جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
3آبان ماه 1397

رسانه ها؛خشم روسیه از بزرگترین رزمایش ناتو و…

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش روسیه به آغاز بزرگترین رزمایش ناتو در نروژ ، هشدار پوتین به متحدان اروپایی ترامپ، توافق ترکیه٬ روسیه و ایران در مورد قانون اساسی سوریه، افشای نقش آمریکا در حمله پهپادها به پایگاه روسیه در سوریه، اقدام جدید کنگره آمریکا ضد عربستان، درخواست پارلمان اروپا برای تحقیقات بین‌المللی در پرونده خاشقچی ، ادامه نسل کشی مسلمانان روهینگیا ،هشدار ژنرال آمریکایی درباره احتمال جنگ با چین، برگزاری نشست مسکو درباره صلح افغانستان ، واکنش چین به بحران یمن ، دیدار رسمی نخست وزیر ژاپن از چین و انتقاد گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از اسرائیل ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد، روز پنجشنبه در نروژ آغاز شد. روسیه که خود یک ماه پیش مانور نظامی بزرگی را با همراهی چین در سیبری برگزار کرده بود، پیش از آغاز تمرینات نظامی ناتو نسبت به آن شدیدا ابراز خشم و نگرانی کرد. در این مانور ۳۱ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ۵۰ هزار سرباز و پرسنل نظامی، ۲۵۰ هواپیما، ۵۶ کشتی و ۱۰ هزار خودروی زرهی و تانک به منطقه تمرینات نظامی از دریای بالتیک تا ایسلند اعزام کردند.

الکوثرفارسی: رئیس‌جمهور روسیه به استقرار موشک‌های آمریکا در برخی کشورهای اروپایی واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولادیمیر پوتین گفت استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکا در اروپا، روسیه را مجبور خواهد کرد کشورهای میزبان این موشک‌ها را هدف بگیرد. وی افزود: روسیه سریعاً و به‌طور مؤثر به خروج آمریکا از پیمان موشکی واکنش نشان خواهد داد.

تی .آر.تی ترکیه: ترکیه٬ روسیه و ایران توافق کرده اند که روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را تسریع کنند.وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به نشست معاونین وزرای امور خارجه این سه کشور مذکور در مسکو در قالب مذاکرات آستانه در خصوص موضوع سوریه اعلام کرده است: در این جلسه وضعیت میدانی در سوریه به شکل عمیق بررسی شد. در این بیانیه همچنین آمده است: در راستای تصمیمات اتخاذ شده در کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی آغاز بکار کمیته قانون اساسی به بحث گذاشته شد.

اسپوتنیک روسیه: آلکساندر فومین، معاون وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هنگام یکی از حملات گسترده پهپادها به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه، هدایت انها از هواپیمای شناسایی آمریکا صورت می گرفت.به گزارش اسپوتنیک، فومین در سخنرانی خود در یک همایش بین المللی امنیتی در پکن ضمن اعلام این مطلب گفت:” در ان زمان بطور همزمان 13 پهپاد اعزام شده بودند. آنها با نظم رزمی متحد و به صورت یک تیم متحد حرکت می کردند و در ان زمان هواپیمای شناسایی آمریکایی “پوسیدون 8″ طی هشت ساعت در حال پرواز در حوزه دریای مدیترانه بود”.

خبرگزاری تسنیم : تعدادی از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه آمریکا پیش نویش قانون منع فروش تسلیحات به عربستان را تهیه کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ تعدادی از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قانون منع فروش سلاح به عربستان را در واکنش به قتل “جمال خاشقجی” تهیه کردند.

خبرگزاری فارس: یک پیش‌نویس قطعنامه پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن شکنجه و قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی مخالف ریاض، از عربستان سعودی خواست جسد وی را نشان دهد.طی این پیش‌نویس قطعنامه، پارلمان اروپا از مقام‌های سعودی خواسته در پرونده خاشقچی، همکاری کامل با طرف ترکیه‌ای داشته باشند.

خبرگزاری صداو سیما: رئیس کمیته حقیقت یاب میانمار گفت: هزاران نفر از اقلیت روهینیگا همچنان از میانمار به بنگلادش می گریزند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان ملل متحد اعلام کرد نسل کشی مسلمانان روهینگیای میانمار همچنان ادامه دارد و دولت این کشور تلاش می کند نشان دهد هیچ تمایلی به استقرار دموکراسی کامل ندارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  بن هاجز ، فرمانده پیشین ارتش آمریکا در اروپا از متحدان ناتو خواست که تلاش‌های دفاعی –نظامی خود را افزایش دهند زیرا واشنگتن نمی‌تواند از اروپا هم در برابر روسیه و هم در برابر چین محافظت کند.به گزارش ایسنا، ژنرال بازنشسته بن هاجز، فرمانده پیشین ارتش آمریکا در اروپا اعلام کرد: جنگ با چین در طول ۱۵ سال آینده محتمل است.

 خبرگزاری مهر:  رسانه های روسی از برگزاری نشست مسکو درباره صلح افغانستان در هفته آینده خبر دادند.به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ایزویستیا روسیه در تازترین شماره خود به نقل از مقامات وزارت خارجه این کشور گزارش داد که قرار است نشست مسکو در اول نوامبر (۱۰ آبان) برگزار شود.

العالم: وزیر دفاع ترکیه از آغاز فرایند استقرار سامانه‌های اس-400 در این کشور تا یک سال آینده خبر داد. به گزارش العالم، « خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در ماه اکتبر سال 2019 استقرار سامانه‌های پدافند موشکی S-400 در این کشور آغاز می‌شود.آکار طی اظهاراتی ضمن اعلام خبر استقرار سامانه‌های S-400 در سال جدید میلادی، گفت که همزمان با آغاز سال 2019، خدمه نظامی ترکیه برای آموزش دیدن جهت به‌کارگیری این سامانه‌ها، به روسیه اعزام می‌شوند.

رادیو چین:  ما جائوشو نمایندۀ دائمی چین در سازمان ملل از جامعۀ بین المللی خواست با اقدام مثبت برای کاهش بحران انسانی کنونی در یمن تلاش کنند.نمایندۀ چین تصریح کرد: با توجه به ادامۀ درگیریها در مناطقی مانند الحدیده، بحران انسانی در یمن وخیمتر شده و غیرنظامیان زیادی دچار رنج و آسیب شدیدی شده اند.

ان .اچ.کی ژاپن:  شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، امروز پنجشنبه دیدار رسمی خود از چین را آغاز می کند. او اولین نخست وزیر ژاپنی است که طی هفت سال گذشته از چین دیدار می کند.آبه امیدوار است که دیدارهای برنامه ریزی شده او با رییس جمهور شی جین پینگ و لی کِچیانگ، نخست وزیر چین در پکن به استحکام روابط دوجانبه کمک کند.

آناتولی ترکیه: گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل ضمن انتقاد از احداث شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری آن را اقدامی در راستای الحاق تدریجی این منطقه خواند.مایکل لینک، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اسرائیل با احداث شهرک‌های مسکونی غیرقانونی حضور خود را در کرانه باختری پر رنگ و به تدریج در حال الحاق این منطقه است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *