جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
21آذرماه 1397

رسانه ها؛ پیش بینی استراتفور از وقایع سال ۲۰۱۹ و…

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیش بینی موسسه تحقیقاتی استراتفور از مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۹،هشدار مرکل درباره مذاکرات برگزیت، حمایت دوباره ترامپ از بن سلمان، برگزاری آخرین دور مذاکرات صلح یمن در سوئد روز پنجشنبه، احداث دیدبان مرزی آمریکا در شمال سوریه برای جدا کردن تُرک ها و کُردها، به رای گذاشتن صلاحیت ترزا می در نشست حزب محافظه‌کار بریتانیا ، برگزاری چهارمین مجمع بین المللی جاده ابریشم ، افزایش شدید تدابیر امنیتی در فرانسه ، تاکید آمریکا برادامه حضور در سوریه و واکنش شدید ترکیه به آموزش تروریستها در سوریه توسط آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  موسسه تحقیقاتی استراتفور مهم‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کرد. استراتفور نوشته است پس از طوفانی که مساله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی به پا کرد، در سال ۲۰۱۹ از شدت نگرانی‌های نسبت به محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور کاسته خواهد شد و تمامی اقدامات بن سلمان در کانون توجهات بین‌المللی خواهد بود، او جایگاه قدرتمند خود در عربستان را حفظ خواهد کرد اما جایگاه او همچنان بر میزان حمایت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور متکی خواهد بود. همچنین استراتفور افزوده است سال ۲۰۱۹ هم آمریکا در اجرای استراتژی‌های منطقه‌ای خود برای مقابله با ایران، بر دو گروه از همپیمانان خود اعتماد خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که صدراعظم آلمان گفته است که مذاکرات دیگری در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام نخواهد شد. به گزارش گروه  خبرگزاری فارس، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به محافظه‌کاران در آلمان گفته است که مذاکرات دیگری در زمینه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) صورت نخواهد گرفت. اما تلاش‌هایی برای اطمینان دادن به بریتانیا صورت گرفته است.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس جمهور آمریکا گفت : امیدوارم سناتورها پیشنهاد نکنند ما بی خیال صدها میلیارد دلاری شویم که آنها (سعودی ها) به روسیه و یا چین انتقال خواهند داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت به رغم ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را صادر کرد و نیز درخواست های سناتورهای آمریکایی از وی برای محکوم کردن بن سلمان، او هنوز هم به حمایت از بن سلمان ادامه می دهد.

الکوثرفارسی: دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، تاکید کرد که فردا (پنجشنبه)، نتایج مذاکرات صلحی که از 6 دسامبر در استکهلم تحت نظارت این سازمان میان طرفین درگیر در یمن آغاز شده بود، مشخص خواهد شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام مسئول در دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، اعلام کرد که پنجشنبه (فردا؛ 13 دسامبر) آخرین روز مذاکرات صلح یمن در استکهلم است.

العالم: پنتاگون اعلام کرد که در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه ایست های کنترل و نقاط کنترل مرزبانی برای جلوگیری از درگیری ارتش ترکیه و کُردهای مسلح برخوردار از حمایت آمریکا احداث کرده است.این در حالیست که آنکارا از واشنگتن خواسته بود که از احداث ایست های کنترل و نقاط مرزبانی در نزدیکی مرزهای ترکیه خودداری کند.

یورونیوز:  نمایندگان پارلمان بریتانیا در حزب محافظه‌کار روز چهارشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) اعلام کردند صلاحیت ترزا می، به خاطر نحوه پیش‌بردن مذاکرات برگزیت به رای خواهند گذاشت. دوشنبه ۱۰ دسامبر به دنبال زمزمه مخالفت و رد توافقبرگزیت، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که رای‌گیری به منظور تایید توافق برگزیت را به تعویق می‌اندازد.

رادیو چین:   چهارمین مجمع بین المللی جاده ابریشم در پاریس پایتخت فرانسه گشایش یافت. موضع اصلی این مجمع ارتقاء پیشنهاد یک کمربند یک جاده به توسعۀ پایدار بود. بیش از 300 نماینده از 35 کشور و منطقه، سازمانهای بین المللی و مؤسسات معروف فرامرزی در این مجمع پیرامون موضوع اصلی یعنی ارتقاء پیشنهاد پیشنهاد یک کمربند یک جاده به توسعۀ پایدار رایزنی کردند.

اسپوتنیک روسیه:  پس از حادثه تروریستی در استراسبورگ، دولت فرانسه وضعیت هشدار امنیتی را در بالاترین سطح خود اعلام نمود. به گزارش اسپوتنیک، وزیر کشور فرانسه با توجه به حوادث در استراسبورگ تاکید کرد، پس از حادثه تروریستی شب گذشته، دولت فرانسه وضعیت هشدار امنیتی را در بالاترین سطح اعلام می‌کند تا از سوء قصد های دیگر جلوگیری شود.

آناتولی ترکیه: نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه، شرط خروج نیروهای این کشور از سوریه را تشکیل یک “نیروی امنیت داخلی” عنوان کرد. برت مک‌گورک، نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مبارزه با داعش در یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که برای حفظ دستاوردها در سوریه و همچنین تا تشکیل یک نیروی امنیتی داخلی به حضور خودشان در سوریه ادامه خواهند داد.

تی .آر.تی ترکیه: عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد : بدین وسیله می خواهم به حساسیت بزرگ ترکیه در زمینه اخبار مربوط به آموزش یک گروه 35 الی 40 نفره در شمال شرقی سوریه از سوی ایالات متحد آمریکا تاکید کنم. چلیک ضمن اشاره به اینکه قبلا به بهانه مبارزه با سازمانهای تروریستی مانند داعش ، تریلرهای مملو از سلاح و لوازم کمکی به دیگر سازمانهای تروریستی واگذار گردید گفت : این عملکرد با وجهه ایی بسیار تنگ و با کوته فکری انجام گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *