جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

طرح صلح «شی جین‌پینگ» برای جنگ اوکراین از دیدگاه صاحبنظران

تهران – ایرنا – کارشناسان و تحلیلگران چینی با بیان‌ اینکه که این کشور با داشتن موضع بی‌طرفی، بانی صلح بین ایران و عربستان‌سعودی بوده است، اعتقاد دارند، پیشنهاد صلح چهار ماده‌ای «شی جین‌پینگ» برای پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین نیز بر پایه منطق و مقبولیت استوار است.

آیا سوناک شکست در انتخابات آتی را پذیرفته است؟

لندن – ایرنا – درحالی که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار طبق تمام نظرسنجی‌ها، به طور مدام رو به افول است و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس هم امید خود را به پیروزی در انتخابات آتی از دست داده است، زمزمه برگزاری انتخابات ظرف یکی دو ماه آینده بالا گرفته است.

Loading
8 آذرماه 1397

رسانه ها؛ پایان نشست «آستانه 11» و…

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پایان نشست «آستانه و تأکید بر حفظ تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، درخواست روسیه، ترکیه وایران از اپوزیسیون سوریه ، درخواست کمک اوکراین از ناتو ، نهایی شدن قرارداد خرید سامانه موشکی تاد میان عربستان و آمریکا، عبورکشتی های جنگی آمریکااز تنگه تایوان و هشدار چین،آغاز مذاکرات صلح یمن از هفته آینده در سوئد، هشدار مسکو به آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه، گفتگوی پوتین و آبه در باره ایجاد یک ساز و کار ویژه ، دیدار پوتین و ترامپ در حاشیه جی 20، تصمیم سنای آمریکا برای توقف حمایت از عربستان در جنگ یمن ،امیدواری اشرف غنی به برقراری صلح در افغانستان و نگرانی اسرائیل از پیشرفت فعالیت‌های پهپادی انصارالله یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم :  کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه که به عنوان کشورهای ضمن مذاکرات آستانه در این مذاکرات حضور داشتند، بیانیه‌ای را در پایان این نشست منتشر و اعلام کردند که دور بعدی مذاکرات اوایل فوریه سال آینده برگزار خواهد شد. یازدهمین دور نشست های صلح سوریه از صبح روز چهارشنبه هفتم آذر ماه در «آستانه» پایتخت قزاقستان آغاز شد.

اسپوتنیک روسیه:  روسیه، ترکیه وایران عزم خود برای همکاری با هدف انهدام داعش و جبهه النصره (گروهک های تروریستی ممنوعه در روسیه) را مورد تاکید قرار داده و اپوزیسیون مسلح در سوریه را به مرزبندی و فاصله گیری از این گروهک های تروریستی فرا خواندند. به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک سه کشور در پایان 11 ـ مین اجلاس بین المللی درباره مسئله سوریه در آستانه ضمن بیان این مطلب گفته می شود:” عزم خود برای همکاری با هدف انهدام داعش و جبهه النصره و دیگر افراد و سازمان های مرتبط با القاعده طبق تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را مورد تاکید قراردادیم.

خبرگزاری صداو سیما:  پترو پورشنکو رئیس جمهور اوکراین در پی درگیری نیروهای این کشور با نیروهای روسی در آب های کریمه، از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» و به ویژه آلمان خواست برای حمایت از کی یف در رویارویی با مسکو، کشتی های خود را در دریای آزوف مستقر کنند. به گزارش خبرگزاری صداو سیما، پورشنکو در مصاحبه ای که روز پنجشنبه در روزنامه آلمانی بیلد منتشر شد، اعلام کرد: «آلمان از نزدیک ترین متحدان ماست و ما امیدواریم که کشورهای عضو ناتو از این پس، کشتی های خود را برای کمک به اوکراین و تأمین امنیت آن، به دریای آزوف بفرستند.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  عربستان قرارداد خرید ۱۵ میلیارد دلار سامانه موشکی تاد را با آمریکا نهایی کرد.وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد عربستان قرار داد ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید سامانه دفاع موشکی تادامضا کرده است. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، مقامات عربستان و آمریکا روز دوشنبه اسناد مربوط به این قرارداد را امضا کردند و به این ترتیب شرایط خرید ۴۴ سامانه‌ دفاع موشکی “تاد” و دیگر موشک‌ها و تجهیزات مربوط به آن توسط ریاض رسمیت یافت.

 خبرگزاری مهر:  همزمان با عبور ۲ فروند کشتی آمریکایی از تنگه تایوان، چین از واشنگتن خواست در باب موضوع تایوان سنجیده عمل کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا برای سومین بار طی سال میلادی جاری، در اقدامی که به مذاق چین خوش نیامد، ۲ فروند کشتی نیروی دریایی خود را به تنگه تایوان اعزام کرد.

خبرگزاری تسنیم:  سفیر بریتانیا در یمن از آغاز مذاکرات صلح یمن در هفته آینده در سوئد خبر داده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مایکل آرون سفیر بریتانیا در یمن امروز پنجشنبه با انتشار توئیتی نوشت: مذاکرات به رهبری سازمان ملل با هدف پایان دادن به جنگ یمن قرار است هفته آینده در سوئد آغاز شود.

الکوثرفارسی: الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه و رئیس هیئت روسی در گفتگوهای صلح آستانه از ادامه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه انتقاد کرد .به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، الکساندر لاورنتیف در یازدهمین دور نشست کشورهای ضامن آتش بس در سوریه ( روسیه ، ترکیه و ایران ) در آستانه قزاقستان در مصاحبه با خبرنگاران از حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه که تحت اشغال گروه ی پ گ ( یگان های مدافع خلق کردهای سوریه ) قرار دارد و حمایت واشنگتن از این گروه انتقاد کرد .

ان .اچ.کی ژاپن:  یک دستیار رئیس جمهور روسیه از گفت وگوی احتمالی رئیس جمهور این کشور و نخست وزیر ژاپن در باره ساز و کاری برای تسریع مذاکرات یک پیمان صلح براساس یک اعلامیه مشترک سال ۱۹۵۶، خبر داده است. این اعلامیه مقرر می دارد که پس از نهایی شدن یک پیمان صلح، مسکو مجموعه جزیره کوچک هابومای و جزیره شیکوتان را به ژاپن بازخواهد گرداند.

آناتولی ترکیه:  روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس جی20 که آخر این هفته در آرژانتین برگزار می شود، دیدار خواهند کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روز اول دسامبر و در حاشیه اجلاس جی20 در آرژانتین با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  پیش نویس قطعنامه‌ای که خواستار پایان دادن به حمایت آمریکا از عربستان سعودی در جنگ یمن است برای رای گیری در مجلس سنا ارائه خواهد شد. به گزارش تی آرتی ، برنی سندرز، مایک لی و کریس مورفی سه سناتور آمریکایی پیش نویس این قطعنامه را ارائه دادند که امروز در کمیسیون های مربوطه به رای گیری گذاشته خواهد شد.

دویچه وله  : امروز مذاکرات در کنفرانس افغانستان در ژنو وارد دومین روز خود شد. موضوع اصلی برقراری صلح با طالبان است. طالبان نماینده‌ای در این کنفرانس ندارند و تاکنون هرگونه همکاری با دولت مرکزی افغانستان را رد کرده‌اند.اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، روز یکشنبه ۱۱ آذر (۲ دسامبر) در کنفرانس افغانستان در ژنو اعلام کرد یک گروه ۱۲ نفره از مردان و زنان کشورش را برای شرکت در مذاکرات صلح با طالبان روانه ژنو کرده است.

پارس تودی :  رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: تل‌آویو پیشرفت و فعالیت‌های پهپادی نیروهای مقاومت در یمن را زیر نظر گرفته و از احتمال به‌ کارگیری آنها در نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی وحشت دارد.به گزارش پارس تودی به نقل از وبگاه «عروتص شوع»؛ شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: استفاده نیروهای انصارالله در یمن  ازهواپیماهای بدون سرنشین  ضد ائتلاف سعودی افزایش یافته است و آنها در حال توسعه توانمندی داخلی برای ساخت پهپاد هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *