جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading
22 آذرماه 1397

رسانه ها؛ مخالفت روسیه با تحقیقات درباره برنامه موشکی ایران و…

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره ایران و مخالفت روسیه با تحقیقات درباره برنامه موشکی ایران ، تاکید اعضای اروپایی شورای امنیت بر تعهد خود نسبت به برجام، هشدار پنتاگون به ترکیه ، دیدار اسد با هیات روسی برای بررسی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، توافق در ریاض برای تاسیس رژیم دریای سرخ و خلیج عدن، رای مثبت نمایندگان حزب محافظه‌کار بریتانیا به ادامه رهبری ترزا می ، استقبال چین ازآزادی مدیر بازداشت شده هواوی در کانادا، هشدار کانادا به آمریکا درخصوص «سیاسی کردن» بازداشت مدیر هوآوی ، بازداشت دومین تبعه کانادایی در چین، انتقاد پمپئو از پرواز جنگنده روسی به ونزوئلا ، حمله شدید سناتور آمریکایی از ولیعهد عربستان سعودی و تنش در روابط اسلوواکی و روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم:  نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد مسکو با هر نوع تحقیقاتی درباره برنامه موشکی ایران، بدون مجوز شورای امنیت یا گنجاندن آن در برجام مخالف بوده و از دبیرکل سازمان ملل انتظار دارد تا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش کند. به گزارش  خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “واسیلی نبنزیا” نماینده دائم روسیه در سازمان ملل‎ شب گذشته در نشست ویژه شورای امنیت درباره ایران تاکید کرد که این کشور مخالف انجام تحقیقات توسط دبیرخانه سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران، بدون مجوز شورای امنیت این سازمان است.

خبرگزاری مهر:  کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل در نشست شورای امنیت، بار دیگر بر تعهد و حمایت خود از توافق هسته ای ایران تأکید کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، این گروه با صدور یک بیانیه و با استفاده از حروف آغازین نام رسمی توافق هسته ای (JCPOA) و قطعنامه تأیید کننده این توافق در شورای امنیت اعلام کرد: «ما، به عنوان اعضای اتحادیه اروپا حاضر در شورا، تمایل داریم که بر تعهد و حمایت دائم خود از اجرای کامل و مؤثر برجام [برنامه جامع اقدام مشترک] و قطعنامه ۲۲۳۱ تأکید کنیم».

خبرگزاری صداو سیما:  در پی تصمیم رجب اردوغان برای عملیات علیه کردها؛

وزارت  دفاع آمریکا اعلام کرد اقدام به عملیات نظامی به ویژه با توجه به احتمال حضور ارتش آمریکا در شمال سوریه به شدت مایه نگرانی است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به ترکیه هشدار داد هرگونه عملیات نظامی یکجانبه احتمالی ترکیه علیه کرد‌ها در شمال سوریه پذیرفتنی نخواهد بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، هیات روسی متشکل از نمایندگانی از وزارت دفاع و خارجه روسیه با بشار اسد درمورد آغاز تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و تحولات اوضاع در این کشور گفتگو کرد.به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، مذاکرات بر تحولات اوضاع در سوریه و کشورهای اطراف آن متمرکز بود. توجه ویژه‌ای به ماموریت تشکیل و آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی بر اساس مصوبات کنفرانس گفتگوی ملی سوریه و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت معطوف شد.

الکوثرفارسی: هفت کشور حاشیه دریاخ سرخ امروز نشستی را برای تاسیس «رژیم دریای سرخ» با هدف «ثبات در منطقه» و «حمایت از تجارت جهانی» برگزار کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  عربستان سعودی دیروز چهارشنبه میزبان نشست کشورهای حاشیه دریای سرخ بر اساس طرح ملک سلمان بوده است. منابع خبری سعودی می‌گویند که این طرح با پیشنهاد شاه سعودی و با هدف تحقق امنیت و ثبات در منطقه به مرحله اجرا در می‌آید.

یورونیوز:  نمایندگان حزب محافظه کار بریتانیا با رای مثبت به رهبری ترزا می، وی را در مقام رهبری این حزب و نخست وزیر بریتانیا ابقا کرد.۲۰۰ نفر از نمایندگان عضو حزب به ادامه رهبری خانم می رای مثبت و ۱۱۷ عضو دیگر رای منفی دادند. می روز چهارشنبه برای جلب حمایت نمایندگان حزب محافظه کار اعلام کرد که پیش از برگزاری انتخابات سراسری سال ۲۰۲۲ از رهبری حزب کنار خواهد رفت.

رادیو چین:  آزاد شدن خانم منگ باعث آرامش مختصر او و کاهش نگرانی بستگانش، شرکت هواوی و مردم چین شده است.  دادگاه عالی استان بریتیش کلمبیای کانادا (11دسامبر) سومین جلسه خود برای استماع شواهد و پذیرش وثیقه منگ وان‌جوئو، مدیر مالی ارشد شرکت هواوی چین را تشکیل داد. در جلسه دادگاه منگ وان‌جوئو،توانست پس از گذاشتن وثیقه آزاد شود؛ مبلغ وثیقه او ده میلیون دلار کانادا شامل سند ملکی، پول نقد و همین‎طور 5 ضامن معتبر بود.

العالم:  وزیر خارجه کانادا با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره بازداشت مدیر شرکت «هوآوی» و استفاده از این موضوع به عنوان اهرمی برای مذاکرات تجاری واشنگتن با پکن هشدار داد.«کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا چهارشنبه‌شب در نشستی خبری درباره بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت بزرگ «هوآوی» چین در کانادا، به درخواست آمریکا، و بازداشت دیپلمات سابق کانادایی در چین اظهارنظر کرد.

خبرگزاری ایرنا:  با افزایش یک شهروند کانادایی دیگر در چین، شمار افراد بازداشتی این کشور در چین در چند روز گذشته به دو نفر افزایش یافت. به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با تایید بازداشت دومین شهروند کانادایی تایید کرد ‘مایکل اسپاوُر’ که از او به عنوان «تاجر و کار آفرین» یاد می شود، سه روز پیش به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی دستگیر شده است.

اسپوتنیک روسیه: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نسبت به پرواز بمب افکن حامل موشک «تو-160» روسیه به ونزوئلا واکنش نشان داد و با انتقاد از این اقدام روسیه ، آن را خرج بیهوده برای دولت نامید. به گزارش اسپوتنیک، پمپئو اعلام کرد:«دولت روسیه از آنسوی جهان بمب افکن خود را به ونزوئلا فرستاد. ملت روسیه و ونزوئلا باید بفهمند که این دولت های فاسد آنها، پول های کشور را بیهوده خرج می کنند و آزادی و استقلال را خفه می کنند و باعث رنج مردم خود می شوند».

آناتولی ترکیه: سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی ضمن انتقاد تند از ولیعهد عربستان سعودی آینده ارتباط و تجارت با این کشور را منوط به اعمال برخی تغییرات دانست.لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، باب منندز و جین شاهین سناتورهای دموکرات نیوجرسی و نیوهمپشایر پس از ارائه لایحه اعمال تحریم علیه عربستان پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی و عملیات‌های یمن در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه از اخراج یک وابسته نظامی اسلوواکی در اقدامی متقابل در واکنش به اخراج دیپلمات روس از این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، یک وابسته نظامی اسلوواکی را از سفارت این کشور در مسکو «عنصر نامطلوب» خوانده شده و وی دو روز فرصت دارد تا روسیه را ترک کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *