جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

آیا کندی بازی را در انتخابات آمریکا به هم می‌زند؟

از زمان ورود به عرصه انتخابات در آوریل سال گذشته، کندی عمدتا توانسته ۱۰ تا ۲۰ درصد آرا را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص دهد. نظرسنجی انجام شده در هفته اخیر در ایالت‌های سرنوشت ساز نشان داد که حضور وی سبب شده تا فاصله ترامپ با بایدن یک درصد بیشتر شود. ترامپ در شبکه اجتماعی خود در واکنش به حضور کندی نوشت: «او رقیب سیاسی جو بایدن قلابی است نه من. خیلی دوست دارم که او هم در انتخابات حضور دارد.»

اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر انجام اقدامات موثر برای کمک رسانه به مردم غزه گفت: اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری پایبند باشند.

Loading
16 آبان ماه 1397

رسانه ها ؛ پیروزی دمکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۸/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: کنترل مجلس نمایندگان آمریکا در دست دمکرات ها ، نشست وزیران دفاع 9 کشور اروپایی امروز در پاریس، توافق ۷ کشور اروپایی در پیکار مشترک با تروریسم، لغو دیدار مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی، راه اندازی اتحادیه بین المللی سازمان‌های علمی یک کمربند- یک جاده، ابراز نگرانی کشورهای «آسه آن» از فعالیت های چین ، استقبال ترکیه از تصمیم آمریکا در رابطه با سرکردگان پ.ک.ک و لغو دیدار پوتین و نتانیاهو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: دموکرات‌ها اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا به دست گرفتند. به گزارش یورونیوز، نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که دموکرات‌ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده‌اند.

خبرگزاری صداو سیما:  وزیران دفاع نه کشور اروپایی عضو ابتکار عمل مداخله اروپایی امروز در پاریس تشکیل جلسه می دهند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نه کشور امضا کننده ابتکار عمل مداخله اروپایی موسوم به (IEI) که توسط امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مطرح شد، برای نخستین بار روز چهارشنبه در پاریس تشکیل جلسه می دهند تا به این طرح که هدف آن تقویت اروپای دفاعی است عینیت ببخشند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند برای مقابله با خطر تروریسم، تبادل اطلاعاتی تنگاتنگ داشته باشند. این توافق در ملاقات وزیران دادگستری آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ و هلند صورت گرفت. به گزارش ایسنا، پایتخت فرانسه میزبان نشستی با حضور وزیران دادگستری هفت کشور اروپایی بود. دستور کار این ملاقات مقابله هماهنگ و مشترک با تروریسم در اشکال مختلف آن بود و قرار شد مقامات قضایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند، همکاری فشرده‌تری به نسبت قبل، با اداره دادگستری اروپا داشته باشند.

الکوثرفارسی: واشنگتن از تعویق دیدار از قبل برنامه ریزی شده وزیر خارجه آمریکا با نماینده ویژه رهبر کره شمالی در نیویورک خبر داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بنا بر گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی دیدار مقام‌های ارشد واشنگتن و پیونگ یانگ در نیویورک که قرار بود روز جمعه برگزار شود بدون ذکر دلیل خاصی از سوی مقام‌های دو کشور به تعویق افتاده و به زمانی نامعلوم موکول شده است.

رادیو چین:  اتحادیه بین المللی سازمان‌های علمی یک کمربند- یک جاده (ANSO) در پکن تاسیس شد. ده ها سازمان پژوهشی علمی از جمله فرهنگستان‌های علوم روسیه، پاکستان، مجارستان و یونسکو سازمان ملل به عنوان نخستین گروه اعضا به این اتحادیه پیوستند. بای چون لی، رییس فرهنگستان علوم چین که مبتکر این اتحادیه است در کنفرانس خبری در روز دوشنبه اعلام کرد: با راه اندازی این اتحادیه، کشورهای امتداد کمربند و جاده در زمینه دانش و فناوری همکاری ها را تقویت بخشیده و به طور مشترک با چالش ها مقابله خواهند کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در مورد فعالیت های ادامه دار چین در دریای چین جنوبی ابراز نگرانی  کردند.ان اچ کی نسخه ای از پیش نویس بیانیه رئیس که پس از نشست این سران منتشر خواهد شد را بدست آورده است. نشست آسه آن در روز ۱۳ نوامبر در سنگاپور آغاز خواهد شد. یک رشته جلسه که ژاپن، چین و دیگر کشورهای این منطقه در آن شرکت دارند در پی آن برگزار خواهد شد.

آناتولی ترکیه:  سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه از تعیین جایزه نقدی از سوی دولت آمریکا برای ارائه اطلاعاتی در مورد سرکردگان گروه تروریستی پ.ک.ک استقبال کرد.حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت که آنکارا از تعیین جایزه نقدی از سوی دولت آمریکا برای ارائه اطلاعاتی در مورد مکان اختفای سرکردگان گروه تروریستی پ.ک.ک استقبال می‌کند.آکسوی در این مورد گفته است: انتظار داریم این تصمیم با اقدامات عملی علیه پ.ک.ک و شاخه های آن در سوریه و عراق همراه شود.

تی .آر.تی ترکیه:  دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که از سوی مشاوران آن دو مورد تأیید و توافق قرار گرفته بود، لغو شد. شبکه تلویزیونی «کان» وابسته به رژیم اسرائیل اعلام کرد که نشست پوتین و نتانیاهو که قرار بود در پاریس برگزار شود، لغو شده است.بنا بر گزارش این شبکه، طرف روسی این دیدار را لغو کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *