جدیدترین مطالب

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور مقامات امنیتی و دفاعی بیش از یکصد کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

مجید خورشیدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: چهل و چهارسال قبل در یک تصمیم ناسنجیده و مغرورانه، جیمی کارتر و مشاورنش تصمیم گرفتند تا با عملیات و حمله ای مشابه فیلم های هالیوودی به خاک ایران بتوانند جاسوس هایشان را از تهران خارج کرده و پیروزمندانه در واشنگتن و نیویرک رژه افتخار بروند. آن روز طوفان شن در آستین دست انتقام الهی در روزهای نخست انقلاب اسلامی که هنوز شیرازه امور قوام کافی نیافته بود و نوعی از پراکندگی و ابهام بر فضا حاکم بود آمریکایی ها را ناکام و سرافکنده کرد.
Loading

أحدث المقالات

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

چهار سال پیش «دونالد ترامپ» پیشنهادی را تحت عنوان تزریق داروی ضدعفونی‌کننده به افراد مبتلا به کووید-۱۹ مطرح کرد و امروز در سالگرد این اظهارنظر شوکه‌کننده، «جو بایدن» به او طعنه زد و در عین حال از مردم خواست به ترامپ رای ندهند. با این حال او حین صحبت از ترامپ، گاف داد.

مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا

تهران– ایرنا- یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره به تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن و ضرورت مدیریت آنها، به رسانه‌ها گفت که کشورش در سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بر پنج هدف اصلی متمرکز خواهد بود.

خواهر رهبر کره شمالی: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم

تهران- ایرنا- خواهر رهبر کره‌شمالی با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: این کشور به ساختن قدرتمندترین و توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

Loading
23مهر ماه 1397

رسانه ها؛ شمارش معکوس برای خروج تروریست‌ها از ادلب و…

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پایان مهلت خروج تروریست‌ها از منطقه «عاری از سلاح» ادلب، بازگشایی رسمی گذرگاه مرزی اردن و سوریه ونیز گذرگاه مرزی قنیطره درمرز جولان اشغالی ، شکایت دمشق از آمریکا به خاطر استفاده از بمب فسفری در دیرالزور، خودداری کیم جونگ اون از ارائه لیست سایت‌های اتمی‌اش به آمریکا ، ورود برگزیت به فاز جدید، برگزاری دومین اجلاس سازمان منطقه ای پلیس آفریقا در الجزایر، سفر پاپ به کره شمالی، برگزاری انتخابات منطقه‌ای باواریا، تصویب ساخت شهرک یهودی نشین جدید در الخلیل توسط رژیم صهیونیستی ، تاکید چین و ژاپن بر گسترش روابط دو جانبه ، ورود ناو هواپیمابر آمریکا به قطر، افزایش صادرات چین به آمریکا علیرغم افزایش تعرفه‌های گمرکی و سقوط ارزش پول ملی عربستان سعودی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: امروز دوشنبه مهلت خروج گروه‌های تروریستی از منطقه عاری از سلاح در بخشی از «ادلب» در شمال سوریه به پایان می‌رسد ولی هنوز تروریست‌ها در این منطقه حضور دارند؛ مسئله‌ای که نقض توافق ادلب است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس توافق «ادلب» که چندی پیش بین رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در شهر «سوچی» حاصل شد، قرار بود که طی سه مرحله استان ادلب به وضعیت عادی بازگردد.

خبرگزاری فارس: منابع خبری اردنی امروز دوشنبه خبر دادند که گذرگاه مرزی «نصیب» بین اردن و سوریه رسما بازگشایی شده است.به گزارش خبرگزاری فارس، منابع خبری اعلام کردند که صبح امروز دوشنبه گذرگاه مرزی «نصیب-جابر» بین اردن و سوریه باز شده است. «جمانه غنیمان» سخنگوی رسمی دولت اردن نیز تصریح کرده بود که کمیته‌های فنی سوریه و اردن بر تدابیر نهایی لازم توافق کرده‌اند.

آناتولی ترکیه: گذرگاه مرزی «القنیطره» بین سوریه و جولان اشغالی در اسرائیل امروز رسما بازگشایی می شود.رادیوی ارتش اسرائیل به نقل از کوبی ماروم، فرمانده سابق این کشور در منطقه مرزی میان اسرائیل و سوریه اعلام کرد گذرگاه القنیطره که سال 2014 بسته شده بود، امروز مجددا بازگشایی شد.

خبرگزاری صداو سیما: سوریه از ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به علت استفاده از بمب‌های فسفری ضد غیر نظامیان به سازمان ملل شکایت کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سوریه  می گوید از ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به دلیل استفاده از بمب‌های فسفری علیه غیر نظامیان در دیرالزور به سازمان ملل متحد شکایت کرده است. وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد دمشق دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره اقدام ائتلاف غیر قانونی بین المللی در ارتکاب جنایت جدید علیه غیر نظامیان شهر هجین در استان دیرالزور ارایه کرده است

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رسانه‌ها از قول منابع خبری گزارش دادند: رهبری کره شمالی از ارائه فهرستی مربوط به تاسیسات اتمی خود به وزیر امور خارجه آمریکا تا زمان امضای اعلامیه پایان جنگ دو کره امتناع کرده است. به‌ گزارش ‌ایسنا، در جریان دیدار اخیر میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیونگ یانگ دو طرف توافق کردند تا کارگروه‌هایی را برای بررسی توافق چهار بندی امضا شده در سنگاپور بررسی کنند.

 خبرگزاری مهر:   یک روزنامه اتریشی اخباری از دیدار وزیر برگزیت در کابینه انگلیس و مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت کسب کرده که نشان می دهد مراحل خروج انگلیس از اتحادیه وارد مرحله جدیدی شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه استاندارد در مطلبی اختصاصی نوشت: «دومینیک راب» وزیر برگزیت و «میشائیل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت شب گذشته در بروکسل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری ایرنا: دومین اجلاس سازمان منطقه ای پلیس جنایی آفریقا (آفریپل) امروز دوشنبه در هتل اوراسی الجزیره پایتخت الجزایر با حضور روسای پلیس کشورهای آفریقایی آغاز به کار کرد. به گزارش ایرنا، این اجلاس با حضور «نورالدین بدوی » وزیر کشور الجزایر، «اسماعیل شرقی » کمیسر امنیت و صلح اتحادیه آفریقا ، سرهنگ «مصطفی لهبیری » رئیس پلیس و امنیت ملی الجزایر، «یورگن استوک» دبیر کل اینترپل و همچنین روسای پلیس کشورهای آفریقایی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری تسنیم:  رسانه‌ها از سفر پاپ فرانسیس به کره شمالی خبر می‌دهند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، لی هائه چان، رئیس حزب دموکراتیک حاکم کره جنوبی گفت که شنیده پاپ مایل به سفر به کره شمالی در بهار آینده است. مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی که درحال حاضر به اروپا سفر کرده قرار است در سفر به واتیکان علاقه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای دیدار با پاپ فرانسیس را به اطلاع وی برساند.

یورونیوز:  متحدان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ایالت باواریا در جنوب این کشور، در انتخابات روز یکشنبه بدترین نتیجه از سال ۱۹۵۰ میلادی به اینسو را به دست آوردند. به گزارش یورونیوز،بسیاری از رای‌هایی که امید می‌رفت در این روز به نفع آنها درون صندوق‌ها انداخته شود، در اختیار راستهای افراطی و حزب سبز قرار گرفت. این نتیجه، تنش سیاسی در دولت کنونی آلمان را بیش از گذشته افزایش می‌دهد.

رادیو چین: کابینۀ اسرائیل ساخت یک شهرک یهودی نشین جدید را در شهر الخلیل واقع در کرانۀ باختری رود اردن تصویب کرد و حدود 6 میلیون و 100 هزار دلار به آن اختصاص خواهد داد. به گزارش رسانه های اسرائیلی ، این نخستین بار ظرف 16 سال است که اسرائیل در الخلیل شهرک یهودی نشین جدید می سازد.

ان .اچ.کی ژاپن:   سیاستمداران و محققان ژاپنی و چینی در مجمعی در توکیو شرکت کرده اند تا در مورد توسعه بیشتر روابط دو جانبه بحث کنند. میزبانی چهاردهمین مجمع توکیو – پکن به طور مشترک توسط یک گروه مدنی ژاپنی به نام سازمان غیرانتفاعی گِنرون و گروه انتشارات بین المللی چین وابسته به دولت چین انجام می شود.

تی .آر.تی ترکیه:  وزرات دفاع قطر از ورود ناو هواپیمابر Essex LHD-2 آمریکا به بندر دوحه خبر داد. وزرات دفاع قطر اعلام کرد: ناو هواپیمابر Essex LHD-2 آمریکا در چارچوب برنامه همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی وارد بندر دوحه شد.

دویچه وله : چین به‌رغم افزایش تعرفه‌های گمرکی در صادرات به آمریکا رکورد زد. به گزارش دویچه وله، با وجود جنگ گمرکی میان آمریکا و چین، صادرات چین به آمریکا در ماه سپتامبر افزایش زیادی یافته است؛ چیزی که می‌تواند بر آتش این جنگ دامن زند. از جمله عوامل مهم در این میان، پایین نگهداشتن مصنوعی ارزش یوان عنوان می‌شود.

پارس تودیمنابع خبری از سقوط ارزش پول ملی عربستان سعودی در مقابل دلار، در بازار ارزی امروز(دوشنبه) حکایت دارند.به گزارش پارس تودی به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین، ارزش ریال عربستان در بازارهای ارزی به پایین ترین سطح خود از ژوئن 2017 تا کنون رسیده است.به گفته منابع خبری، افزایش تنش ها درباره ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مشهور سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول را می توان عامل این تغییرات و کاهش ارزش ریال عربستان سعودی، دانست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *