جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟

با قطعی شدن سیاست اسرائیل برای حمله به ایران، مقایسه توان نظامی دو کشور به مولفه ای اثرگذار بر تصمیم سازی های سیاسی برای آینده این منازعه تبدیل شده است. گزارش خبرآنلاین را بر مبنای داده های «موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» و «پایگاه گلوبال فایر پاور» بخوانید.

Loading
5آبان ماه 1397

رسانه ها؛آمریکا در تدارک جنگ و…

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اظهارات مقام روس درخصوص خروج آمریکا از پیمان موشکی، نشست چهارجانبه سوریه امروزدر استانبول، سفر غیرمنتظره و محرمانه بنیامین نتانیاهو به عمان، انتقاد سازمان ملل از اخراج گسترده آوارگان کنگویی از آنگولا، هشدار موسسه فیچ درباره تاثیر منفی برگزیت بر اقتصاد بریتانیا، افزایش تنش در روابط افغانستان و پاکستان، اظهارات وزیر دفاع آمریکا در «کنفرانس امنیتی منامه»، انتقاد شدیداللحن اوباما از ترامپ و جمهوری‌خواهان، مخالفت فرانسه با توقف فروش سلاح به عربستان سعودی و توافق آبه و شی جی پینگ برگسترش روابط دو جانبه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: یک مقام روسیه گفت مسکو  برخلاف آمریکا که دارد جنگ را تدارک می بیند، قصد دارد از خود و منافع خود دفاع کند . به گزارش اسپوتنیک، آندره بلائوسوف، نایب رئیس اداره امور خلع سلاح و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه این مطلب را در نشست دیروز کمیته شماره یک مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد.دیروز کمیته شماره یک مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به بررسی امور خلع سلاح و امنیت بین المللی اشتغال دارد، به قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره پیمان نابود سازی موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد که امریکا از آن خارج شده، رای مخالف داد.

آناتولی ترکیه: نشست چهارجانبه سوریه فردا با حضور سران کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و روسیه در استانبول برگزار می‌شود.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  امروز در استانبول میزبان «نشست چهارجانبه سوریه» با حضور سران کشورهای آلمان، فرانسه و روسیه با محوریت اجرای آتش‌بس در ادلب و تلاش برای یافتن راه‌حل سیاسی پایدار برای بحران در این کشور خواهد بود.

دویچه وله :  انتشار خبر سفر اعلام نشده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عمان بازتابی وسیع در رسانه‌ها داشته است. از آخرین باری که یکی از مسئولان ارشد دولت اسرائیل به شیخ‌نشین عمان سفر کرده بیش از ۲۲ سال می‌گذرد.خبرگزاری رویترز روز جمعه ۴ آبان (۲۶ اکتبر) با انتشار گزارشی  کوتاه از اورشلیم (بیت‌المقدس) خبر سفر و دیدار رهبران دو کشور اسرائیل و عمان را منتشر کرده است. در اطلاعیه منتشر شده از سوی دفتر نخست‌وزیری اسرائیل آمده است که هدف از دیدار رهبران دو کشور، گفت‌وگو و مذاکره بر سر روند  صلح خاورمیانه بوده است.

خبرگزاری صداو سیما:  میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه درباره پیامدهای اخراج گسترده آوارگان کنگویی از آنگولا که در سه هفته اخیر گزارش شده است، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در حالی که با ساکنان شهر مرزی کاماکو در استان کازایی (Kasaï) جمهوری دموکراتیک کنگو در حال گفتگو بود، خبری را دریافت کرد مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی آنگولا در عملیاتی اتباع کنگویی را به زور از کشور اخراج کرده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  موسسه رتبه بندی اعتباری فیچ در گزارشی اعلام کرد، تشدید اختلافات سیاسی در بریتانیا  و به توافق نرسیدن درمورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا «برگزیت» بر رشد اقتصادی این کشور تاثیر منفی گذاشته است.به گزارش روز شنبه پارس تودی ، در این بیانیه آمده است، این وضعیت موجب اختلال فراوان در فعالیت گمرکی، تجاری و اقتصادی بریتانیا می شود.

خبرگزاری مهر:  نمایندگان مجلس افغانستان خواستار تعلیق روابط دیپلماتیک این کشور با پاکستان شده و اعلام کردند که باید از پاکستان به دلیل دست‌ داشتن در ترورهای زنجیره‌ای به شورای امنیت سازمان ملل شکایت شود. به گزارش خبرگزاری مهر، شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در جلسه امروز خود اعلام کردند که دولت این کشور باید به دلیل دست داشتن پاکستان در ترور افراد برجسته افغانستان در طول ۱۷ سال گذشته، روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کند و رسما به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا در «کنفرانس امنیتی منامه» مدعی شد که کسی قصد حمله به یمن را ندارد و یمنی‌ها هم هیچ نیازی به داشتن موشک ندارند. به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آمریکا در «کنفرانس امنیتی منامه» ضمن ایراد ادعاهای تندی علیه ایران، سوریه و روسیه، به توضیح «فرمول» مدنظر آمریکا برای حل بحران یمن پرداخته است.

الکوثرفارسی: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از نحوه عملکرد دونالد ترامپ در کاخ سفید و سایر جمهوری‌خواهان انتقاد کرده و آنها را به “سرهم کردن چیزها” متهم کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرچه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی‌های خودش تلاش می‌کند تا مستقیما نامی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نبرد، اما می‌توان سخنان او را انتقادی کاملا مستقیم به ریاست ترامپ دانست. او گفت “شخصیت کشور ما در اولین انتخابات کنگره” از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ “به رای گذاشته شده است.”

العالم: رئیس‌جمهور فرانسه به رغم انتقادهای بین‌المللی از عربستان سعودی به دلیل جنگ در یمن و همچنین قتل «جمال خاشقچی»، مخالفت خود را با توقف فروش سلاح به عربستان سعودی اعلام کرده است. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه فروش سلاح به ریاض هیچ ارتباطی با پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری استانبول ندارد، با درخواست‌های بین‌المللی برای توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی مخالفت کرده است.

 ان .اچ.کی ژاپن: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پکن با یکدیگر ملاقات کرده اند.آبه وشی گفتند که مصمم هستند فصل جدیدی در روابط بین دوکشور ایجاد کنند. شی گفت درحالی که اوضاع بین المللی تغییرمی کند چین و ژاپن بطرز روز افزونی متکی به یکدیگر می شوند و کشورهای ما شمار روز افرونی از منافع مشترک و نگرانی ها در سطح چند جانبه دارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *