جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
5آذر ماه 1397

رسانه ها ؛ افزایش تنش بین روسیه و اوکراین و…

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست شورای امنیت درباره افزایش تنش بین روسیه و اوکراین، ورود هواپیمای جاسوسی آمریکا به منطقه تنش روسیه – اوکراین ، نشست ویژه ناتو برای تنش میان اوکراین و روسیه ، آماده باش ارتش اوکراین، بازگشایی تنگه کرچ توط روسیه بر روی کشتی های غیر نظامی ، فرانسه در پشت پرده حمله شیمیایی به حلب، اصلاحات گسترده در کابینه دولت سوریه، حذف دلار از معاملات اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، درخواست آلمان، فنلاند و دانمارک از اتحادیه اروپا برای توقف فروش سلاح به ریاض، درخواست پنج سازمان بین المللی برای توقف حمایت آمریکا از متجاوزان به یمن، نشست سران گروه 20 در بوینوس آیرس باحضور چین، انسدادگذرگاه اصلی مرزی آمریکا با مکزیک و ادامه اختلافات بین لندن و بروکسل با وجود تصویب توافق «برگزیت» ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله:  به دنبال تیراندازی به قایق‌های نظامی نیروی دریایی ارتش اوکراین توسط گارد ساحلی روسیه، تنش بین اوکراین و روسیه بر سر جزیره کریمه به اوج خود رسیده است. روسیه خواستار برگزاری اجلاس شورای امنیت شده است.گارد ساحلی ارتش روسیه به سه قایق نظامی متعلق به نیروی دریایی اوکراین شلیک کرده و سپس این قایق‌ها را توقیف کرده است. در جریان تیراندازی به قایق‌های یاد شده، شماری از خدمه آن‌ها مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فارس:  همزمان با درگیری جدید روسیه و اوکراین در آب‌های منطقه‌ای روسیه، یک فروند هواپیمای بوئینگ جاسوسی آمریکا وارد دریای سیاه شد.  به گزاش خبرگزاری فارس، به دنبال درگیری جدید بین روسیه و اوکراین، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا روز دوشنبه وارد دریای سیاه شد.وبگاه «رااوییشن» بعد از ظهر دوشنبه به نقل از وبگاه ارتش اوکراین نوشت: یک فروند بوئینگ تجسسی  «آر. سی 135وی» روز یکشنبه پایگاه دریایی آمریکا درخلیج سودا (در یونان) را ساعت  5.50 بامداد به وقت گرینویچ ترک کرد و عازم شرق شد.

خبرگزاری مهر: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی قرار است نشست‌ویژه‌ای را درباره تنش میان اوکراین و روسیه برگزار کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، در پی رویدادهای اخیر میان اوکراین و روسیه در دریای «آزوف» (Azov) و تنگه «کرچ»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این نهاد امروز دوشنبه در تماسی تلفنی با «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین به بررسی آخرین تحولات مربوط به آن پرداخت.

اسپوتنیک روسیه:  به گزارش اسپوتنیک با استناد به دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع اوکراین، ارتش اوکراین به حالت آماده باش کامل جنگی درآمده است.سازمان امنیت اوکراین نیز به حالت آماده باش کامل جنگی درآمده است. اوضاع در دریای آزوف در حالی متشنج شد که صبح روز یکشنبه 25 نوامبر سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند.

تی .آر.تی ترکیه:  روسیه تنگه کرچ در دریای آزوف را دوباره بر روی کشتی های غیر نظامی باز کرد. مقامات روسیه اعلام کردند : تنگه کرچ را که بعلت تنش با اوکراین در دریای آزوف بر روی کشتی های غیر نظامی بسته بود، دوباره برای عبور و مرور کشتی های غیر نظامی باز شده است.

خبرگزاری صداو سیما:  راکت‌های حامل کلاهک شیمیایی حاوی گاز کلر که در حملات به حلب مورد استفاده قرار گرفت با کمک کارشناسان فرانسوی ارتقا یافته است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ عناصر مسلح هیئت تحریر الشام (جبهه النصره) سحرگاه دیروز (یکشنبه) حدود 50 راکت را جابجا کردند. این اقدام چند روز بعد از آن صورت گرفت که کارشناسان فرانسوی این راکت ها را در یکی از پایگاه های النصره در نزدیکی زندان مرکزی ادلب ارتقا دادند تا قابلیت حمل کلاهک های مجهز به ماده کلر را داشته باشند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   بشار اسد اصلاحات گسترده‌ای را در کابینه کشورش اعمال کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز (دوشنبه) اصلاحات گسترده‌ای را در کابینه سوریه اعمال کرد که شامل چند وزارت خانه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم:  به‌گفته معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه، در روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از روبل استفاده می‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، به نقل از خبرنگار REGNUM، معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه، سرگئی استورچاک در تاریخ 22 نوامبر در 13مین کنفرانس بین‌المللی سالانه “یکپارچگی اقتصادی اوراسیا” گفت: روسیه باید بیشتر درباره ترویج تبدیل محاسبات بین کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) به روبل روسیه فعالیت داشته باشد.

الکوثرفارسی:  در حالی که آمریکا فروش تسلیحات به عربستان سعودی را حتی پس از قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی ادامه می‌دهد، آلمان با پیوستن به فنلاند و دانمارک خواستار توقف فروش تسلیحات به ریاض توسط اعضای اتحادیه اروپا شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانمارک، فنلاند و آلمان اعلام کردند که خواستار توقف فروش آتی تسلیحات به دولت عربستان سعودی هستند.

العالم:  سازمان بین المللی امدادی فعال در یمن از با انتشار بیانیه ای از آمریکا خواستند که به حمایت از عربستان و امارات در جنگ یمن پایان دهد.به موجب این بیانیه، سازمان های امدادی اوکسفام، کِیر، عفو بین الملل ، سازمان صندوق نجات کودکان و شورای پناهندگان نروژ در خصوص بزرگترین قحطی عصر که با توجه به تداوم جنگ در یمن در این کشور ایجاد خواهد شد، آمریکا را مسئول عواقب این قحطی دانستند.

رادیو چین:  شی جین پینگ رییس جمهوری چین از روز سه شنبه 27 نوامبر سفر خود به اسپانیا، آرژانتین، پاناما و پرتغال را آغاز کرده و در نشست سران گروه 20 در بوینوس آیرس شرکت خواهد کرد. در شرایط نامشخص و بی ثبات اوضاع بین المللی، چین و کشورهای آمریکای لاتین از جمله آرژانتین و پاناما با چالش های مشترک و نیز فرصت های بیشتر برای ایجاد یک جامعه با سرنوشت مشترک رو به رو شده اند.

ان .اچ.کی ژاپن: مقامات مرزی ایالات متحده آمریکا یک گذرگاه مرزی اصلی با مکزیک را پس از هجوم جمعیتی از پناهجویان بسوی مرز، بستند.اولین گروه از کاروان مهاجران آمریکای مرکزی روز سیزدهم نوامبر به شهر مرزی تیخوانا در مکزیک رسیدند.

پارس تودی :  سران اتحادیه اروپا، توافق خروج بریتانیا از این اتحادیه را تصویب کردند و آن را به لندن ارائه دادند. به گزارش پارس تودی، نشست سران اتحادیه اروپا روز یکشنبه 25 نوامبر در بروکسل، برگزار و سرانجام توافق صورت گرفته درباره برگزیت بین این اتحادیه و دولت محافظه‌کار بریتانیا تصویب شد. سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در شرایطی رای به تصویب توافق برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دادند که کماکان اختلاف نظر بین لندن و بروکسل وجود دارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *