جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading
3دیماه 1397

رسانه ها؛ گسیل نیرو از سوی ترکیه به مرز سوریه و…

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: استقرار نیرو و تجهیزات بیشتر در مرزهای ترکیه با سوریه، خروج هزاران غیر نظامی سوری از شرق فرات، تصمیم شاه اردن برای عادی سازی روابط با سوریه، تاکید سازمان ملل به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی، سفر مقام امنیتی سوریه به قاهره، تحریم 14 فرمانده نظامی میانمار دراروپا، امضای فرمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط متیس، اظهارات چاووش‌اوغلو درباره عملیات شرق فرات، واکنش مکرون به خروج نظامیان آمریکا از سوریه و موج اعتراضات در کشورهای شرق اروپا علیه فساد و دیکتاتوری ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم: ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی بیشتری را در پایگاه های خود در دو سوی مرزهای خود با سوریه مستقر کرد. یکی از شبکه های تلویزیون ترکیه صحنه هایی از ورود کاروان های نظامی این کشور به خاک سوریه را پخش کرد و افزود که این کاروان ها با گذشتن از منطقه مرزی قرقمیش استان غازی عنتاب در جنوب شرق ترکیه وارد سوریه شدند. آژانس خبری دمیر اورین ترکیه اعلام کرد که بخشی از نیروها و تجهیزات ارتش ترکیه در دو سوی مرزهای این کشور با سوریه مستقر خواهند شد و بقیه نیروها و تجهیزات به داخل خاک سوریه اعزام خواهند شد.

خبرگزاری مهر: هزاران غیر نظامی سوری از بیم وقوع درگیری در شرق فرات از این منطقه خارج شدند.به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه و احتمال عملیات نظامی ترکیه، مناطق شرقی رود فرات واقع در حومه شرقی دیر الزور سوریه شاهد خروج هزاران تن از غیر نظامیان سوری است.مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور اعلام کرد که ده ها خودرو حدود چهار هزار غیر نظامی سوری را از شرق فرات خارج کردند.

خبرگزاری فارس:  شاه اردن ضمن آرزوی بهبودی اوضاع سوریه و عراق تأکید کرد که روابط ما با دمشق به وضعیت قبل باز خواهد گشت. به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن (دیروز) در دیدار با جمعی از خبرنگاران اردنی تأکید کرد: «روابط ما با سوریه بزودی به وضعیت قبل بازخواهد گشت، برای سوریه آرزوی خیر و خوبی داریم ان شاء الله همه امور به قبل بازخواهد گشت».

خبرگزاری صداو سیما: مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر با اکثریت قاطع آراء به حاکمیت دائمی سوریه بر منطقه اشغالی جولان تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع آراء به قطعنامه ای رای داد که تاکید دارد بلندی های اشغالی جولان و منابع طبیعی موجود در این منطقه تحت حاکمیت دائمی دمشق است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در سفری کم‌سابقه بنا به دعوت رئیس سازمان اطلاعات کل مصر به قاهره سفر کرد.به گزارش ایسنا، علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه روز شنبه مذاکراتی در قاهره داشت؛ سفری کم‌سابقه که از زمان وقوع درگیری‌های داخلی سوریه از سوی یک مسؤول امنیتی برجسته سوری به مصر انجام گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: شورای اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون 14 نفر از فرماندهان ، مقام های ارشد نظامی و پلیس مرزی میانمار را به علت نقض حقوق بشر علیه اقلیت های مختلف ازجمله مسلمانان روهینگیا درایالت های راخین، شان و کاچین تحریم کرده است.به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شورای اروپا در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که بتازگی هفت نفر نظامی میانماری را در فهرست تحریم های خود به دلیل نقض حقوق بشر در ایالت راخین میانمار و علیه اقلیت روهینگیایی جای داده که با فهرست پیشین اعلام شده ،این رقم به 14 نفر افزایش یافته است.

الکوثرفارسی: وزیر امور خارجه روسیه گفته است، طرح آمریکا برای استفاده از روسیه به عنون ابزاری برای تأمین منافعش محکوم به شکست است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، روابط میان مسکو و و اشنگتن به دلیل رفتارهای غیردوستانه آمریکا، مفید و سازنده نیست. وی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه تصریح کرد: «حل مسئله حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه چندان آسان نیست».

اسپوتنیک روسیه:  وزیر دفاع آمریکا فرمان خروج نیروهای آمریکایی را از سوریه امضاء کرد. به گزارش اسپوتنیک،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 19 دسامبر سال جاری خبر پیروزی بر داعش در سوریه را اعلام و خروج نیروهای آمریکا از این کشور را صادر کرد. وی مبارزه با تروریسم را تنها هدف حضور نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه خواند.

آناتولی ترکیه:وزیر امور خارجه ترکیه در رابطه با عملیات در شرق فرات گفت ممکن است اجرای آن را کمی به تعویق بیندازیم اما این به معنای آن نیست که از عملیات‌های احتمالی خود در آینده صرف نظر خواهیم کرد. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که طی یک سفر رسمی در شهر والتا، پایتخت مالت به سر می برد، در رابطه با عملیات شرق فرات گفت: “ممکن است اجرای آن را کمی به تعویق بیندازیم اما این به معنای آن نیست که از عملیات‌های احتمالی خود در آینده صرف نظر خواهیم کرد”.

تی .آر.تی ترکیه: امانوئل مکرون از تصمیم ایالات متحد آمریکا برای فراخوانی نیروهای مستقر خود از سوریه اظهار تاسف و تاثر نمود.امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حین انجام تماس های رسمی در جمهوری چاد با ادریس دبی رئیس جمهور اینکشور مصاحبه مطبوعاتی مشترکی ترتیب داد.

دویچه وله : هزاران نفر از مردم رومانی برای بزرگداشت خاطره انقلاب ۱۹۸۹ این کشور و در اعتراض به سیاست‌های دولت کنونی در تظاهرات وسیعی شرکت کردند. تظاهرات بزرگ مخالفان دولت در کشورهای مجارستان و صربستان نیز همچنان ادامه دارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *