جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

کارشناس سازمان ملل: نظام بهداشتی نوار غزه به طور کامل از بین رفته است

با گذشت ۲۰۰ روز از شروع جنگ در نوار غزه یک کارشناس سازمان ملل می‌گوید که این جنگ نظام بهداشتی در این باریکه را کاملا از بین برده است. تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه حق سلامت، به خبرنگاران در ژنو گفت که تنها چند روز پس از شروع جنگ در نوار غزه «آسیب‌های جبران ناپذیری به زیرساخت‌های بهداشتی» در این منطقه وارد شد.

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

نیویورک – ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا  دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.

Loading
14آذر ماه 1397

رسانه ها؛ اولتیماتوم 60 روزه آمریکا به روسیه و…

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تعیین ضرب الاجل 60 روزه آمریکا برای روسیه و واکنش مسکو، مخالفت پکن با چندجانبه شدن پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، تاکید اروپا بر پایبندی روسیه و آمریکا به INF، فشار آمریکا به کشورهای عربی برای رأی به محکومیت حماس، تاکید دبیرکل ناتوبر امنیت بالکان غربی ، سفر معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مسکو، دیدار شاه اردن با وزیر دفاع آمریکا، هشدار جدی سنگا‍پور به مالزی به دلیل طرح توسعه بندری، برگزاری یازدهمین گفتگوی رهبران صنعتی و بازرگانی چین و آمریکا و تاکید دبیرکل گروه دی-8 بر تجارت کشورهای عضو با پول ملی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه شصت روز زمان دارد که به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازگردد. به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روسیه طی مدت دو ماه باید به تعهدات خود در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد عمل کند، در غیر اینصورت واشنگتن نیز انجام تعهدات خود در این پیمان را زیر متوقف خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که سفارت آمریکا در مسکو یادداشتی را مبنی بر تعلیق اجرای پیمان موشکی به وزارت خارجه روسیه ارسال کرده است.به گزارش ایرنا، خانم «ماریا زاخارووا» در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت :روسیه برای مذاکره در مورد این پیمان و حفظ و اجرای آن آمادگی دارد.گفتنی است پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد هشتم ماه دسامبر سال 1987 ( 1366) بین میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

خبرگزاری صداو سیما: پکن با تبدیل شدن پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به یک پیمان چند جانبه مخالفت کرد. به گزارش خبرگزاری صداو سیما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است واشنگتن احتمالا به دلیل نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از طرف روسیه، از این پیمان خارج خواهد شد. مسکو همواره تاکید دارد که به طور کامل به این پیمان پایبند بوده است.

 خبرگزاری مهر:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اهمیت پیمان منع موشک‎های هسته‎ای میان‌برد در تضمین امنیت اروپا، خواستار حفظ آن از سوی روسیه و آمریکا شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کشورهای آمریکا و روسیه را به حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) ترغیب کرد.وی همچنین هشدار داد که اروپا تمایلی ندارد تا بار دیگر به میدان جنگ قدرت‌های بزرگ تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه، از دیپلمات‌های نُه کشور عربی خواسته است تا در رأی‌گیری روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل علیه حماس، رأی مثبت بدهند. این قطعنامه ضد مقاومت که پس از جنگ دو روزه غزه و شکست رژیم صهیونیستی آماده شده است، آزمونی برای کشورهای عربی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل ناتو بر این باور است که امنیت کشورهای واقع در غرب بالکان مهمترین مساله برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: امنیت و ثبات کشورهای غرب بالکان مهمترین موضوع برای ناتو است. ما روابط مستحکمی با همه کشورهای منطقه داریم. وی این اظهارات را در افتتاحیه نشست وزرای کشورهای عضو شورای آتلانتیک شمالی بیان کرده است.

الکوثرفارسی:  معاون وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکره با همتای اسرائیلی خود در مسکو، اوضاع کنونی در سوریه و لبنان را بررسی و بر لزوم پایبندی به حقوق بین‌المللی در حل‌وفصل مناقشه فلسطین ــ اسرائیل تأکید کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی ورشینین” معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با “عالون بار” همتای اسرائیلی خود درباره مسائل مهم خاورمیانه و گفت‌وگوهای دوجانبه در حاشیه سازمان ملل مذاکره کردند.

العالم:  شاه اردن که به واشنگتن سفر کرده است با وزیر دفاع آمریکا دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد. «عبدالله دوم» شاه اردن با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا دیدار و درباره روابط دو کشور و راهکارهای توسعه همکاری مشترک به خصوص در زمینه‌های نظامی گفت‌وگو کرد.در این دیدار بر اهمیت استمرار هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به منظور تسهیل در تحقق امنیت و ثبات در منطقه تأکید شد.

یورونیوز: سنگ‍پور با طرح توسعه بندری در جنوب مالزی به شدت مخالفت کرده و آن را «تجاوز» به آب‌های منطقه‌ای بخش‌های برخوردار کشور خود خواند.این ادعای سنگاپور که مالزی آن را نادرست دانسته به برخی اقدامات مالزی در بخش‌های محل نزاع دو کشور در تنگه سنگاپور مربوط می‌شود که یکی از شلوغ‌ترین خطوط حمل‌ونقل جهان است.آنتونی لوک، وزیر حمل‌ونقل مالزی ادعای سنگاپور را «نادرست» خواند و گفت: «مالزی هیچ اقدامی مبنی بر دست‌اندازی بر حریم بخش‌های تحت حاکمیت سنگاپور انجام نداده است.»

 رادیو چین: یازدهمین گفتگوی رهبران صنعتی و بازرگانی و مقامات عالیرتبه سابق چین و آمریکا توسط مرکز مبادلات اقتصادی بین المللی چین و اطاق آمریکا در واشنگتن برگزار شد. زنگ پی ین رییس شورای مرکز مبادلات اقتصادی بین المللی چین و توماس داناهو ریس اطاق بازرگانی سراسر آمریکا و رهبران صنعتی و بازرگانی چین و آمریکا، مقامات عالیرتبه سابق و کارشناسان و اندیشمندان جمعاً بیش از 30 نفر در گفتگو شرکت کردند.

آناتولی ترکیه:  دبیرکل گروه دی-8 گفت که کشورهای عضو باید در مراودات تجاری میان خود از پول های ملی استفاده کنند. داتو کو جعفر کوشاری، دبیرکل گروه هشت کشور اسلامی درحال توسعه (دی-8) در گفتگو با آناتولی گفت: کشورهای عضو باید در مراودات تجاری میان خود از پول های ملی استفاده کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *