعات جنگ تجاری چین و آمریکا،کاهش رشد اقتصاد جهانی، برگزاری نشست مصر، تونس و الجزایر درباره لیبی ، رزمایش دریایی پاکستان و ترکیه، احتمال عضویت روسیه در سازمان اوپک به‌عنوان عضو ناظر، تحویل «اس-300» با بیش از صد موشک رایگان به سوریه، درخواست پاکستان برای تاسیس منطقۀ اقتصادی ویژه با چین ، تعهد ژاپن به حمایت از کشورهای حاشیه رود مکونگ در جنوب شرق آسیا و درخواست دبیر کل اتحادیه عرب از اروپا برای کمک به فلسطینیان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  صندوق بین المللی پول هشدار داد که جنگ تجاری بین آمریکا و چین جهان را «فقیرتر» و «خطرناک تر» می کند. این نهاد بین المللی همچنین تاکید کرده که جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است. صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را کاهش داد.

تی .آر.تی ترکیه: صندوق بین المللی پول پیش‌بینی خود را درباره رشد اقتصاد جهانی در سال های 2018 و 2019 کاهش داد.بر اساس گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان صندوق بین‌المللی پول که با عنوان «چالش‌های رشد با ثبات» منتشر شده، چشم انداز رشد اقتصاد جهانی این نهاد برای سال های 2018 و 2019 از 3.9 به 3.7 پیدا کرده است.صندوق بین المللی پول علت این کاهش را عواملی چون اعمال تعرفه‌های وارداتی، نوسانات سیاسی و خروج سرمایه بازارهای نوظهور عنوان کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر خارجه الجزایر از نشست قریب الوقوع سه جانبه مصر، تونس و الجزایر به منظور بررسی بحران لیبی در قاهره خبر داد.به گزارش ایسنا، عبدالقادر مساهل، وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که قرار است پیش از پایان ماه جاری میلادی یک نشست سه جانبه میان مقامات الجزایر، تونس و مصر درباره بحران لیبی در قاهره برگزار شود.

 خبرگزاری فارس: پاکستان ناو جنگی «پی ان اس سیف» را برای شرکت در رزمایش مشترک به ترکیه اعزام کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، ناو جنگی پاکستان قرار است در مراحل مختلف رزمایش مشترک با ترکیه از جمله دفاع هوایی و عملیات ضد زیر دریایی شرکت کند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر انرژی روسیه گفت، این کشور بخاطر تعهدات مشخص قصد عضویت کامل در سازمان صادرکنندگان نفت “اوپک” را ندارد، ولی پیشنهاد عضویت ناظری در این سازمان مطرح شده که مسکو در حال بررسی آن است.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، “الکساندر نوواک” وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد به سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک بپیوندد، البته امکان عضویت روسیه در این سازمان به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

الکوثرفارسی: مقام نظامی ارشد روس از ارسال رایگان سه گردان موشکی «اس-300» با صدها موشک به سوریه برای دفاع از قلمروی هوایی این کشور خبر داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام ارشد نظامی روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت، مسکو سه گردان سامانه «اس-300 پی.ام » با هشت پرتابگر، همراه با بیش از 100 موشک سطح به هوای هدایت شونده برای هرکدام از این یگان‌های موشکی را به طور رایگان به دولت سوریه اهدا کرده است.

رادیو چین: عمران خان نخست وزیر پاکستان در نشست عالی رتبه دولتی تاکید کرد که باید به تاسیس منطقه اقتصادی ویژه در چهارچوب دالان اقتصادی چین و پاکستان اهمیت داد، زیرا این اقدام به مدرن کردن صنایع پاکستان کمک و برای جوانان فرصتهای شغلی زیادی فراهم خواهد کرد.عمران خان اظهار کرد که تاسیس هر چه زودتر پروژه های مربوط به دالان اقتصادی چین و پاکستان برای توسعۀ نیروی بالقوه روابط اقتصادی دو کشور و توسعۀ اقتصادی منطقه یاری کننده است.

ان .اچ.کی ژاپن:شینزو آبه نخست وزیر ژاپن حمایت خود را از پنج کشور جنوب شرق آسیا که در امتداد رود مِکونگ قرار دارند ابراز داشته است. آبه روز سه شنبه در دهمین نشست مکونگ ژاپن با سران کشورهای ویتنام، تایلند، میانمار، کامبوج و لائوس در توکیو دیدار کرد.او متعهد شد که کشورش برای توسعه اقتصادی این منطقه از طریق کمک به کشورهای حاشیه مکونگ برای احداث زیرساخت و توسعه منابع انسانی، بصورت فعالانه حمایت کند.

آناتولی ترکیه:دبیر کل اتحادیه عرب از کشورهای اروپایی خواست تا در زمینه های اقتصادی و سیاسی به فلسطینی ها کمک کنند.احمد ابوغیظ، دبیر کل اتحادیه عرب طی بیانیه ای از کشورهای اروپایی خواست تا برای جبران مشکلات مالی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (انروا) و همچنین احیای روند سیاسی اقدام کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *