جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!

دولت کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی این قطار به جوانان کمک کند که محل زندگی خود را از شهرهای بزرگ به حومه ها ببرند؛ تا بتوانند با کاهش هزینه‌های مسکن و زندگی، پول لازم را برای ازدواج و فرزندآوری به‌دست آوردند. البته در کنار موانع اقتصادی، دختران کره‌ای می‌گویند تمایلی به پذیرفتن وظایفی مادری ندارند./صداوسیما

Loading
12 آبان ماه 1397

رسانه ها ؛ شکست تحریم های آمریکا ضد ایران در گام اول و…

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: معافیت 8کشور از تحریم نفتی ایران، واکنش کشورهای اروپایی به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تهدید کره شمالی به از سرگیری تقویت زرادخانه اتمی‌اش، اجلاس وزرای خارجه دی ۸ در ترکیه، برگزاری نشست صلح افغانستان ۱۸ آبان با حضور طالبان درمسکو، توافق احتمالی آتش‌بس در غزه، برگزاری مانور مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس در عُمان، نگرانی روسیه و کوبا برای خروج آمریکا از پیمان موشکی، افزایش بی سابقه کسری تجاری آمریکا با چین، پیوستن موشک های پاتریوت به سیستم جدید دفاع هوایی آلمان و تاکید روسیه بر توقف جنگ در یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: آمریکا موافقت کرد به هشت کشور از جمله چین، ژاپن، هند و کره جنوبی اجازه دهد به خرید نفت ایران پس از اعمال تحریم ها در ۵ نوامبر ادامه دهند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که هنوز هم هدف دولت ترامپ صفر کردن درآمد اقتصاد ایران است،این کشور مجبور شده است معافیت هایی به واردکنندگان نفت ایران ارائه دهد. این معافیت ها در قبال کاهش مداوم واردات نفت ایران و برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت اعطا شده است. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد این معافیت‌ها در اواخر روز جمعه سخن گفت.

تی .آر.تی ترکیه: اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه مشترکی از اعمال تحریم‌های دوباره آمریکا علیه ایران اظهار تاسف کردند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به همراه وزرای دفاع این 3 کشور در خصوص بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیانیه مشترکی صادر و در آن نسبت به این موضوع اظهار تاسف کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کره شمالی تهدید کرده در صورتیکه آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند، سیاست خود را با هدف تقویت زرادخانه اتمی‌اش از سر می‌گیرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه وزارت خارجه کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش میان واشنگتن و سئول درباره استفاده از تحریم‌ها علیه کره شمالی و اعمال فشار بر این کشور برای متوقف کردن برنامه اتمی‌اش منتشر شده است.

خبرگزاری صداو سیما: به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی؛ هجدهمین اجلاس وزرای امور خارجه هشت کشور عضو گروه دی ۸ با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنتالیا، گروه دی 8 متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه است که به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی میان کشورهای در حال توسعه اسلامی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی تشکیل شده است.

 خبرگزاری مهر:  وزارت خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد که نشست صلح افغانستان در مسکو در تاریخ ۹ نوامبر با حضور نمایندگان طالبان برگزار می شود.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، این نشست که دومین نشست افغانستان در روسیه است با حضور معاونان وزارت خارجه دو کشور و نمایندگان ویژه برگزار می شود و هیاتی از دفتر طالبان در دوحه نیز در این نشست شرکت می کند.

خبرگزاری فارس: یک منبع فلسطینی، اطلاعاتی غیررسمی از مفاد مربوط به توافق آتش بس احتمالی پیش روی حماس و رژیم صهیونیستی در غزه منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، موج اطلاعات تایید نشده از سوی طرف‌های متعددی درباره مفاد توافق آتش بس بین اسرائیل و حماس با میانجیگری مصری ادامه داد.در تازه‌ترین اطلاعات درز کرده از مذاکرات جاری در قاهره، یک مقام آگاه فلسطینی به خبرگزاری فلسطینی «سما» خبر داد، توافق مذکور حول شش محور است و دیدگاه‌های بین اسرائیل و حماس حول این نقاط به یکدیگر بسیار نزدیک است.

الکوثرفارسی: روسای ستاد مشترک ارتش‌ کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله قطر برای شرکت در مانور نظامی وارد مسقط پایتخت عُمان شدند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس روز جمعه (دیروز) برای شرکت در مانور نظامی وارد مسقط پایتخت عُمان شدند.از یک سال و نیم قبل که بحران در روابط بین قطر و چهار کشور عربی آغاز شده است، این دومین مانور از این دست است که با شرکت فرماندهان نظامی برگزار می‌شود.

رادیو چین:  رئیس جمهوری روسیه و رئیس مجمع دولت و وزرای کوبا در بیانیه مشترکی از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد ابراز تاسف کرده و آن را نگران کننده خواندند.ولادیمیر پوتین ر نشست خبری مشترک با «میگل ماریو دیاز کانل برمودس» در کاخ کرملین این بیانیه مشترک را خواند.در بخشی از این بیانیه مشترک آمده است: سران دو کشور بر ضرورت تلاش های بین المللی برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی تاکید دارند و اعمال تحریم های یکجانبه از سوی برخی کشورها و طرح اتهامات بی اساس را عامل بی ثبات کننده می دانند.

ان .اچ.کی ژاپن:  کسری تجاری آمریکا با چین در ماه سپتامبر چهار و سه دهم درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته و بیشترین افزایش ماهیانه تا کنون را رقم زده است. این افزایش در بحبوحه تنش های تجاری فزاینده میان دو کشور بوده است. وزارت دارایی آمریکاگفت که کسری تجاری با چین به ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است، که بزرگترین رقم در میان سایر شرکای تجاری آمریکا است.

اسپوتنیک روسیه: مقامات آمریکا پیوستن موشک های آمریکایی Patriot PAC-3 به سیستم آینده دفاع هوایی آلمان را مورد تائید قرار دادند. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری رویترز با استناد به سخنگوی پنتاگون گزارش داده است. سخن بر سر سیستم دفاع هوایی MEADS است که توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ساخته شده و مجهز به تجهیزات موشکی اروپایی است.

آناتولی ترکیه: واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در پی درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان برای توقف جنگ در یمن، اظهار داشت: جنگ در یمن باید فورا متوقف شود.وی افزود: نیمی از مردم یمن با گرسنگی مواجه هستند و روسیه همیشه خواهان توقف جنگ در این کشور بوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *