جدیدترین مطالب

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

جنگ اسرائیل در غزه، بیش از ۳۳ هزار نفر را کشت که بیشترشان زنان و کودکان بودند. اسرائیل می گوید که دو هدف اصلی اش آزادی ۱۳۰ گروگان باقیمانده و انهدام گروه پیکارجوی حماس است، هدفی که منتقدان می گویند بیش از حد جاه طلبانه است و ناممکن.

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.

Loading

أحدث المقالات

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

جنگ اسرائیل در غزه، بیش از ۳۳ هزار نفر را کشت که بیشترشان زنان و کودکان بودند. اسرائیل می گوید که دو هدف اصلی اش آزادی ۱۳۰ گروگان باقیمانده و انهدام گروه پیکارجوی حماس است، هدفی که منتقدان می گویند بیش از حد جاه طلبانه است و ناممکن.

طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان چیست؟

لندن – ایرنا – طرح جنجالی اخراج پناهجویان مستقر در انگلیس به کشور آفریقایی روآندا که پیشتر از سوی دادگاه این کشور غیرقانونی اعلام شده بود، درحالی از سوی پارلمان انگلیس تصویب شد که کارشناسان نسبت به سابقه خطرناک اجرای این طرح در نقض قوانین حقوق بشری هشدار داده‌اند.

Loading
17 آبان ماه 1397

رسانه ها؛ پروژه جدید عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب …

۱۳۹۷/۰۸/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: رونمایی اسرائیل از طرح راه‌آهن موسوم به «صلح»، هشدار روسیه درباره ادغام بالقوه داعش و القاعده، برگزاری نشست شورای امنیت درباره کره‌شمالی ، درخواست 35 سازمان غیردولتی وبین المللی برای توقف فوری جنگ در یمن ، شرکت آمریکا در نشست صلح مسکو ،دیدار ولیعهد عربستان سعودی با لابی مسیحیان اوانجلیست، دیدار فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی با وزیر دفاع روسیه ، برگزاری رزمایش کشورهای عربی در مصر، پروژه مشترک ژاپن و روسیه در اقیانوس منجمد شمالی ، دیدار عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با جان بولتون و ادامه شهرک سازی رژیم اسرائیل در قدس ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: وزیر حمل‌و‌نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در عمان، طرح راه‌آهن مشترک میان حیفا و کشورهای حاشیه خلیج فارس را ارائه کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «یسرائیل کاتص» در کنفرانسی با موضوع حمل و نقل در مسقط گفت: این طرحی منطقی است و مافوق تمام اختلافات سیاسی و ایدئولوژیک قرار دارد. پیش‌بینی شده طول این راه‌آهن از حیفا تا ریاض 1590 کیلومتر و سپس تا امارات 970 کیلومتر باشد.

خبرگزاری صداو سیما:سران سازمان های اطلاعاتی روسیه در مورد اتحاد بین تروریست های گروه وهابی صهیونیستی داعش و القاعده هشدار دادند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه گفت:« گذار به مدل سازمان مبتنی بر شاخه های منطقه ای ممکن است سران داعش را به اتحاد با القاعده ترغیب کند. القاعده نیز در پی ابزار جدیدی برای تقویت نیرو و انجام عملیات تروریستی است.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (پنج‌شنبه) به درخواست روسیه جلسه‌ای غیرعلنی حول محور تحریم‌ها علیه کره‌شمالی تشکیل خواهد داد. به گزارش ایسنا، سخنگوی نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد به خبرگزاری تاس گفت: روسیه انجام رایزنی‌هایی را در خصوص موضوع تحریم‌ها علیه کره‌شمالی در جریان نشست عمومی روز پنج‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده است. این مذاکرات به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: مردم یمن در حالی در میان آتش حملات شدید ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرار دارند که 35 سازمان غیردولتی یمنی و بین المللی با این هشدار که قحطی 14 میلیون یمنی را تهدید می کند، خواستار توقف فوری جنگ در این کشور شدند.به گزارش روزنامه ‘القدس العربی’، 35 سازمان غیردولتی یمنی و بین المللی با تاکید بر اینکه 14 میلیون نفر یمنی در معرض قحطی قرار دارند، با انتشار بیانیه ای مشترک خواستار توقف فوری جنگ یمن شدند.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفارت این کشور در روسیه نیز نماینده‌ای را برای شرکت در نشست مشورتی مسکو درباره صلح در افغانستان اعزام می‌کند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «رابرت پالادینو» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: سفارت این کشور در روسیه نیز برای شرکت در نشست صلح افغاستان در مسکو نماینده‌ای اعزام خواهد کرد.

الکوثرفارسی:  وبسایت «آمریکن اکسیون» نوشت: ولیعهد عربستان سعودی با گروهی از مسیحیان انجیلی در ریاض درباره ماجرای قتل جمال خاشقجی دیدار و گفتگو کرده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   وبسایت خبری «آمریکن اکسیون» طی گزارشی اعلام کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پنجشنبه هفته گذشته با گروهی از نمایندگان لابی مسیحیان اوانجلیست در ریاض درباره ماجرای قتل جمال خاشقجی دیدار و گفته است: «بن سلمان در این دیدار قول مجازات عاملان قتل خاشقجی را داده است.

العالم:  ژترال خلیفه حفتر فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی که به مسکو سفر کرده است، روز چهارشنبه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدار کرد.دفتر اطلاع رسانی مرکز فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در صفحه خود در فیسبوک نوشت ژنرال خلیفه حفتر با سرگئی شویگو درباره آخرین تحولات در حوزه داخلی لیبی، راه های حل بحران این کشور و مبارزه با تروریسم گفتگو کرد.ژنرال خلیفه حفتر روز سه شنبه در صدر هیئتی بلند پایه وارد مسکو شد.

یورونیوز:  نیروهای مسلح و مقامات نظامی از ۸ کشور عربی در مصر از روز یکشنبه برای انجام یک مانور مشترک دور یکدیگر جمع شده‌اند. امری که گمانه‌زنی‌ها برای تشکیل «ناتوی عربی» را تقویت کرده است. سخنگوی ارتش مصر اعلام کرده است که در رزمایش جاری، نیروهای دریایی، زمینی و هوایی از امارات، عربستان سعودی، کویت، بحرین و اردن حضور دارند. لبنان و مراکش نیز به جمع این ۶ کشور خواهند پیوست. قطر در این رزمایش مشارکت ندارد.

رادیو چین:  یانگ جیه چی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین 7 نوامبر با جان بولتون مشاور  امور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد. یانگ جیه چی  دراین دیدار گفت: توسعه سالم و با ثبات مناسبات چین و آمریکا با منافع اصلی مردم دو کشور و کشورهای جهان هماهنگ است.

ان .اچ.کی ژاپن:  توربین های بادی مخصوص آب و هوای سرد که در ژاپن تولید شده اند در خاور دور روسیه بطور آزمایشی آغاز بکار کردند. انتظارات زیادی می رود که این پروژه، همکاری های انرژی بین دو کشور را تقویت کند. این عملیات آزمایشی مشترکا توسط سازمان توسعه انرژی جدید و فناوری صنایع ژاپن موسوم به نِدو (NEDO) ، جمهوری ساخا در خاور دور روسیه و روس هیدرو، شرکت دولتی روسیه، انجام شد.

آناتولی ترکیه: کمیته برنامه ریزی محلی شهرداری قدس اشغالی احداث 640 خانه یهودی نشین را تصویب کرد.رژیم صهیونیستی  احداث 640 خانه جدید را در شهرک یهودی نشین رامات شلوم منطقه شوفات تصویب کرد.طبق قوانین بین‌المللی تمام واحد‌های مسکونی یهودی‌نشین در سرزمین اشغالی فلسطین «غیرقانونی» محسوب می‌شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *