جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اشغالگران بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کردند

تهران – ایرنا – دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا را قتل عام و بیش از یک هزار آواره دیگر را بازداشت کرده‌اند.

یک فرمانده ارتش اسرائیل: شش ماه است که با حزب‌الله در جنگ هستیم

با تشدید درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل، فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای ورود فوری این رژیم به جنگ با حزب‌الله در لبنان، «متعهد شد» که ارتش وضعیت امنیتی این منطقه را تغییر دهد.

Loading
15 آذرماه 1397

رسانه ها؛ آغاز گفتگوهای صلح یمن در استکهلم و…

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز گفتگوهای یمنی – یمنی در سوئد، هشدار لاوروف به خروج آمریکا از INF ، افشای نقش کارشناسان فرانسوی در گلوله باران شیمیایی حلب، هشدار گورباچف به رقابت تسلیحاتی جدید درجهان، قطعنامه سناتورهای آمریکایی علیه بن سلمان، عقب نشینی دولت فرانسه دربرابر معترضان،گشت زنی ناوشکن آمریکا در اطراف پایگاه اقیانوس آرام روسیه، انتقاد فلسطین از دیوان بین‌المللی کیفری و هشدار ژنرال آمریکایی درخصوص ادامه جنگ در افغانستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: مذاکرات صلح یمن امروز (پنج‌شنبه) با تلاش‌های سازمان ملل به منظور پایان دادن به بحران این کشور در سوئد آغاز ‌شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در نخستین برنامه این گفتگوها جلسه ای میان نماینده ویژه سازمان ملل و رئیس هیئت ملی یمن به ریاست محمد عبدالسلام برگزار شد.

خبرگزاری مهر:  فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و وزیر خارجه سوئد در کنفرانس خبری در خصوص مذاکرات صلح یمن در سوئد شرکت کردند.به گزارش خبرگزاری مهر  «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در کنفرانس خبری خود در سوئد گفت: هیچ مسأله ای در یمن بدون گوش دادن به سخنان تمام طرفها حل نخواهد شد. اجرای گفتگوها به روند سیاسی حرکت داده و آن را به سمت توافق صلح سوق می دهد.

خبرگزاری فارس:  وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، خطرات جدیدی برای اروپا به وجود خواهد آورد.به گزارش گروه خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای (INF) خطرات جدیدی برای اروپا به دنبال دارد.

خبرگزاری صداو سیما: منبعی در حومه ادلب سوریه، نقش کارشناسان فرانسوی در تهیه گلوله های شیمیایی خبر داد که اخیرا به مناطقی در حلب شلیک شدند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ منبعی در حومه ادلب سوریه خبر داد گلوله های سمی که در هفته های اخیر به مناطقی از حلب شلیک شدند با تلاش کارشناسان فرانسوی متخصص در حوزه تسلیحات شیمیایی در اتاق عملیات وابسته به آنان در جسرالشغور سوریه ساخته یا توسعه داده شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق در اظهاراتی به مناسبت درگذشت جورج بوش پدر گفت که او و رئیس جمهوری اسبق آمریکا توانسته بودند مبنایی برای شراکت میان دو کشور ایجاد کنند. به گزارش ایسنا، گورباچف در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که توفیقات گذشته با توجه به اینکه جهان در حال حاضر در آستانه تقابل و رقابت تسلیحاتی جدیدی قرار گرفته در معرض خطر قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد، مسکو اطمینان دارد هدف واشنگتن در سوریه مبارزه با داعش نبوده، بلکه ایجاد منطقه خودمختار از دمشق است و اقدامات آمریکا و ائتلاف بین المللی این کشور را در معرض تجزیه قرار داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو، امروز در تحلیلی نوشت: مقامات مسکو و واشنگتن یکدیگر را در به درازا کشیده شدن روند حل و فصل بحران سوریه متهم می‌کنند.

العالم:  نمایندگان هر دو حزب مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای تنظیم و ارائه کرده‌اند که اقدامات ولیعهد رژیم سعودی، از جمله مشارکت او در ترور روزنامه‌نگار سعودی را محکوم می‌کند. این قطعنامه غیرالزام‌آور را سناتورهای جمهوری‌خواه «لیندسی گراهام»، «مارک روبیو»، «تاد یانگ» و سناتورهای دموکرات «دیان فاینشتاین»، «اد مارکی» و «کریس کونز» یک روز بعد از نشست غیرعلنی با «رئیس سیا» درباره ترور خاشقچی معرفی کرده‌اند.

یورونیوز:  دولت فرانسه اعلام کرد که افزایش مالیات بر فرآورده های سوختی را که قرار بود از نخستین روز سال ۲۰۱۹ میلادی به اجرا بگذارد به کلی از برنامه اصلاحات خود خارج کرده است. این تصمیم درحالی اتخاذ شده است که نخست وزیر فرانسه پس از فشار بی سابقه افکار عمومی و تحت تاثیر ناآرامی های بی سابقه در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور که در پی اعتراض ها به سیاست های اقتصادی امانوئل ماکرون صورت گرفت با یک عقب نشینی آشکار اعلام کرده بود تصمیم برای افزایش مالیات بر سوخت را تا شش ماه به حال تعلیق درمی آید.

اسپوتنیک روسیه:  نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی McCampbell از نزدیکی خلیج پتر کبیر در پریمور مکانی که پایگاه روسیه در اقیانوس آرام روسیه قرار دارد، عبور کرد. به گزارش اسپوتنیک، راشل مک مار، سخنگوی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا گفت: McCampbell در خلیج پتر کبیر برای به چالش کشیدن ادعاهای دریایی روسیه و حمایت از حقوقبین المللی و آزادی‌ استفاده قانونی از دریاها  به گشت زنی پرداخت.به گفته وی، این اقدام علیه روسیه و یا سایر کشورها نبوده و حوادث تنگه کرچ ارتباطی ندارد.

آناتولی ترکیه: ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین طی سخنانی در هفدهمین مجمع دولت‌های عضو دیوان کیفری بین المللی در لاهه اعلام کرد که این دیوان آغاز تحقیقات درباره جرائم اسرائیل را به تعویق می اندازد. وی اظهار داشت: «دفتر دادستانی دیوان بین المللی کیفری 4 سال گذشته تحقیقات اولیه را آغاز کرد. به تعویق انداختن آغاز تحقیقات جامع درباره جرائم اسرائیل به اعتبار این دادگاه صدمه می زند.

دویچه وله : یک ژنرال بلندپایه آمریکا که برای فرماندهی نیروهای این کشور در خاورمیانه نامزد شده، می‌گوید جنگ افغانستان در بن‌بست گرفتار است. کنت مک‌کنزی، ژنرال عالی‌رتبه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و مدیر ستاد مشترک نسبت به خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از افغانستان و یا تغییر استراتژی آمریکا در این منطقه هشدار داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *