جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
21آبان ماه 1397

رسانه ها؛ هشدار گوترش به وقوع جنگ جهانی سوم و…

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار گوترش به وضعیت جنگی جهان، گاف بزرگ اطلاعاتی صهیونیست‌ها در غزه، تنش زدایی بیشتر در روابط کره شمالی و کره جنوبی، تاکید بحرین و مصر بر ادامه دادن به تحریم قطر، رد شایعه انحلال اوپک از سوی مقام عربستانی، افزایش تقاضا برای تسلیحات نظامی روسیه در جهان، توافق شرکت‌کنندگان در نشست ابوظبی برای کاهش تولید نفت، تاکید چین و کانادا بر تقویت همکاری اقتصادی و تجاری، آغاز نشست کشورهای عضو «آرسپ» در سنگاپور، نشست ترامپ با رهبران روسیه، فرانسه و آلمان در پاریس و استقبال پوتین از ایده "ارتش اروپایی" مکرون ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: جهان امروز از همان مولفه‌هایی برخوردار است که منجر به شکست صلحی شد که به دنبال آن جنگ جهانی اول در گرفت. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: درگیری‌های تجاری، سیاست‌های به شدت دو قطبی کننده و ناکامی‌ها برای حل نابرابری‌های به وجود آمده به دنبال بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ میلادی از جمله این مولفه‌ها هستند.وی نسبت به بحران اعتماد در اتحادیه اروپا به شدت ابراز نگرانی کرد و این بلوک را ساخته شده از خاکسترهای جنگ جهانی دوم تلقی کرد.

خبرگزاری فارس:  عملیات رژیم صهیونیستی برای ربودن یک فرمانده فلسطینی در غزه نه‌تنها شکست خورد بلکه گاف امنیتی و اطلاعاتی این رژیم منجر شد یک نیروی مهم بلندپایه صهیونیست هم کشته شود.به گزارش خبرگزاری فارس، بامداد امروز (دوشنبه) گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند.یک منبع امنیتی گفت نکته مهم اینجاست که حماس از عملیات نیروهای یگان ویژه اسرائیلی اطلاع داشته و توانسته به موقع پاتک مناسبی را برای مقابله با آن اجرا کند.

خبرگزاری فارس: کره شمالی و کره جنوبی به منظور اقدامات دوجانبه در راستای توافق‌های سران و کاهش تنش‌های مرزی، 20 گارد مرزی را تخریب کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس توافق دو کره برای کاهش تنش‌های مرزی دو کشور، ۲۰ مقر گارد مرزی را از بین برده‌اند. «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی بر خلاف متحد خود آمریکا که فشار بر کره شمالی را عامل دستیابی به خلع سلاح اتمی کره شمالی می‌داند، خواستار تعامل با پیونگ یانگ است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خارجه مصر و بحرین در بیانیه‌ای مشترک بر پایبندی خود به خواسته‌های سیزده‌گانه از قطر تاکید کردند.به گزارش ایسنا،  وزارت خارجه مصر و بحرین پس از پایان دهمین دور مذاکرات مشترک خود که در منامه برگزار شد، در بیانیه‌ای اعلام کردند: به خواسته‌های چهار کشور تحریم کننده قطر (عربستان، مصر، بحرین و امارات) به عنوان پایه و  اساس حل بحران کنونی با دوحه، پایبند هستند.

خبرگزاری مهر:   خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی، شایعه‌ها در مورد این که ریاض برای انحلال اوپک برنامه‌ریزی می‌کند را رد کرد.به گزارش خبرنگار مهر ، خالد الفالح در نمایشگاه بین‌المللی سوخت در ابوظبی، گفت: من به شما اطمینان می‌دهم به هیچ‌وجه منحل شدن اوپک را در نظر نگرفته‌ایم.هفته گذشته وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که دولت عربستان سعودی اتاق فکری را به وجود آورده است که قرار است تاثیر بالقوه منحل شدن گروه اوپک را بر بازارهای نفت بررسی کند.

خبرگزاری تسنیم:  مدیرکل شرکت «راس آبارون اکسپورت» روسیه گفت، تقاضا برای تسلیحات نظامی روسی در بازارهای جهانی افزایش یافته و سفارشات از سوی کشورهای عربی سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “الکساندر میخییف” مدیرکل شرکت «راس آبارون اکسپورت» روسیه اعلام کرد که تقاضا برای تسلیحات نظامی روسی در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده و سفارشات صورت گرفته از سوی کشورهای عربی در این عرصه سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

العالم:  تولیدکنندگان بزرگ نفت که برای شرکت در یک نشست ویژه در ابوظبی حضور دارند تصدیق می‌کنند که کاستن روزانه 1 میلیون بشکه از تولیدات نفتی‌شان ضروری به نظر می‌رسد. خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه گفت بر اساس یک تحلیل، کاهش تولید نفت الزامی به نظر می‌رسد. سهیل المزروعی همتای اماراتی او و رئیس فعلی اوپک نیز گفته‌های الفالح را تأیید کرد اما گفت نباید به این وضع واکنش شدیدی نشان داد.

رادیو چین:  نخستین گفتگوی راهبردی اقتصادی و مالی چین و کانادا امروز دوشنبه در شهر پکن برگزار شد. وانگ یونگ عضو شورای دولتی چین و بیل مُرنو وزیر دارایی کانادا و وزیر تنوع تجارت بین المللی این کشور در مراسم افتتاحیه این گفتگو حضور یافتند و سخنرانی ایراد کردند.

ان .اچ.کی ژاپن:  نمایندگانی از کشورهای حوزه آسیا- اقیانوس آرام روز دوشنبه در سنگاپور ملاقات خواهند کرد تا در مورد مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای یا «آرسپ» به بحث و گفت و گو بپردازند. آنها در تلاش هستند تا پیش از پایان سال به موافقتنامه ای بر سر پیمان تجارت آزاد منطقه ای دست یابند.مذاکرات آرسپ در سال ۲۰۱۳ بین ۱۶ کشور عضو از جمله ژاپن، چین، هند و کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا یا «آسه آن» آغاز شد.

اسپوتنیک روسیه : رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس با رهبران کشورهای حاضر در این مراسم دیدار کرد. به گزارش اسپوتنیک، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس با ولادیمیر پوتین، امانوئل مکرون، آنگلا مرکل رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای حاضر در این مراسم دیدار و گفتگوهایی مفید داشت.

دویچه وله :  رئیس‌جمهوری روسیه بر خلاف همتای آمریکایی خود از ایده‌ی ایجاد ارتش اروپایی استقبال کرد. او ایجاد چنین ارتشی را برای بلوک اقتصادی قوی اروپا “طبیعی” خواند. روسیه می‌خواهد با آمریکا درباره خروج از پیمان موشکی ۱۹۸۷ گفتگو کند.ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همچنین  این موضوع را که به گفته‌ی او “بلوک اقتصادی قدرتمندی نظیر اتحادیه اروپا” در پی آن باشد تا ارتش و سیستم دفاعی خود را داشته باشد، “طبیعی” خواند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *