جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز -شنبه- اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از خویشتن‌داری ما آدرس غلط دریافت کرد

وزیر امور خارجه گفت: ما در ۴۵ سال گذشته، اولا در حوزه استقلال سیاسی و ثانیا در حوزه پیشرفت‌های مرتبط با علم، فناوری، صنایع، دفاع و پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم؛ در برخی از موضوع‌ها ما اکنون جزو ۵ یا ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

امیرعبداللهیان: مبنای قضاوت ما رفتار آمریکاست؛ پرواز ریزپرنده‌ها در حد اسباب‌بازی بود

نیویورک –  ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: هر انتخابی مردم آمریکا کنند مربوط به خود جامعه آمریکا است. ما در سیاست خارجی خودمان اصول شناخته شده‌ای داریم. برای ما تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان وجود ندارد. تفاوت واقعی را باید در رفتار آمریکا جستجو کرد.

Loading
19آبان ماه 1397

رسانه ها؛ واکنش ترامپ به ارتش اروپایی و…

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار ترامپ با همتای فرانسوی درکاخ الیزه، تکذیب استقرار موشک‌های میانبرد هسته‌ای جدید آمریکا در اروپا، توافق قطر و تل آویو برای احداث خط دریایی میان قبرس و غزه، واکنش جنبش انصار الله به مواضع روسیه درباره یمن، تاکید دوباره اروپا برحفظ برجام ، شرط طالبان برای گفتگو با دولت افغانستان، برگزاری مذاکرات امنیتی آمریکا و چین ، اقدام نروژ به قطع فروش سلاح و مهمات به عربستان ، حمایت گوترش از اصلاحات در سازمان ملل و درخواست همکاری پومپئو از چین در مقابله با ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه رفته است برای دیدار با همتای فرانسوی خود به کاخ الیزه رفت. به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» گفت : «ما خواستار اروپای قدرتمند هستیم.» ترامپ در بیانیه‌ای روز جمعه دقایقی بعد از ورود به پاریس، طرح  ماکرون برای ایجاد ارتش اتحادیه اروپا را «بسیار توهین‌آمیز» خواند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: آمریکا هیج برنامه‌ای برای استقرار موشک‌های هسته‌ای در اروپا ندارد که ناقض پیمان منع موشک میانبرد هسته‌ای باشد. به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: آمریکا برنامه‌ای برای استقرار موشک‌های هسته‌ای در اروپا برای آینده‌ای نزدیک مغایر با پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای ندارد.

خبرگزاری مهر: قطر و رژیم صهیونیستی با احداث یک بندر در قبرس و همچنین ایجاد یک خط دریایی میان این بندر جدید و غزه موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، قطر و اسرائیل توافق کردند که با احداث بندری در قبرس یک خط دریایی میان این کشور و غزه ایجاد شود. به نوشته این رسانه صهیونیستی، حماس با نظارت بر این خط دریایی موافقت کرده و عملکرد آن همانند گذرگاه رفح خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش انصارالله یمن از موضع روسیه که خواستار برقراری صلح و پایان جنگ علیه یمن شده است، استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی و سخنگوی انصارالله امروز شنبه از موضع روسیه تمجید کرد که خواستار برقراری صلح در یمن شده و ادامه حمایت آمریکا از جنگ و محاصره را در تناقض با درخواست‌‌هایش برای توقف جنگ دانست.

الکوثرفارسی  سخنگوی اتحادیه اروپا گفت تجارت با ایران مشروع است و طی هفته‎های اخیر تلاش‎ها در راستای حفظ برجام و ایجاد کانال مالی ویژه برای داد و ستد با ایران، افزایش یافته است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا از تشدید تلاش‌ها برای حفظ برجام و تداوم روابط اقتصادی با ایران همزمان با بازگشت تحریم‌ها علیه این کشور خبر داد.

یورونیوز:  گروه طالبان می‌گوید آمادگی مذاکره با دولت افغانستان را ندارد اما در عوض آماده است تا با آمریکا گفتگو کند. این خبر را خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از محمدعباس استانکزی، رئیس هیئت نمایندگی طالبان منتشر کرد. هیئت نمایندگی طالبان افغانستان روز جمعه ۱۸ آبان در یک نشست دیپلماتیک که برای نخستین بار در روسیه برگزار می‌شود، شرکت کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  آمریکا و چین، در بحبوحه تنش های تجاری بین دو کشور، روز جمعه در واشنگتن، مذاکرات امنیتی و دیپلماتیک سطح وزیران برگزار کردند. مایک پمپئو، وزیر خارجه و جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، میزبان یانگ جیه چی، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست و وی فنگ هه، وزیر دفاع چین بودند.در حالیکه مناقشات تجاری بین دو کشور درحال گسترش یافتن است این دو کشور برسر مسائل امنیتی نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

آناتولی ترکیه: اینه اریکسن سوراید، وزیر امور خارجه نروژ در گفتگو با تلویزیون رسمی این کشور «NRK» اظهار داشت که فروش سلاح و مهمات به نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن را متوقف کرده اند. وی در ادامه از پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این تصمیم در پی موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول اتخاذ شده است، طفره رفت.

تی .آر.تی ترکیه:  دبیرکل سازمان ملل متحد بر تداوم حمایت از اصلاحات در این سازمان تاکید کرد.آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه اصلاحات در سازمان ملل یکی از مهمترین کمک ها در راستای چندجانبه گرایی است، اظهار داشت: به حمایت خود از چنین فعالیت هایی ادامه خواهیم داد.

دویچه وله :  وزیر خارجه آمریکا از امیدواری کشورش برای همکاری با چین در مقابله با برنامه موشکی و سایر فعالیت‌های ایران خبر داد. مایک پومپئو ابراز امیدواری کرد که آمریکا بتواند با شرکت‌های انرژی چین در این زمینه همکاری داشته باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *