جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

تهران-ایرنا- پیشروی‌های نیروهای روسیه در جنگ با اوکراین، برخی از مقام‌های آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به‌رغم سرازیر شدن انبوه سلاح‌ها به کی‌یف، خواستار کمک بیشتری به این کشور شوند و در واقع بر شکست قریب الوقوع اوکراین در برابر روسیه اذعان کنند.

کی یف طی 24 ساعت گذشته حدود 380 سرباز خود را در رویارویی با یگان های ارتش روسیه از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در منطقه عملیات ویژه با گروه‌های نیروهای “غرب” و “مرکز” نیروهای مسلح روسیه حدود 380 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

Loading
29 آذرماه 1397

رسانه ها؛ بازتاب خروج ناگهانی آمریکا از سوریه و…

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دستور ترامپ به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و بازتاب بین المللی آن، انتقال نیروهای ویژه آمریکا از سوریه به اربیل عراق ، واکنش‌ منفی متحدان آمریکا به خروج نیروهای این کشور از سوریه، اولین واکنش دمشق به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، باقی ماندن نظامیان فرانسوی در سوریه ، برگزاری چهاردهمین کنفرانس مطبوعاتی سالیانه پوتین، واکنش کره شمالی به مواضع اخیر آمریکا ، دیدار رییس جمهور اوکراین با نماینده ویژه آمریکا و نشست شورای امنیت درباره حزب الله ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام ویدئویی گفت داعش در سوریه شکست خورده و زمان آن است که نیروهای آمریکایی این کشور را ترک کنند.به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد. ترامپ افزود: «اکنون زمان آن است که نیروهایمان به خانه بازگردند.»

خبرگزاری صداو سیما: برخی منابع خبری از انتقال نیروهای ویژه آمریکایی از سوریه به کردستان عراق خبر می دهند.پایگاه اینترنتی بغداد الیوم به نقل از یک مقام در وزارت دفاع آمریکا نوشت: نیروهای ویژه آمریکایی که از سوریه خارج می شوند به عراق خواهند رفت.

یورونیوز: انتشار خبر آغاز خروج نیروهای ایالات متحده از سوریه واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. نخستین منتقدان این تصمیم دونالد ترامپ اعضای حزب جمهوریخواه ایالات متحده بودند که معتقدند بیرون رفتن ایالات متحده از خاک سوریه به تقویت نقش ایران و روسیه در این کشور خواهد انجامید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه را بررسی کرده و در راستای تأمین امنیت خود اقدام خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجلس مردم سوریه به خروج نیروهای آمریکایی از خا ک این کشور واکنش نشان داد و آن را ناشی از شکست طرح‌های واشنگتن دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، خالد العبود دبیر مجلس مردم سوریه درباره اعلام خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از خاک سوریه گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در نتیجه یک معامله یا مذاکره بین سوریه و آمریکا و اروپا نبود بلکه به خاطر پایداری واستقامت دولت و کشور سوریه حاصل شد.

الکوثرفارسی:  «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تصمیم واشنگتن برای خروج نظامی از سوریه واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه به مثابه بازگشت آن به چارچوب قوانین بین المللی است، چراکه حضور واشنگتن در این کشور غیرقانونی بود.

العالم: وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد این کشور بر خلاف آمریکا تصمیمی برای خروج نیروهای نظامی‌اش از سوریه ندارد و معتقد است که باید به مبارزه با داعش ادامه داد. «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر گفت به عقیده پاریس گروه تروریستی «داعش» هنوز به طور کامل از نقشه حذف نشده و هنوز باید به مبارزه با این گروه ادامه داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه‌) به رسم هر سال چهاردهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه را آغاز کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا،  پوتین درباره اقدامات تحریک آمیز کی‌یف در دریای سیاه برای تشدید تنش‌ها در آستانه انتخابات، گفت: من معتقد هستم که اقدامات تحریک آمیز هرگز موفقیت آمیز نخواهند بود. پوتین درباره جریان دست کم گرفتن تهدید جنگ اتمی در جهان که رو به افزایش است، گفت: روسیه در حقیقت به خاطر تسلیحات جدیدش به یکسری برتری‌ها دست یافته اما به طور کلی این چیزی جز حفظ برابری نیست.

خبرگزاری مهر: پیونگ یانگ هشدار داد خلع سلاح شبه‎جزیره کره تنها زمانی عملی است که تهدید هسته‏‌ای آمریکا رفع شده باشد و هرگونه یک‎جانبه‎گرایی در این مقوله مردود است.به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه رسمی کره شمالی امروز پنجشنبه تاکید کرد تعهد پیونگ یانگ به «عاری سازی شبه‎جزیره کره از تسلیحات هسته‌‏ای» شامل «حذف کامل تهدید هسته‎ای آمریکا علیه کره» نیز می‎شود.

رادیو چین:  پترو پوروشنکو، رییس جمهور اوکراین با نماینده ویژه آمریکا در مساله اوکراین که در کیف پایتخت اوکراین به سر می برد، دیدار کرد. دو طرف مساله امنیت دریای سیاه، دریای آزوف و تنگه کرچ و اعزام واحدهای حافظ صلح سازمان ملل به منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین را بررسی کردند.

پارس تودی : «منصور العتیبی» Mansour Al-Otaibi روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کشف تونل‌های حزب الله در مرزهای لبنان و فلسطین‌اشغالی گفت، لبنان دائما با اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل مواجه است و اسرائیل به طور مستمر به نقض حاکمیت لبنان ادامه می‌دهد. «کارن پیِرس» Karen Pierce نماینده بریتانیا در سازمان ملل نیز با دخالت در امور داخلی لبنان، از ارتش این کشور خواست هرچه سریع‌تر تونل‌های حفر شده را در مرزهای لبنان با اسرائیل منهدم کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *