جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
28مهر ماه 1397

رسانه ها؛ رسوایی دیگر برای حقوق بشر عربستان و…

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اذعان رژیم سعودی به کشته شدن خاشقچی، واکنش های بین المللی و منطقه ای به ترور منتقد عربستانی ، برگزاری اولین دیدار وزیران دفاع روسیه و آمریکا، درخواست نمایندگان ارشد کنگره آمریکا برای تغییرات اساسی در روابط آمریکا ـ سعودی، واکنش پاکستان به خرید اس-400 توسط هند ، هشدار روسیه درباره بازگشت تروریست‌ها به منطقه آسیا-اقیانوسیه، برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان، حضور چین در دوازدهمین نشست سران آسیا و اروپا، تاکید رهبران آسم بر مبارزه با حمایت گرایی وگفتگوی تلفنی پادشاه عربستان با رئیسان ‌جمهور مصر وترکیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  رژیم آل سعود در پی شدت گرفتن فشارهای افکار عمومی ناچار به پذیرش کشته شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  عربستان سعودی بامداد شنبه کشته شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را تأیید و اعلام کرد خاشقچی بعد از درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.

خبرگزاری صداو سیما:مقامات کشورها و نهادهای بین المللی به اعلام رسمی مرگ جمال خاشقجی واکنش نشان دادند و این اقدام را محکوم کردند .به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  درپی اعلام رسمی مرگ جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی بسیاری از مقامات کشورها و نهادهای بین المللی به این اقدام بی رحمانه واکنش نشان دادند و این اقدام را محکوم کردند.

اسپوتنیک روسیه:آمریکا پس از تایید کشته شدن روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عریستان در استانبول از سوی دادستانی عربستان، واکنش نشان داد.به گزارش اسپونتیک ؛ سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تأیید خبر کشته شدن جمال خاشقجی گفت ما خواستار اجرای سریع و شفاف عدالت در مورد قضیه قتل خاشقجی طبق تمام معیارهای قانونی هستیم.

اسپوتنیک روسیه: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و جیمز متیس، همتای آمریکایی وی برای نخستین بار در جریان پنجمین نشست مشورتی وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه کشورهای آسیای حوب شرقی (آسه آن) و شرکا در سنگاپور دیدار کردند. به گزارش اسپوتنیک، متیس در جریان این دیدار کوتاه مدت فاجعه هنرستان فنی در شهر کرچ روسیه را به شویگو تسلیت گفت. به گفته رئیس پنتاگون، در آمریکا نیر بارها چنین فجایعی رخ داده و آمریکاییان با روس ها ابراز همدردی می کنند.

خبرگزاری فارس: با گذشت ساعتی از تایید قتل «جمال خاشقچی» توسط عربستان سعودی، چندین قانونگذار ارشد دموکرات کنگره آمریکا خواستار ایجاد تغییرات اساسی در روابط واشنگتن با ریاض شدند.به گزارش خبرگزاری فارس، اذعان عربستان سعودی به قتل «جمال خاشقچی» هجده روز بعد از ناپدید شدن در کنسولگری ریاض در استانبول، سبب شده که برخی از اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بر لزوم بازنگری در روابط با عربستان سعودی و توقف حمایت‌های واشنگتن از جنگ یمن شوند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دولت پاکستان اعلام کرد که خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 روسیه توسط هند باعث بی‌ثباتی و از سرگیری رقابت تسلیحاتی در منطقه می‌شود.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پی.تی.آی، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد، برنامه هندوستان باعث بی‌ثبات شدن وضعیت استراتژیک در جنوب آسیا و از سرگیری رقابت تسلیحاتی است.در ماه جاری میلادی، دولت دهلی نو توافق خرید سامانه‌های اس-400 از روسیه به ارزش 5.43 میلیارد دلار را امضا کرد.

العالم:  وزیر دفاع روسیه در باره افزایش خطر بازگشت تروریست‌ها از عراق و سوریه به منطقه آسیا و اقیانوسیه هشدار داده و خواستار تشریک مساعی همه کشورها برای ممانعت از حمایت مالی و نظامی تشکلات تندرو در منطقه شد.به گزارش نقل از خبرگزاری «تاس»، “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه امروز در  سخنرانی خویش در پنجمین نشست وزرای دفاع کشورهای آسه‌آن و شرکای آن، هشدار داد خطر بازگشت تروریست‌هایی که تا پیش از این در عراق و سوریه می‌جنگیدند، به منطقه آسیا و اقیانوسیه بسیار جدی شده است.

یورونیوز:  انتخابات پارلمانی افغانستان بعد از سه سال و شش ماه تاخیر صبح امروز با مراجعه مردم به بیش از پنج هزار و ۱۰۰ شعبه رای‌گیری در ۳۲ ولایت از ۳۴ ولایت این کشور آغاز شد.در جریان برگزاری این انتخابات که ۲۲۵۸ نامزد از جمله ۴۱۵ زن برای بدست آوردن کرسی پارلمان با هم رقابت می‌کنند، حداقل وقوع ۳ انفجار در شهر کابل گزارش شده است.

رادیو چین: لی که چیانگ نخست وزیر چین در بروکسل در دوازدهمین نشست سران آسیا و اروپا حضور یافت و نطقی به عنوان «مسؤولیت پذیری مشترک و مقابله مشترک با چالشهای جهانی» ایراد کرد.لی که چیانگ گفت جهان امروز دستخوش عوامل ابهام انگیزی است. مساعدت به صلح و پیشرفت جهان با فرصت جدیدی مواجه است، اما چالشها و مخاطرات نیز دست کم گرفتنی نیست.

ان .اچ.کی ژاپن:  رهبران آسیا و اروپا تعهد کرده اند که با حمایت گرایی مبارزه کنند و تجارت آزاد و باز را تضمین کنند. نشست آسیا-اروپا روز جمعه در شهر بروکسل بلژیک با صدور بیانیه رئیس پایان یافت. این نشست در بحبوحه تنش های تجاری بین امریکا و چین برگزار شد. در این بیانیه آمده است که رهبران آسم متعهد هستند که با تمامی اشکال حمایت گرایی از جمله اقدامات حمایت گرایانه یک جانبه و عملکردهای غیر منصفانه تجاری مبارزه کنند.

آناتولی ترکیه: سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به صورت تلفنی گفتگو کرد.به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر طی گفتگوی تلفنی، همکاری میان دو کشور و راه‌های تقویت روابط در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

تی .آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی مکالمه تلفنی انجام دادند. بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع ریاست جمهوری، در این گفتگوی تلفنی که عصر روز گذشته انجام شد، مسئله جمال خاشقجی مورد بررسی قرار گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *